Mikä kukka joululahjaksi?
Minkä kukan voisi antaa työkaverille jouluna? Hyasintti on nätti mutta tuoksu häiritsee monia. Joulutähdistä en itse oikein tykkää. Ideoita?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulutähti ei allergisoi jos sen sisällä olevaa maitiaisnestettä ei joudu iholle. Ei ole myrkyllinen ihmisille tai eläimille jos vähän maistaa, koko kasvin syöminenkään ei tapa.
Joulutähti, amaryllis, hyasintti ja atsalea sekä tulilatvat ovat lähes kaikki kotimaassa viljeltyjä.
Kukkakimput ovat kivoja, mutta niissä käytetyt kukat ovat tuotu ulkomailta.Toisaalta kuitenkin joulukimpun tekeminen työllistää floristia ja kimppu on varmasti erilainen kuin nuo tavanomaiset joulukukat. Sitten kun itse en niin välitä kastelusta ym. kukan huollosta niin tykkään leikkokukista kun kestävät sen aikansa ja sitten pois vaan. Asiassa on puolensa ja puolensa. :)
Ja voihan kimppuunkin valikoida kotimaisia kukkia. Kaipa sitä voi kukkakaupassakin pyytää käyttämään niitä kotimaisia tulppaaneita kimpussa. Toisaalta myös niiden kotimaisten joulukukka-asetelmien korit ja koristeet on todennäköisesti tuotu ulkomailta. Tekeekö floristit muuten itse ne asetelmat, jotka myydään kukkakaupoissa?
Minulla on jo kotiin hankittu led-kynttilöitä. Tavallinen kynttilä olisi minulle turhaa roinaa.