Leevi and the Leavings - Elina, mitä mä teen?
Niin kaunis kappale.
"Eikö elämässä riitä mikään
Eikö hellittäisi hetkeksikään mieletön kierre
Mekin yritimme uskotella
että hankkisimme sähköhellan jääkaapin viereen"
Kommentit (29)
"Kerro terveiset lapsille" on riipaiseva
http://m.youtube.com/watch?v=_WZbfkPpJFc&list=PLTIfTttZnI8CFSOOkQQ3Brkrn6tZa7En-
Samoin "Pimeä tie, hyvää matkaa"
Tuo ja saman bändin Pimeä tie, mukavaa matkaa ovat varmasti surullisimmat koskaan kuulemani kappaleet.
Mä tykkään mm. Koko talvi kesämökillä sekä Nainen toiselta planeetalta :)
Tuo on niin surullista kun laulun henkilö viettää ensin niin pitkän ajan tämän Elinan kanssa kaikkine koettelemuksineen, ja yhtäkkiä Elinaa ei enää olekaan, tilalle tulee pelkkä yksinäisyys.
Lyyrisesti ja rytmillisesti tämä puhuttelee minua aina:
"Se luoti tuli oviaukosta, ohiajavasta autosta
Otti kitarasta kimmokkeen ja osui portsaria pohkeeseen"
Laulussa on muutekin hyvä tarina, mutta jotkut kohdat vai jää päähän ja toimii.
Ensimmäinen biisi jonka kuulin lapsena oli Kyllikki, se oli uusi silloin ja tuli radiosta, ja koska äitini toinen nimi on Kyllikki se laulu kiehtoi kaikessa tuhmuudessaan, minä olin alle kouluikäinen, ja muistan ikuisesti miten miestenlehdessä pyllistit...
En tahdo sinua enää:Valitsemasi evästeasetukset estävät tämän sisällön näyttämisen. Nähdäksesi sisällön sinun on hyväksyttävä Sanoman sisällönjakelukumppanien evästeet. Hyväksynnän jälkeen voimme näyttää sinulle sisältöä mm. YouTubesta, Facebookista, Twitteristä ja Instagramista. Anna lupa evästeille
Onnelliset:Valitsemasi evästeasetukset estävät tämän sisällön näyttämisen. Nähdäksesi sisällön sinun on hyväksyttävä Sanoman sisällönjakelukumppanien evästeet. Hyväksynnän jälkeen voimme näyttää sinulle sisältöä mm. YouTubesta, Facebookista, Twitteristä ja Instagramista. Anna lupa evästeille
Rock On RudyValitsemasi evästeasetukset estävät tämän sisällön näyttämisen. Nähdäksesi sisällön sinun on hyväksyttävä Sanoman sisällönjakelukumppanien evästeet. Hyväksynnän jälkeen voimme näyttää sinulle sisältöä mm. YouTubesta, Facebookista, Twitteristä ja Instagramista. Anna lupa evästeille
Tuossa minun vanhoja Leevi-suosikkejani.