mun mielestä lapsesta ei tule lihavaa jos ruokavalio on terveellinen?
turha puhua mistään sukurasitteista ym. jos lapset on tukevia. kyllä siihen on syylisiä vanhemmat jotka ei huolehdi lapsen ruokavaliosta ja herkuttelusta.
Kommentit (7)
Asenteet lähtee kotoa, niin syömiseen kuin liikkumiseenkin.
tai sitten voi käydä kuten mun esikoiselle. Lääkitys turvottaa ja lisää ruokahalua ja painoa on pikkasen liikaa huolimatta siitä miten kotona syödään ja päiväkodissakin dieettikokki laittaa ruuat. Kuopus on pajunvitsa ja esikoinenkin oli siihen asti, kun lääkitys aloitettiin.
Ruoka on kaikille sama, samoin kasvatus (kehoitus liikkumiseen ym.).
Tunnen perheitä, joissa syödään terveellisesti ja liikutaan. Toinen lapsi on langanlaiha ja toinen on pönäkkä. Vanhemmista toinen lihava ja toinen hoikka. Se on ne geent.
Ei nyt varmaan ole mitään järkeä vertailla erilaisia ruumiinrakenteita. Joistain ihmisistä ei tule pajunvitsan näköisiä, vaikka olisivat kuinka keveitä hyvänsä.
Puhuin nimittäin omasta perheestäni. Minä olen se pallero ja nuoremmat sisarukseni pajunvitsoja :)
Kyse on myös ruumiinrakenteesta, mutta olen ollut (ja olen yhä) myös selkeästi lihava. Sisarukseni eivät ole mitään siroja, mutta eivät niin raskasrakenteisiakaan kuin minä. He ovat aina olleet hoikkia.
ja lisäksi lasten rohkaiseminen/pakottaminen liikkumaan myös