Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita 5-vuotiaana vähän lukevia?

30.07.2006 |

Poikamme synt. 1/2001 osaa hahmottaa tavuja, lukea lyhyitä sanoja (muun muassa ei, on jne...esim. telkkaristakin tekstauskirjaimia).

Vastatkaa viestiin, jos on muita samanlaisia lapsia. Olisi kiva tietää. Itse opin lukemaan ennen koulua (mulla on 1,5 v vanhempi isosisko). Esikoisemme, tyttö oppi lukemaan 6 1/2 vuotiaana, nuorin poika 3 v kyselee kovasti kirjaimia, numeroita jne...eli on myös kiinnostunut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaa viikkoa aiemmin tavaili liikennekylttejä ym. Sitten yksi päivä alkoi vaan lukemaan :) Nyt on tuosta jo reilu vuosi, syksyllä menee eskariin!

Vierailija
2/4 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi alkukesästä lukemaan sanoja. Nyt kesän aikana hän on intoutunut lukemaan satukirjoistaan aina muutaman lauseen kerrallaan. Hän lukee sanat tavu kerrallaan, en ymmärrä mistä hän on oppinut tunnistamaan tavut (tavun jälkeen pieni tauko ja sana jatkuu).

JOku opettaja sanoi minulle, että 5-vuotiailla on lukemiseen jokin herkkyyskausi eli sangen tavallista lukea tämän ikäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a ym. Kirjoittaa myös innostuessaan pieniä tarinoita. Kirjaimista kiinnostui jo kaksi vuotiaana, leikki muovikirjaimilla ja katseli Miinan ja Manun aapista. Osasi kirjoittaa nimensä 3 vuotiaana ja kiinnostui sanojen alkukirjaimista. 4-vuotiaana kirjoitti sanoja mallista. Sitten tosiaan kerran huomasin että osasi lukea sanomalehdestä yhden otsikon. Aluksi kirjoitin lyhyitä tavutettuja sanoja, joita tyttö sitten innolla luki.

Vierailija
4/4 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen täyttää syksyllä viisi ja on nyt jonkin aikaa lukenut lyhyitä sanoja, kirjoittanut vähän pitempään. Itsekin opin 4-vuotiaana lukemaan.