Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiat ovat järjestyneet ja elämä on nyt mallillaan. Miksi minun on vaikea suhtautua tähän?

Vierailija
12.12.2020 |

Olen kaaottisesta ja köyhästä perheestä, lähtökohdat eivät todellakaan hyvät. Koulukiusausta, masennusta ja myrskyisiä ihmissuhteita.

Nyt kolmekymppisenä olen löytänyt hyvän puolison ja saanut omat päänsisäiset asiat hyvälle mallille. Ei rahahuolia, rakkautta riittää, ystäviä on. Haaveita tulevaisuudesta, tavotteita, vaikka nykyhetkikin on hyvää. Elämässä ei ole mitään valittamista.

Olen kuitenkin niin tottunut laskupinoihin, näköalattomuuteen ja hankaluuksiin, etten taida osata elää ilman. Miten voisin lähteä ratkaisemaan tätä asiaa? Olen onnellinen ja kiitollinen kaikesta, mutta silti välillä koen suurta hämmennystä ja jopa pelkoa, että kaikki vielä hajoaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle näköalattomuus ja jatkuvat vaikeudet elämässä ovat olleet se normaali olotila. Ei ole mikään ihme, että uusi elämäntilanteesi tuntuu oudolta ja epätodelliselta. Jos elämässäsi on vielä ollut paljon sellaisia itku pitkästä ilosta -tilanteita, niin on tavallista, ettet uskalla iloita kaikesta siitä hyvästä mitä elämässäsi nyt on.

Alitajuntaasi pitäisi saada nyt ajettua ja istutettua se uskomus, että kaikki on nyt hyvin, olet turvassa ja saat nauttia elämästä. Suosittelen aloittamaan vaikka aihetta käsittelevistä YouTube -videoista, blogeista ja kirjoista. Vastuuntuntoinen ja ammattitaitoinen hypnoterapeutti tai muu alitajunnan toimintaa ymmärtävä ammattilainen voi myös olla hyvä apu.

Vierailija
2/4 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllyviita, Häpeän hoito. Erinomainen kirja ja vastaa näihin sinun(kin) kysymyksiin. Suosittelen myös kaikille yksinäisyydestä kärsiville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 1 hyvistä vinkeistä hakusanoiksi ja 2 kirjasuosituksesta! En tiedä miksi en ollut tullut aiemmin ajatelleeksi noita asioita juuri tuolla tavalla.

Ap

Vierailija
4/4 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Ben Malisen häpeään liityvät kirjat ovat hyviä. Ap, olen ollut samassa tilanteessa ja tehnyt nyt vuosien ajan töitä oman itseni kanssa ja oloni on parantunut huimasti, olen kuin eri ihminen, mutta kuitenkin se sama aito oma itseni. Tuo on hyvin tyypillistä, että kun viimein olet turvassa ja sinun ei tarvitse enää jatkuvasti taistella, niin nuo käsittelemättömät asiat nousevat pintaan ja vaativat käsittelyä.

Kuten yllä on sanottu, etsi tietoa ja aloita tutustumalla aiheeseen. Tarvitset vain joitakin hakusanoja, jotka puhuttelevat sinua. Tämän myötä tutustut käsitteisiin ja ilmiöihin ja alat osata sanoittaa kokemuksiasi ja tunteitasi ja ymmärtää paremmin historiaasi ja mm. kokea armollisuutta itseäsi kohtaan ja sitten joskus pystyt ehkä käymään surua läpi ja päästämään joistakin asioista irti. Ts. löydät sen mielesi sekaisin olevan lankakerän pään ja sitä seuraamalla saat hiljalleen mieltäsi järjestykseen. Työ tietoisuuden lisäämiseksi tuo todellisen onnen ja vapauden. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä