Onko sellainen sääntö, että ravintola tms. ei saa myydä pepsiä, jos se myy coca colaa (ja päinvastoin)?
Tällaista yhdistelmää näkee vain jossain pizzakebabbiloissa, joissa ne hakee pullot itse prisman tarjouksesta...
Kommentit (10)
No ei tietenkään mitään varsinaista sääntöä voi olla, koska sellainen olisi EU-lakien vastaista toimintaa, mutta tietenkin jos varsinkin isompi asiakas keskittää ostonsa vain yhdelle toimittajalle, niin tokihan hänen on helpompi neuvotella hinnoista.
Itellä jää ruokapaikka välistä jos siellä on pepsiä. Siis jos sattuu tekemään colajuomaa mieli. Valitsen sitten sellaisen josta saa cokista.
jos ei saa dr pepperia nii ravintola on paska
Jatkoa aiempaan vastaukseeni. Automaattinen korjaus muutti ensimmäisen Koff-sanan viestissäni Rollsiksi...
Ei ole mitään yleistä kieltoa, mutta yleensä ravintoloilla on ostosopimukset jotka rajoittavat kilpailijan tuotteiden käyttämistä. Eli kun käytetään pääasiassa yhtä toimittajaa, saadaan paremmat hinnat.
Missä ravintolassa Suomessa saa pepsiä ja kokista?
Kummallisen vähän ravintoloitsijat välittävät asiakkaiden toiveista. On pepsinjuojat ja kokiksenjuojat. Kaksi eri ihmisryhmää. Ei meitä asiakkaita kiinnosta ravintolan ja juomafirman väliset sopimukset. Hakekaa lähikaupasta muutama pullo sitä toista kolajuomaa jos haluatte pitää meidät kaikki tyytyväisinä.
En tiedä, mutta Pepsi on mun mielestä parempaa kun Cocca Cola.
Koffin palvelut on huonontuneet todella paljon, toimitus harvoin ja kallista kuin mikä. Hartwallilla on paremmat tuotteet.
Ei. Olen ravintolapäällikkönä ja meillä oli vuodesta 2015 vuoteen 2019 Hartwallin ja Rollsin molempien kanssa sopimukset. Koffilta kone ja kaappi, Hartwallilta pelkkä postmix. Nykyään meillä on pelkkää Hartwallia, koska ovat halvempia vaikka Koffin palvelu ja tuotteet olivatkin laadukkaampia.