Missä iässä juttusi vaihtuivat ”tätijutuiksi”
Kommentit (14)
Varmaan jossain siinä 23v, 24v kieppeillä. Aloin ommella ja kuulemma kotonani oli yhtä siistiä kuin "mummon" luona.
Neljänkympin laitamilla alkoi juttu jumittua niihin kukkaistutuksiin, marjastamisiin ja perennoihin. Aktiivisuusrannekkeella Pentin kanssa kuntohiihtoa. Eikä niissä mitään vikaa ole, en minä sillä sano, mutta osalla ajatukset ja jutut tosiaan fakkiintuivat noihin. ”Yllärinä” käytiin kesken päivän kaupungilla kahvilla ja vähän shoppaamassa. Ehkä suurin muutos oli kaiken kyseenalaistamattomuus; tällainen arki, tätä nyt, mihinkään muuhun ei aivo taivu. Ja jos taipuukin, niin tätityylillä, tätimuotissa.
En tiedä, mitä ovat tätijutut. En tee käsitöitä, en harrasta puutarhanhoitoa. Minulla ei ole nutturaa eikä tätipermistä. Joskus saatan kertoa mummoille lasteni jutuista, onko tädeillä lapsia? Ehkä ei.
Vierailija kirjoitti:
Neljänkympin laitamilla alkoi juttu jumittua niihin kukkaistutuksiin, marjastamisiin ja perennoihin. Aktiivisuusrannekkeella Pentin kanssa kuntohiihtoa. Eikä niissä mitään vikaa ole, en minä sillä sano, mutta osalla ajatukset ja jutut tosiaan fakkiintuivat noihin. ”Yllärinä” käytiin kesken päivän kaupungilla kahvilla ja vähän shoppaamassa. Ehkä suurin muutos oli kaiken kyseenalaistamattomuus; tällainen arki, tätä nyt, mihinkään muuhun ei aivo taivu. Ja jos taipuukin, niin tätityylillä, tätimuotissa.
Mulla osa kavereista vaihtoi tähän moodiin jo silloin kun lapset syntyivät. ”Ydinperhetoiminta.” Se tuntui silloin kylmäävältä, se on sitä yhä. Nyt viisissäkymmenissä sitten erotaan ja ihmetellään kuinka ”maailma on muuttunut”. Kai se nyt jumalauta muuttui, kun mitään ei nähty eikä kuultu sen kuplan sisältä, eikä sinne ulkopuolisia vaikutteita haluttu. Ollaan ”yllättyneitä” miehen ”kyllästymisestä”. Ajatella niin 🤔 En tiedä mikä ihmisen ajaa tällaisiin raameihin, mutta minunkin mielestäni kyse on koko ajatusmaailmasta ennemmin kuin tietyistä harrasteista tai toiminnasta.
Jumitui setäjuttuihin 30v, vaikka olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Jumitui setäjuttuihin 30v, vaikka olen nainen.
Mä tykkään kanssa setämiesjutuista, olen 45+ nainen.
Nuttura eikä käsityöt oo kyllä mitenkää tätimäisiä vaan trendijuttuja :D
Ei ole muuttunut. Ainoastaan huomaan kauhistelevani "nuorison" tekemisiä ja uutisjuttuja /keskusteluja joissa aikuisilta lähtee lapasesta joku juttu.
Vierailija kirjoitti:
Nuttura eikä käsityöt oo kyllä mitenkää tätimäisiä vaan trendijuttuja :D
Mulla on saatanallinen lahkolaistukka usein tiukalla nutturalla. Teen myös käsitöitä ja paskartelen. Olen lähinnä hullu - en ollenkaan täti. Sen lisäksi koen olevani sukupuoleton.
Siinä vaiheessa kun biletys vaihtui mukaviin kotiviikonloppuihin. Nyt olen jo mummoiässä, 55, ja puhun työkaverin kanssa siitä saiko nukuttua tarpeeksi ja mistä kohtaa kolottaa ja pitäiskö mennä suonikohjuleikkaukseen. On ihan mielenkiintoisia aiheita.
Ei ole vielä vaihtunut. Mielenkiinnolla odotan milloin muuttuu vai muuttuuko koskaan. N40+