Asun Munchenissä, haluatko tietää jotain?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:08"]Kallista täällä on asuminen, ihan laitamillakin vuokrat järkkyjä, tai ehkä helsingin hinnat? Mä shoppailen aina keskustassa, en oikein tiedä muita hyviä paikkoja. Mun lempipaikkoja on paljonkin, ihania kahviloita, just se "ihana" puisto (englischer garden) tykkään jalkapallosta etc. kaupunki on laajalle levittäytynyt, siksi vaikea ehkä parissa päivässä saada kovin positiivista kuvaa, keskustahan on tosi pieni.
[/quote]
No kerro parhaat putiikit keskustasta.
Mä käyn siinä kenkäkaupassa minkä nimeä en ikinä muista, hugendubel- kirjakaupassa voisin asua ja sitten hertiessä. ja ca: ssa joskus, en oo mikään vaatesoppaaja.. Viktuaalien market tietty ihan no 1.
No et sitten ap ole siellä saksaa oppinut: "englischer garden"!
Joko on biergarten-kausi korkattu? Hefee menee ja silleen? Mites pretzelit ja obazda? Maistuuko?
Ap, kauan olet asunut siellä ja mitä teet elääksesi?
Onko sinne keskitysleirille pitkä matka? Miten sinne pääsee?
Onko sinne keskitysleirille pitkä matka? Miten sinne pääsee?
Miten München lausutaan? Onko se ihan vaan "Myntshen"? :D
1) Onko sinulla lapsia? Haluaisin tietää lapsiperhe-elämään liittyvi juttuja. Kysyn lisää, jos sinulla on tietoa...
2) Lisäksi haluaisin tietää, mitkä on potentiaalisia työpaikkoja sellaiselle, joka ei saksaa juurikaan osaa, mutta on halukas oppimaan. Koulutustausta on korkea akateeminen. Ihan yleisesti, onko työpaikkoja tarjolla, mistä katsoa avoimia paikkoja (nettisivusto) vai onko vain yliopistot mahdollisia? Toki muutkin asiasta tietävät voivat kommentoida.
Kummallista miten eniten keskitytään kirjoitusasuihin.. Ei kukaanilmeisesti oikeesti ole kiinnostunut miten Mûnchenissä menee... Minä olisin sillä itsekkin asuin schwabingissa pari kuukautta.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:18"]Mä käyn siinä kenkäkaupassa minkä nimeä en ikinä muista, hugendubel- kirjakaupassa voisin asua ja sitten hertiessä. ja ca: ssa joskus, en oo mikään vaatesoppaaja.. Viktuaalien market tietty ihan no 1.
[/quote]
Hertie ja CA. Paikalliset Anttilat. Et taida olla Muenchenissä käynytkään, kun et osaa nimetä yhtään putiikkia.
työpaikkoja voi selailla arbeitsamt- sivuilta. Riippuu varmaan ihan mitä olet opiskellut, löytyykö töitä saksaa taitamattomille vai ei. Saksalaiset aika nihkeesti suhtautuvat (yhä) vieraisiin kieliin. Tietysti yliopistoilla ym kansainvölisissä firmoissa tilanne eri.
Lapsiperheiden asioista tiedän minäkin jonkun verran.
Biergartenissa tulee käytyä ympäri vuoden, rakastan olutta, suolarinkeleitä, kaiserschmarrnia yms yms
OT: en minäkään tiedä yhtään putiikkia helsingistä vaikka täällä 18v asunutkin... :)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:18"]Mä käyn siinä kenkäkaupassa minkä nimeä en ikinä muista, hugendubel- kirjakaupassa voisin asua ja sitten hertiessä. ja ca: ssa joskus, en oo mikään vaatesoppaaja.. Viktuaalien market tietty ihan no 1.
[/quote]
Hertie ja CA. Paikalliset Anttilat. Et taida olla Muenchenissä käynytkään, kun et osaa nimetä yhtään putiikkia.
[/quote]
Haluan. Miksi et kirjoittanut "Asun Münchenissä, haluatko tietää jotain?"
Jotta joku epäilisi kirjoitustaitoani, tai että en edes asu munchenissä.
Evv= ? En voi vastata, ei viestiä viestiä, en voi vastata ?
Kallista täällä on asuminen, ihan laitamillakin vuokrat järkkyjä, tai ehkä helsingin hinnat? Mä shoppailen aina keskustassa, en oikein tiedä muita hyviä paikkoja. Mun lempipaikkoja on paljonkin, ihania kahviloita, just se "ihana" puisto (englischer garden) tykkään jalkapallosta etc. kaupunki on laajalle levittäytynyt, siksi vaikea ehkä parissa päivässä saada kovin positiivista kuvaa, keskustahan on tosi pieni.