Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivä ällö kysymys: Tuleeko teillä kuukautisten aikana pelkkää verta?

Vierailija
02.05.2014 |

Vai onko teillä aina seassa "klönttejä", limakalvon palasia jne....?
Minulla on aina tullut verta, ja sitten niitä sitkeämpiä palasia jotka ovat vissiin sitä limakalvoa tai jotain.
Nyt kuitenkin nämä menkat mitkä nyt on, ovat pelkkää kirkasta verta, ei mitään muuta.
Minulla on aina ollut kivuliaat ja suht runsaat menkat, mutt kivut ovat olleet pahimpia parin ekan päivän aikana. Nyt on jo neljättä päivää kipua.
Ennen näitä menkkoja minulla tuli jotain ihme tupittelua viikko sitten, pari viikkoa sitä ennen oli menkat. 
Menkat alkoivat toisen lapsen syntymän jälkeen kun lapsi oli 8kk, täytti nyt vuoden.
hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut pitkään aikaan. 

Kysymys nyt ehkä onkin että onko normaalia että tulee ihan pelkkää vertaa, vai voisiko tämä jotenkin liittyä siihen tiputteluun ja olisiko sittenkin syytä käydä lääkärissä jossain kohtaa?

Kyselen nyt täältä kun kuukautiset ja niiden koostumus ei nyt ole ihan niitä ykkösaiheita työkavereiden tai ystävien kanssa =)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On klönttejä ja joskus tulee pelkkää verta. Klöntit saattaa pudota vaikka pissatessa, pyttyyn.

Vierailija
2/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyytymiä tulee veren mukana koska vuoto aika runsasta,se on ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elimistöni on muuttunut synnytysten jälkeen niin, että ylipäänsä alapäässä on koko ajan jotain hässäkkää. On ovulaatiokivut ja verta, on valkovuotoa, ja on sitten menkat ihan miten sattuu milloin sattuu. Ja menkat on voineet olla ihan millaiset vain, klönteillä tai ilman. Käytän pillereitä juuri sen vuoksi, että hermot meni siihen jatkuvaan vuotoon ja kipuiluun ja rättien kanssa puljaamiseen. 

Vierailija
4/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vähän ihmettelisin, jos olis pelkkää litkua verentapaista. On se aina vähän limaista, vaikkei varsinaisia klönttejä olisi. 

Vierailija
5/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kuukautisissa on niin ällöä? Omaa verta se vain on.

Vierailija
6/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee pelkkää litkua,syön verenohennuslääkettä kun sairastuin laskimoveritulppaan.

Vierailija
7/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 12:00"]

Kyllä mä vähän ihmettelisin, jos olis pelkkää litkua verentapaista. On se aina vähän limaista, vaikkei varsinaisia klönttejä olisi. 

[/quote]  Niin nyt i ole paperiinkan tullut yhtään sellaista mihin olen tottunut, eli sellaista tummaa, limaista ja venyvää.. Pelkkää kirkasta vertaa pötntössä, ja samoin paperiin jää vain kirkasta vertaa kun pyyhin. 
Ei kai ne limakalvot voi jäädä kohtuun....? Jos siis pelkkä irkas vuoto viittaisi vaikkapa siihen että kohtu ei tyhjenekään....?

Vierailija
8/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 12:01"]

Mikä kuukautisissa on niin ällöä? Omaa verta se vain on.

[/quote] Omaa verta se vain on, mutta kun lähtee analysoimaan koostumsta jne niin on se minusta vähän ällöä =)
Minusta räkäkin ja kakka on ällöä vaikka omia erittäitä nekin vaan on.....

Vierailija
9/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun limakalvo voi olla eri paksuista naisilla ja samalla naisellakin voi limakalvon paksuus vaihdella kuukautiskierrossa. Kohdun limakalvohan paksunee sen vuoksi, että hedelmöittynyt munasolu voi siihen kiinnittyä.  Keskenmenokin joskus johtunee siitä, että limakalvoa ei ole tarpeeksi. Hormonikierukan ehkäisyteho perustuu siihen, että sen erittämä keltarauhashormoni estää limakalvon kehittymisen ja siksi hormonikierukka useimmiten vähentää kuukautisvuotoa tai lopettaa ne.  Sinulla on nyt varmaan keltarauhashormonitaso erilainen kuin joskus ennen. Minulla hormonikierukka  antoi avun runsaisiin kuukautisiin ja näin olen asian pohtinut.   

Vierailija
10/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ennen raskautta minulla oli lähinnä pelkkää verta, siis tosi litkumaista. Nyt raskauden jälkeen menkat ovat enemmän sellaisia, että tulee limakalvon riekaleita veren seassa. Eivät ole siis mitään verihyytymiä vaan selkeästi nahkamaisia ja värittömiä, jos niistä lieruttaa sormissa veren pois (joo olen tutkinut niin tarkaan, mitä alapäästäni puskee).

Vierailija
11/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun menkat olleet kadoksissa jo 3kk en tajua missä lienevät kun en raskaanakaan ole niin vastaan ettei tule mitään. :-D kovasti kyllä niitä odottelen, ehkä pitää lopettaa laihtuminen ja stressaus