Mitä mieltä ihmisestä, joka käyttää sanaa "vammainen" haukkumasanana
Kommentit (16)
No vammainen nimenomaan on haukkumasana. Jos itse vammautuisit, niin haluaisitko että sinusta puhuttaisiin vammaisena?
Yleensä nuoret/lapset käyttää. Yleensä kylläkin muodossa retardi/retu. Samapa tuo, haukkumasana siinä missä muutkin (homo, idiootti jne.)
Vierailija kirjoitti:
No vammainen nimenomaan on haukkumasana. Jos itse vammautuisit, niin haluaisitko että sinusta puhuttaisiin vammaisena?
No jos olen vammainen, niin silloinhan minusta puhutaa vammaisena. Eikö ole aika luonnollista?
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa se muuttui kyllä niinpäin, ettei ollut enää sopivaa sanoa kuuro ja sokea, vaan piti sanoa kuulovammainen ja näkövammainen. Pelkästään sanan vammainen käyttäminen on kyllä haukkumista eikä millään muotoa sopivaa.
Tuo on ysäriä. Nykylapset puhuvat retuista ja vamuista. Vähän vanhemmat lapset tylsämielisistä ja kogniviisesti rajoittuneista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa se muuttui kyllä niinpäin, ettei ollut enää sopivaa sanoa kuuro ja sokea, vaan piti sanoa kuulovammainen ja näkövammainen. Pelkästään sanan vammainen käyttäminen on kyllä haukkumista eikä millään muotoa sopivaa.
No silti kaikki puhuu edelleen kuuroista, sokeista ja vammaisista. Että eipä tuo ainakaan arjen puhekielessä näy.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali sanahan tuo on?
Se on tämä yleisen loukkaantumisen ja uhriutumisen aika. Normaalitkin sanat saavat piilomerkityksiä.
Mitäs ap tykkäisi sanoista kεhari tai sεpari/cεpari?
"Oot sεpari, tarviit tukea/et osaa varmaan edes lukea"
Vierailija kirjoitti:
Martina Aitolehti käytti sanaa Akin podcastissa
Eiköhän meistä jokainen ole sanaa käyttänyt, ei siinä mitään kummallista ole.
Käyttääko joku yhä? Viimeksi olen kuullut ala-asteella 80-luvulla.