Miksen voi olla "normaali ihminen"?
Eli sellainen joka olisi työkykyinen, työssäkäyvä ja kykenisi elämään tässä maailmassa eikä tämmöinen työtön, sairas, mielenterveys täysin sekaisin ja rikki monella eri tavalla ja sitten kun on vielä aivojen ominaisuuksista tai vioista miten haluaa sanoa niin johtuvia ongelmia, asperger, add?, sosiaalisesti kömpelö, asioiden ja tilanteiden hahmottamisessa ongelmia, luetun ymmärtämisessä ongelmia, kuullun ymmärtämisessä ongelmia, oppimisessa vakavia ongelmia, muistamisessa ongelmia ja kaikkea muuta lisäksi mitä ei nyt muista.
Tietysti tähänkin varmaan joku sanoo että olet arvokas sellaisenaan mutta mitä siitä on hyötyä tässä maailmassa tai tässä maassa jossa työssäkäyminen on tärkein ominaisuus jolla sinut hyväksytään osaksi tätä yhteisöä, työtön ja työkyvytön on riippukivi jolle aina joko suoraan tai kierrellen sanotaan että pitäisi nyt ryhdistäytyä ja hakea töihin jne.
Joo kyllä tässä maassa "ihmiselle" jos tämä ei pysty hankkimaan itse toimeentuloaan ja asuntoaan hänelle tällaiset järjestetään mutta nämä toimenpiteet lähinnä varmistavat fyysisen hengissä pysymisesi, psyykkisesti sitä on melko toimintakyvytön jo ja asuminen pienessä tilassa ja varojen riittäessä pelkästään ruokaan ja lääkkeisiin jos niihinkään nykypäivänä niin saa "ihmisen" niin lamaantuneeksi ja luovuttaneeksi ettei hänestä ole enää työkykyiseksi ja normaaliksi ihmiseksi jos tämä jatkuu vuosia. Vaikka olisi hengissä on jo niin kuollut sisäisesti että sitä vaan odottaa sitä viimeistä päivää.
Kommentit (9)
Miksen voi olla normaali ja terve, TÄSSÄ TILASSANI EI OLE MITÄÄN HAUSKAA!! Sitten höpötetään että on minullakin ihmisarvo ja muuta plaa plaa plaa mutta se on vain puheita kun oikeasti minunkaltainen henkilö on pahin rasite suomalaiselle yhteiskunnalle, poliitikoille joku rikollinenkin on vaan joku keppostelija kun minä olen heistä se rikollinen, työtön, työkyvytön ja sairas josta ei ole mihinkään.
Minä en koskaan tule näkemään eläkeikää enkä oikeasti haluakaan enkä kyllä tulisi edes saamaan eläkettä, en työeläkettä jota ei ole kertynyt kuin vajaa 50e/kk ja takuueläkekin varmasti lakkautettu tulevaisuudessa ja vaikkei olisi sitä olisi leikattu moneen otteeseen ja vaikka se pysyisi samana niin kaikki muu olisi kallistunut ja sillä rahalla ei tekisi yhtään mitään. Tulevaisuus tulee olemaan kylmää kyytiä kaikille paitsi sille tietylle eliittiporukalle.
Ja toisaalta vaikka nyt kokisi maagisen parantumisen siitä ei olisi mitään hyötyä koska eipä niitä töitäkään ole, suurilla ikäluokilla oli siinä mielessä helpompaa että sai suoraan kansakoulusta marssia töihin tai melkein revittiin sinne koska töitä oli enemmän kuin tekijöitä. Nykyään tekijöitä on moninkerroin enemmän kuin töitä ja jos tämä päivänä marssisi peruskoulusta työpaikalle yrittäjä nauraisi sinut ulos tai isommassa firmassa vartija heittäisi ulos. Nykyään tarvitaan myös miljoona eri koulutusta ja vähintään 10 vuotta kokemusta alalta ennenkuin edes kannattaa kuvitella hakevansa johonkin työhön. Lisäksi nykyään on muotia ja ollut jo pitkään käyttää halpatyövoimaa entisen itä-blokin maista joille ei tarvitse paljoa maksaa tai ei maksaa ollenkaan koska eivät tiedä oikeuksiaan, kokoomuksen ja Ek:n unelma, ilmaista työvoimaa. Lisäksi kun maahan tulee kokoajan lisää väkeä muualtakin niin ei täällä riitä töitä kaikille mutta silti jokaisen pitäisi mennä töihin. Millä meriiteillä nämä henkilöt tuonne kokoomukseen tai Ek:hon tai muihin vastaaviin puljuihin päässeet jos eivät osaa edes laskea kuinka paljon enemmän työttömiä on verrrattuna vapaisiin työpaikkoihin???
Sitten sanotaan mene ihmisten ilmoille mutta mitä minä siellä tekisin kun minulla ei ole mitään elämää tai tekemistä tässä tilassani, kaikki puolitutut, tutut ja sukulaiset ovat ovat joko töissä tai tehneet pitkän uran ja eläkeellä. Heillä on elämät ja tekemistä ja sitä sun tätä, minulla ei mitään joten mistä minä edes puhuisin heidän kanssaan kun minulla on eroa heidän kanssaan kuin yöllä ja päivällä. Sitten jos sanotaan että etsi samankaltaisia ihmisiä niin miksi koska minulla on jo omassa tilassani kestämistä niin miksi kuuntelisin muiden kertomisia olemattomista päivistä?
Ei tätä jaksa, minulla ei ole tulevaisuutta, ei tule olemaan minkäänlaista elämää. Olisipa Suomen valtio edes sen verran armollinen että mahdollistaisi ihmisille pääsyyn pois tästä maailmasta.
Äläpä nyt... varmasti olet jossain hyvä?
Sun ongelmat kiteytyy näihin lauseisiin: "Ei tätä jaksa, minulla ei ole tulevaisuutta, ei tule olemaan minkäänlaista elämää. Olisipa Suomen valtio edes sen verran armollinen että mahdollistaisi ihmisille pääsyyn pois tästä maailmasta."
Sä luulet, että elämä annetaan ikään kuin valmiina sulle jostakin muualta, sä olet vaan passiivinen vastaanottaja. Ja toiseksi sä luulet, että valtio ratkaisee sun ongelmat ja likvidoi sut kun oot päässyt tarpeettomaksi kategorisoitujen ihmisten listalle. Taas joku muu tekee ratkaisun sun puolesta.
Aika harva loppujen lopuksi on saanut synnyinlahjanaan niin hyvät eväät elämään, etteikö itse tartteis raivata tie ja mahdollistaa haluamansa elintaso.
Ap, puhu Jumalalle. Hän voi antaa elämällesi mielekkyyden ja ennen kaikkea, todellisen ilon ja syvän mielenrauhan. Olen itsekin ollut työkyvyttömyyseläkkeellä
nuoresta asti. Opiskelin hyvän, akateemisen ammatin, mutta elämä kävi liian raskaaksi. Sitten Jumala nosti minut sieltä hornan syövereistä.
Olen yksin, mutta en koskaan yksinäinen. Toivotan sinulle Jumalan siunausta ja rukoilen, että saat kokea Hänen Rakkautensa ihan konkreettisesti omassa elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Äläpä nyt... varmasti olet jossain hyvä?
Vaikka olisin jossakin osa-alueen osa-alueella jollakin alimmalla tasolla "hyvä" niin se ei auta jos ei osaa kokonaisuuksia eli vaikka jos jossakin työssä osaisin yhden osa-alueen mutta lopuista en ymmärtäisi yhtikäs mitään niin mahdotonta on pärjätä. Ymmärrän vain rippeitä sieltä sun täältä enkä kokonaisuuksia. Harrastuksissakaan vaikea olla hyvä kun niitä ei ole, kiinnostavat maksaa ja ilmaiset ei kiinnosta.
Mahdontonta saada valjastettua sitä hyvin hyvin kapeaa osaamista jollain pienellä osa-alueella nykymaailmassa niin että siitä olisi minulle hyötyä.
"Ilmaiset ei kiinnosta". Vai niin. Minulle luonto on suuri ilon lähde. Luonnossa rentoudun, se herättää luovuuteni. Ennemmin kuljeksin yksin metsässä ja rannoilla, kuin haikailisin johonkin maisemakonttoriin rasittavien ihmisten luo.
Ei ihminen tarvi (palkka)työtä ollakseen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
"Ilmaiset ei kiinnosta". Vai niin. Minulle luonto on suuri ilon lähde. Luonnossa rentoudun, se herättää luovuuteni. Ennemmin kuljeksin yksin metsässä ja rannoilla, kuin haikailisin johonkin maisemakonttoriin rasittavien ihmisten luo.
Ei ihminen tarvi (palkka)työtä ollakseen onnellinen.
En minä osaa ilmaista itseäni kunnolla niin tuo "ilmainenkin" tarkoittaa jotain mitä en jaksa selittää nyt kun aivot ei taas toimi mutta itse kyllä tykkään liikkua luonnossa mutta ei se pelkästään riitä minulle ainakaan. Ja ei tämä maailma toimi jos kukaan ei olisi töissä, ainakaan nykymaailma. Tulevaisuus eri asia mutta silloin koko talousjärjestelmä pitäisi tehdä uusiksi. No aivan sama mistä minä mitään tiedän.
Miksei voi olla normaali ja terve että pystyisi elämään eikä niin että joka päivä olisi pelkkää masennusta, ahdistusta ja toimettomuutta joka vaan lamaannuttaa kun ei ole mielekästä tekemistä ja sitten vaikka olisi jotain ei jaksaisi koska on suurelta osin lamaantunut ja luovuttanut. Ei jaksa.