Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun Munchenissä, haluatko tietää jotain?

Vierailija
03.05.2014 |

evv.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista täällä on asuminen, ihan laitamillakin vuokrat järkkyjä, tai ehkä helsingin hinnat? Mä shoppailen aina keskustassa, en oikein tiedä muita hyviä paikkoja. Mun lempipaikkoja on paljonkin, ihania kahviloita, just se "ihana" puisto (englischer garden) tykkään jalkapallosta etc. kaupunki on laajalle levittäytynyt, siksi vaikea ehkä parissa päivässä saada kovin positiivista kuvaa, keskustahan on tosi pieni.

Vierailija
2/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:08"]Kallista täällä on asuminen, ihan laitamillakin vuokrat järkkyjä, tai ehkä helsingin hinnat? Mä shoppailen aina keskustassa, en oikein tiedä muita hyviä paikkoja. Mun lempipaikkoja on paljonkin, ihania kahviloita, just se "ihana" puisto (englischer garden) tykkään jalkapallosta etc. kaupunki on laajalle levittäytynyt, siksi vaikea ehkä parissa päivässä saada kovin positiivista kuvaa, keskustahan on tosi pieni.

[/quote]

No kerro parhaat putiikit keskustasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn siinä kenkäkaupassa minkä nimeä en ikinä muista, hugendubel- kirjakaupassa voisin asua ja sitten hertiessä. ja ca: ssa joskus, en oo mikään vaatesoppaaja.. Viktuaalien market tietty ihan no 1.

Vierailija
4/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nsn:llä

Vierailija
5/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sitten ap ole siellä saksaa oppinut: "englischer garden"!

Vierailija
6/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on biergarten-kausi korkattu? Hefee menee ja silleen? Mites pretzelit ja obazda? Maistuuko?

Vierailija
7/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kauan olet asunut siellä ja mitä teet elääksesi?

Vierailija
8/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinne keskitysleirille pitkä matka? Miten sinne pääsee?

Vierailija
9/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinne keskitysleirille pitkä matka? Miten sinne pääsee?

Vierailija
10/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten München lausutaan? Onko se ihan vaan "Myntshen"? :D

Vierailija
11/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Onko sinulla lapsia? Haluaisin tietää lapsiperhe-elämään liittyvi juttuja. Kysyn lisää, jos sinulla on tietoa...

2) Lisäksi haluaisin tietää, mitkä on potentiaalisia työpaikkoja sellaiselle, joka ei saksaa juurikaan osaa, mutta on halukas oppimaan. Koulutustausta on korkea akateeminen. Ihan yleisesti, onko työpaikkoja tarjolla, mistä katsoa avoimia paikkoja (nettisivusto) vai onko vain yliopistot mahdollisia? Toki muutkin asiasta tietävät voivat kommentoida.

Vierailija
12/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista miten eniten keskitytään kirjoitusasuihin.. Ei kukaanilmeisesti oikeesti ole kiinnostunut miten Mûnchenissä menee... Minä olisin sillä itsekkin asuin schwabingissa pari kuukautta.

Vierailija
13/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:18"]Mä käyn siinä kenkäkaupassa minkä nimeä en ikinä muista, hugendubel- kirjakaupassa voisin asua ja sitten hertiessä. ja ca: ssa joskus, en oo mikään vaatesoppaaja.. Viktuaalien market tietty ihan no 1.

[/quote]

Hertie ja CA. Paikalliset Anttilat. Et taida olla Muenchenissä käynytkään, kun et osaa nimetä yhtään putiikkia.

Vierailija
14/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikkoja voi selailla arbeitsamt- sivuilta. Riippuu varmaan ihan mitä olet opiskellut, löytyykö töitä saksaa taitamattomille vai ei. Saksalaiset aika nihkeesti suhtautuvat (yhä) vieraisiin kieliin. Tietysti yliopistoilla ym kansainvölisissä firmoissa tilanne eri.

Lapsiperheiden asioista tiedän minäkin jonkun verran.

Biergartenissa tulee käytyä ympäri vuoden, rakastan olutta, suolarinkeleitä, kaiserschmarrnia yms yms

Vierailija
15/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: en minäkään tiedä yhtään putiikkia helsingistä vaikka täällä 18v asunutkin... :)

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:18"]Mä käyn siinä kenkäkaupassa minkä nimeä en ikinä muista, hugendubel- kirjakaupassa voisin asua ja sitten hertiessä. ja ca: ssa joskus, en oo mikään vaatesoppaaja.. Viktuaalien market tietty ihan no 1.

[/quote]

Hertie ja CA. Paikalliset Anttilat. Et taida olla Muenchenissä käynytkään, kun et osaa nimetä yhtään putiikkia.

[/quote]

Vierailija
16/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppis

Vierailija
18/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan. Miksi et kirjoittanut "Asun Münchenissä, haluatko tietää jotain?"

Vierailija
19/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta joku epäilisi kirjoitustaitoani, tai että en edes asu munchenissä.

Vierailija
20/26 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evv= ? En voi vastata, ei viestiä viestiä, en voi vastata ?