Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä haluaisitte että kummit tekee?

Vierailija
29.04.2014 |

Minulla on alle 2v kummilapset, tyttö ja poika. Ei omia lapsia. Mitähän voisin tehdä heidän kanssaan? Olen kertonut että voisin joskus hoitaa, mutta poika ujostelee minua, tyttöä olen käynyt vaatimassa kerran. En osaa vaihtaa vaippoja enkä ole saanut sellaista kontaktia pienestä asti että lapset olisivat varauksetta kanssani. Ehkä retkien ja yökyläilyjen aika tulee parin vuoden päästä? Nyt kummina toimiminen on rajoittunut vierailuuni parin kk välein, synttäri ja joululahjoihin sekä kortteihin. Miten tämän ikäisten kummitätinä tulisi oikein olla? Mitä vanhemmat toivoisivat? Minulla oli maailman ihanin ja läheisin kummitäti, jollainen haluaisin itsekin olla. Nyt tuntuu etten osaa olla hyvä kummi...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että kummit kävisivät kylässä, jotta he tulisivat lapselle tutuiksi. En toivo mitään lastenvahtimiskeikkaa tai huvipuistoon tai leffaan tms. viemistä. Rahaa ei tarvitse tuhlata yhtään.

Minua harmittaa, kun lapseni kummit eivät ole käyneet meillä kertaakaan ristiäisten jälkeen, vaikka asuvat 15 kilometrin päässä. Heillä on aina kiire, joten he eivät ehdi tulla eikä heille voi mennä. Aina vain he sanovat, että ensi viikolla sitten...Sitä viikkoa ei ole vielä tullut.

Minulla itselläni oli uskovaiset kummit, joten sain synttäri- ja joululahjaksi uskonnollista tavaraa, enkelikoristeita, hengellisiä laulukirjoja jne. Se oli minusta ihan ok. He eivät tehneet kanssani yhtään mitään, mutta he kävivät usein kylässä ja me kävimme perheenä heillä kylässä, joten he tulivat tutuiksi. Nyt kun olen aikuinen, kyläilemme toisillamme yhä, vaikkakin aika harvakseltaan, koska olen muuttanut pois kotiseudulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kummit ovat lähisukulaisia, en vaadi heiltä yhtään mitään muuta kuin mitä lähisukulaisilta nyt muutenkin (synttäreille saa saapua ja joululahjat vaihdetaan jos niin sovittu).

Vierailija
4/5 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut kummeilta vaatimista vaan mitä VOISIN tehdä. Mielelläni osallistuisin enemmän mutta en osaa. Ei olla lähisukulaisia niin ei ole mitään sukuvelvotteita.

Vierailija
5/5 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso lehdestä lastentapahtumia. Onhan niitä kaikenlaisia lastenkonsertteja, puuhapäiviä, pikkulasten liikennepuistoja, lastenelokuvia, värikylpyjuttuja, kirjaston satutunteja, eläinnäyttelyjä, luontopolkuja jne. Jos päätät vaikka kerran kuussa viedä lapset päiväksi johonkin juttuun, niin kyllä siitä se kummisuhde lujittuu. Aluksi voisi vaikka lasten äitikin tulla mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän