Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää ihmettele, miten yhden kaverini perheessä on kaikki ylipainoisia

Vierailija
01.05.2014 |

Vähintään joka toinen päivä leipomassa jotain ja siinä välillä kaikenlaisia herkkuja muuten vaan. Facebook on lähes yhtä leivontapäivitystä. Ahkera lenkkeilijä, mutta ei se tuolla määrällä riitä. Antaa herkutella, mutta olen terveydestä huolissani. Tekisi mieli ehdottaa, että lähtisivät suureen pudottajaan. Mulla ei ole kanttia sanoa, että onkohan tuollainen herkuttelumäärä ihan tervettä. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:47"]

2 jatkaa: On lapsen pahoinpitelyä olla opettamatta aamupalan tärkeyttä, oikeita ruokailutottumuksia. Ongelma ei ole einesruuaassa niin paljon kuin siinä että skipataan päivän tärkein aamupala. Tein smoothien siksi kun tiesin että tyttö ei syö meidän ruisleipää, mutta ei kelvannut marjatkaan. Varmaan olisi täytekakkua pitänyt olla. Mehujää kyllä kelpasi jälkkäriksi, kun jätti ruuan syömättä ensin.

[/quote]

Olen opettanut lapsille aamupalan tärkeyden mutta kun ne perkeleet ei silti suostu syömään aamulla mitään! Pitääkö tunkea väkisten leipä suuhun eikä päästää kouluun ennen kuin se on nielaistu?

Vierailija
2/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä painoja laita, mutta tuon suurimman pudottajan ihmisten luokkaa ovat kaikki, ei ihan niiden isoimpien, mutta isoimmasta päästä. Moni kirjoittaa, että terveellisen kotiruuan avulla on pysytty terveinä. Minun äitini ei pysynyt. Sitä paitsi, tuossa perheessä kyllä tykätään käydä irtokarkkihyllylläkin hakemassa jättipusseja ja aina on tarjolla myös kaupan keksejä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mä ihmettele miksi lapseni kaveri on ylipainoinen (10v tyttö). Oli meillä ekaa kertaa yötä, eikä syönyt ruisleipää (koska hän syö vaan paahtoleipää), eikä aamupalaa (marjasmoothie). Ruokaa otti vähän mutta oli kuulema pahaa.

Hän ei kuulema koskaan syö aamupalaa. Tyttö saa myös kuulema valvoa kuinka myöhään tahansa, ja meilläkin piti meidän tyttöä hereillä yli yhteen kun puhua pälpätti. Kävin viidesti sanomassa että nyt hiljaa, ja lapsikin sanoi että ei voi nukahtaa kun kaveri puhuu koko ajan.
Eli väärä ruoka, väärät ruokailutottumukset, liian lyhyet yöunet jne. selittävät kyllä tytön ulkomuodon. Teki oikeasti pahaa katsella.

Vierailija
4/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän huolesi ystäväsi terveydestä, mutta fakta kuitenkin on että et voi alkaa holhoamaan ystävääsi.

Vierailija
5/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysnatsi se ei sitten hyväksy muita ihmisiä. Haluaisit varmaan passittaa heidät keskitysleirille laihtumaan.

Vierailija
6/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden yön perusteella teit päätelmiä lapsen elämäntavoista ja koko hänen perheensä kulttuurista.

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:38"]

Enkä mä ihmettele miksi lapseni kaveri on ylipainoinen (10v tyttö). Oli meillä ekaa kertaa yötä, eikä syönyt ruisleipää (koska hän syö vaan paahtoleipää), eikä aamupalaa (marjasmoothie). Ruokaa otti vähän mutta oli kuulema pahaa.

Hän ei kuulema koskaan syö aamupalaa. Tyttö saa myös kuulema valvoa kuinka myöhään tahansa, ja meilläkin piti meidän tyttöä hereillä yli yhteen kun puhua pälpätti. Kävin viidesti sanomassa että nyt hiljaa, ja lapsikin sanoi että ei voi nukahtaa kun kaveri puhuu koko ajan.
Eli väärä ruoka, väärät ruokailutottumukset, liian lyhyet yöunet jne. selittävät kyllä tytön ulkomuodon. Teki oikeasti pahaa katsella.

[/quote]

Vierailija
7/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:38"]Enkä mä ihmettele miksi lapseni kaveri on ylipainoinen (10v tyttö). Oli meillä ekaa kertaa yötä, eikä syönyt ruisleipää (koska hän syö vaan paahtoleipää), eikä aamupalaa (marjasmoothie). Ruokaa otti vähän mutta oli kuulema pahaa.

[/quote]

Kuulostaa tutulta, eli minulta lapsena. :(

Vierailija
8/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:42"]

Yhden yön perusteella teit päätelmiä lapsen elämäntavoista ja koko hänen perheensä kulttuurista.

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:38"]

[/quote]

[/quote]

No pitäisikö pyytää se punkero meille viikoksi ja palauttaa sitten kotiinsa kilon kevyempänä? Onko se lapsellekaan oikein että on meillä viikon terveillä elintavoilla ja palaa kotiinsa "normiarkeen"? Anteeksi jos loukkaa tekstini, en tosiaankaan ajattele että vika lapsessa, vaan vanhemmissa. Jos 10v lapsi on 15kg painavampi kuin ikätoverinsa niin syy on kyllä aina kotioloissa, sen tietää ilman yökylääkin. Nyt vaan ymmärrän miksi.

Vierailija
9/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lapsille ja lastenlapsille terveellistä ruokaa, marjoja, kasviksia, vihanneksia, hedelmiä, kanaa, kalaa jne. Liikkukaa päivittäin. Ts roskaruoka tekee lihavaa ja liikkumattomuus.

Vierailija
10/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:40"]

Terveysnatsi se ei sitten hyväksy muita ihmisiä. Haluaisit varmaan passittaa heidät keskitysleirille laihtumaan.

[/quote]

Höpö höpö. Tänäänkin olen mättänyt munkkeja ja simaa ihan liikaa. Mutta huomenna en sitä tee. Herkuttelen, mutta herkku ei ole meillä joka päiväistä. 

Vierailija
11/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:45"]

Tehkää lapsille ja lastenlapsille terveellistä ruokaa, marjoja, kasviksia, vihanneksia, hedelmiä, kanaa, kalaa jne. Liikkukaa päivittäin. Ts roskaruoka tekee lihavaa ja liikkumattomuus.

[/quote]

no sinähän uuden jutun keksit.

Vierailija
12/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa: On lapsen pahoinpitelyä olla opettamatta aamupalan tärkeyttä, oikeita ruokailutottumuksia. Ongelma ei ole einesruuaassa niin paljon kuin siinä että skipataan päivän tärkein aamupala. Tein smoothien siksi kun tiesin että tyttö ei syö meidän ruisleipää, mutta ei kelvannut marjatkaan. Varmaan olisi täytekakkua pitänyt olla. Mehujää kyllä kelpasi jälkkäriksi, kun jätti ruuan syömättä ensin.

Vierailija
13/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoäitini oli kova leipoja ja kokkaaja. Hän eli 101-vuotiaaksi ja asui loppuun asti omassa kodissaan ilman apuvoimia. Hän oli pyöreä, mutta ei kärsinyt mistään sairauksista ennen kuin sydän petti. Mistä sinä tiedät mikä on terveellistä ja mikä ei? Leipomalla ainakin tietää mitä saa, eikä syö mitään eineksiä. Ehkä on parempi, että pidät vain omasta terveydestäsi huolta.

Vierailija
14/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:54"]

Minun isoäitini oli kova leipoja ja kokkaaja. Hän eli 101-vuotiaaksi ja asui loppuun asti omassa kodissaan ilman apuvoimia. Hän oli pyöreä, mutta ei kärsinyt mistään sairauksista ennen kuin sydän petti. Mistä sinä tiedät mikä on terveellistä ja mikä ei? Leipomalla ainakin tietää mitä saa, eikä syö mitään eineksiä. Ehkä on parempi, että pidät vain omasta terveydestäsi huolta.

[/quote]

Luuletko että mummos eli pullan ansiosta 101 vuotiaaksi? Kyllä se eleli siitä HUOLIMATTA, ei sen ansiosta. Äly hoi.

Vierailija
15/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:31"]

Vähintään joka toinen päivä leipomassa jotain ja siinä välillä kaikenlaisia herkkuja muuten vaan. Facebook on lähes yhtä leivontapäivitystä. Ahkera lenkkeilijä, mutta ei se tuolla määrällä riitä. Antaa herkutella, mutta olen terveydestä huolissani. Tekisi mieli ehdottaa, että lähtisivät suureen pudottajaan. Mulla ei ole kanttia sanoa, että onkohan tuollainen herkuttelumäärä ihan tervettä. 

[/quote]

Meilläpäin on tapana viedä aina kun leivotaan, lämpimäisiä vanhoille sukulaisille jne. En tiedä minkälainen tapakulttuuri teilläpäin on. 

Vierailija
16/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin jättämään aloitusviestistä pois sanan reilusti, koska tuli liikaa merkkejä. Ei mitään "tervettä pyöreyttä". Huolissani olen ehkä niistä lapsista, jotka vielä alle kouluikäisenä olivat normaalipainoisia, eivät enää. Onhan se jokaisen oma asia, mutta...olen huomannut, ettei leipomiskuvat edes kerää enää kovin paljon tykkäyksiä, eli en ole ainoa. 

Vierailija
17/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leivottu pulla ei ketään tapa. Negatiivisuus ja pahansuopuus tappaa!

Vierailija
18/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla ei tapa, mutta jos sitä ja muita herkkuja syö päivittäin ja lihoo ylipainoiseksi, se voi tappaa. Oma äitini on kuollut työikäisenä reilun ylipainon ja sitä kautta tulleen verenpainetaudin välillisesti aiheuttamaan sairaskohtaukseen. En halua itselleni samaa kohtaloa, enkä ystävillenikään. ap. 

Vierailija
19/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tyttären ystävä yökylässä. Kokkasin iltaruuaksi lasagnea. Ei maistunut, kysyi miksei tilata pizzaa. Iltapalaksi puuroa, leipää kinkulla/juustolla/kurkulla/paprikalla/tomaatilla ja maitoa. Saivat itse tehdä leipiä mielensä mukaan. "Siis eiks teil oo kaakaoo? Vanukkaita? En syö tota leipää kun siinä on jyviä! Miks vaan puuroo?" Huuteli tytön ystävä. Aamupalaksi samaa, ei syönyt. Kovaan ääneen päivitteli äidilleen ettei saanut KUNNON ruokaa syötäväkseen. Voi helvetti sentään.

Vierailija
20/38 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:31"]

[/quote]

Meilläpäin on tapana viedä aina kun leivotaan, lämpimäisiä vanhoille sukulaisille jne. En tiedä minkälainen tapakulttuuri teilläpäin on. 

[/quote]

No luultavasti siitä olisi erillinen maininta ja jos joku on kylässä, silloin onkin. Mutta sitä ylipainoa on kuitenkin todella paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi