Koira tulossa. Kamalan kalliita kaikki tykötarpeet
Joku makuualustakin satasen luokkaa😮 itselläkään ole noin kalliita petivaatteita. Ja joo, on rahaa hoitaa koira asianmukaisesti ja viedä eläinlääkäriin mutta ei huvita maksaa hirveetä ylihintaa jostain tuollaisista. Hävyttömiä hintoja noissa eläintarvikeketjuissa!
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä makuualustaa tarvii? Ei se siinä nuku kumminkaan. Jos haluut välttämättä jonkun, niin tee ite.
Joo, niin teenkin. Ap
Mun koiralle ei kelvannut se satasen peti vaan kun ostin sille alennuksesta jonkun aktivointimattorätin, alkoi koira käyttää sitä petinään. Toisesta koirasta parvekkeen betoni on viileydessään maailman mukavin makuualusta.
Mustissa ja mirrissä ja Peten koiratarvikkeessa on jatkuvasti alennuksia. Ei tarvitse normaalihintaisia ostaa jos voi odottaa hetken tarjouksia. Nyt just Petellä kaikki -20%. Samaa mieltä oon tarvikkeiden hinnoista. Torista kannattaa katsoa aina käytettyjä.
Voivoi, tuo on vasta alkusoittelua. Oletkohan nyt varmasti perehtynyt kaikkiin koiranomistajan kustannuksiin? Taitaa olla monet yllätykset tulossa sulle.
Mahtavaa sitoutumista lemmikkiin, jos sen tarvikkeet ja ylläpito aiheuttaa peräpukamia.
Omaa järkeä saa käyttää. En oo yhtään makuualustaa ostanut meidän koirille. Silti jokaisella on pehmoinen peti: vanha patja/täkki/tyyny/matto. Ei oo paljon muita tarvikkeita ostettu kuin hihnat, ruokakupit ja harjat. Lelutkin on lasten vanhoja pehmoleluja.
Mulla on monta koiraa muttei tulisi mieleenkään ostaa mitään satasen petejä. Etenkin pentuna ne vielä yleensä repivät ne kappaleiksi. Vanhat peitot käy hyvin ja ne on helppo pestä. Panta, hihna, ruokaa, puruluita ja pari lelua, niillä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Voivoi, tuo on vasta alkusoittelua. Oletkohan nyt varmasti perehtynyt kaikkiin koiranomistajan kustannuksiin? Taitaa olla monet yllätykset tulossa sulle.
Olen perehtynyt. Ei tule yllätyksenä. Ja sanoinhan että on varaa maksaa koiranhoitokulut, mutta ei ole silti järkeä maksaa älyttömiä summia jostain tuollaisista. Noissa mustimirrin yms hinnoissa on ihan järjettömästi ilmaa. Ap
Kannattaa ottaa joku husky, niin se voi nukkua ulkona ympäri vuoden. Tekee mielellään oman makuualustansa, jos sellaista kokee tarvitsevansa.
Ei oo kyllä missään vaiheessa tullut sellaista oloa, että pitäisi ehdoin tahdoin ostaa jotain kalliita tykötarpeita. Koiralla on peti vanhoista vilteistä ym. Hyviä ja mukavia luonnonkuituja, esim. vanha vauvakokoinen untuvapeitto.
Näin niitä koiraihmisiä kusetetaan.. Ei ne tavarat mitä ostat edes kelpaa niille yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on monta koiraa muttei tulisi mieleenkään ostaa mitään satasen petejä. Etenkin pentuna ne vielä yleensä repivät ne kappaleiksi. Vanhat peitot käy hyvin ja ne on helppo pestä. Panta, hihna, ruokaa, puruluita ja pari lelua, niillä pärjää.
Joo, ei tulis mullekaan mieleen ostaa satasen petiä :D Ap
Kyllä rotukoira tarvitsee Diorin vaatteita ja Guccin kaulapannan ja varmaan oman Vuitton-laukunkin.
Siis satasen? Missä? Meidän koiran peti on maksanut korkeimmillaan jonkun 40€
Ostin kunnon nahkahihna ja nahkapanta/valjaat. Makuupaikkana vanhat räsymatot. Leluina sukulaisten vanhoja pehmoleluja (poistin silmät jne), parin euron frisbee ja tennispallot. Ostan laadukasta ruokaa, pääasiassa barf. Ei maksa paljoa.
Tietysti eläinkauppiaat yrittävät myydä kaikkea turhaa. Sama se on lapsissakin. Mainostajat saavat kuvittelemaan, että et pärjää ilman maidonlämmittimiä ja supervaunuja. Ihmiset ostaa, koska se oma lapsi/koira on tärkeä ja haluat olla sille hyvä. Ja hyvä äiti/omistaja ostaa.
Onnellinen koira tarvitsee ruokaa, lämpimän pedin, seuraa ja ulkoilua. Ei ole pakko olla kallista.
Kirpparilta saa halvalla, ja ainakin niitä täkkejä tms. mistä tehdä koiralle peti. Leluiksi käy vaikka vanhat sukat, etenkin jos pujottaa tennispallon sisään. Tietysti vähän riippuu koiran koostakin ja millaista leikeistä se tykkää. Eläinkauppojen kamat on niin reilusti ylihinnoiteltuja että itse en osta juuri koskaan mitään. Marketista saa puruluita ja kongin, muuta ei tartte.
Ostin jo pennulle vaikka mitä ihanaa!
Loppujen lopuksi ihan turhia monet, koira pärjäisi aivan hyvin ilman niitä, kyllähän jotkut katukoiratki pysyy elossa ja lisääntyy ihan ilman petejä tai aktivointuleluja.
Mutta se on vain niin hauskaa Ostella koiralle kaikkea! Enemmän ne lelut ja söpöt pedit on itseäni ja sisustusta, kuin koiraa varten.
Se on mun harrastus.
Tietenkin näiden kaikkien edelle menee koiran ruokinta, terveydenhoito, vakuutukset ym. Välttämättömät menot, tietenki!
Vierailija kirjoitti:
Kirpparilta saa halvalla, ja ainakin niitä täkkejä tms. mistä tehdä koiralle peti. Leluiksi käy vaikka vanhat sukat, etenkin jos pujottaa tennispallon sisään. Tietysti vähän riippuu koiran koostakin ja millaista leikeistä se tykkää. Eläinkauppojen kamat on niin reilusti ylihinnoiteltuja että itse en osta juuri koskaan mitään. Marketista saa puruluita ja kongin, muuta ei tartte.
Niin no valjaat ja talutin tietysti.
Mihin sitä makuualustaa tarvii? Ei se siinä nuku kumminkaan. Jos haluut välttämättä jonkun, niin tee ite.