Minkälaisia sairaanhoitajat ovat?
Aina vinkuvat lisää palkkaa, mutta tuntemani sairaanhoitajat vaikuttavat varakkailta, ajavat hienoilla autoilla ja yleensä naivat insinöörin. Myös lääkäripuolisoita löytyy.
Kommentit (41)
Rentoja kaikennähneitä, ymmärtäväisiä.
Kuinka moni on tehnyt mitään hoitamiseen liittyvää työtä? Tänne sitten ajatuksia...
Ilman muuta ovat lähellä ylempää keskiluokkaa järjestään.
Kyllähän sairaanhoitaja tienaa sellaiset 40-70keur vuodessa. Ei ne mitään pieniä palkkoja ole. Ja tosiaan yleensä vielä korkeatasoiset miehet siihen päälle, mutta ehkei näin tasa-arvon aikana voida naisen ansioiksi lukea miehen palkkaa.
Mielestäni siis SH saa tienata ihan hyvin, ei siinä mitään. Kyseessä on kuitenkin asiantuntijatyö, liike-elämässä toimihenkilö-tasoinen tehtävä. Ei SH mikään duunari ole.
Sitä en tiedä miksi juuri SH:t valittavat niin paljon palkoistaan.
Ainakin itseriittoisia, kuten ketjusta näkee. Ja pitävät itsestään meteliä tyhjissä sairaaloissakin.
Vaimoni on sairaanhoitaja. Hän on psyykkisesti minua vahvempi ja toimintakykyisempi, jos vastaan tulee jotakin yllättävää, kuten joku onnettomuus tai kriisitilanne. Hän kohtaa työssään kuolemaa, se on hänelle rutiinia. Minä en ole nähnyt kuollutta koskaan. Kyllä se ammatti sieltä pohjalta esille aina pilkistää. Vuorotyö on raskasta koko perheelle, mutta siihenkin tottuu ja sen kuuluu asiaan. Palkka saisi olla parempi, hävettää vähän kun tienaan melkein tuplat, mutta yhteiseen kassaan se sentään tulee.
Sairaanhoitajissa on kaikkea maan ja taivaan väliltä, riippuu myös työpaikasta esim. Teho-osastolla ja vanhustentalolla tai vaikka kotihoidossa on aika eri tyylisiä sairaanhoitajia ja näin tietysti kuuluukin, koska työ vaatii erilaisia ominaisuuksia vaikka ammatti on sama. Teholla, leikkurissa, synnärillä jne. On jämäköitä, nopeatempoisia sairaanhoitajia ja sellainen täytyykin olla työn luonteen takia. Ihan esimerkkinä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajissa on kaikkea maan ja taivaan väliltä, riippuu myös työpaikasta esim. Teho-osastolla ja vanhustentalolla tai vaikka kotihoidossa on aika eri tyylisiä sairaanhoitajia ja näin tietysti kuuluukin, koska työ vaatii erilaisia ominaisuuksia vaikka ammatti on sama. Teholla, leikkurissa, synnärillä jne. On jämäköitä, nopeatempoisia sairaanhoitajia ja sellainen täytyykin olla työn luonteen takia. Ihan esimerkkinä tämä.
Niin ja synnärillä toki on siis kätilöitä, mutta sairaanhoitajiahan hekin ovat.
Uuh aah oooh. Vakipalstatonttu taas oikku aiheessaan eli hoitsujen haukkumisessa
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itseriittoisia, kuten ketjusta näkee. Ja pitävät itsestään meteliä tyhjissä sairaaloissakin.
Ai tyhjissä. No hus:stakin siirretään niitä tehopotilaita muualle
On se hyvä että lähdin alalta pois
En jaksa tätä soopaa mitä niskaan tulee joka stanan tuutista
Enkä muuten aio mennä yhtään koton#,,potilasta hoitamasn ja omaa henkeäni vaarantamaan vaikka mikä tilanne tulisi' en rahalla rnkä pakkolailla
#pitäkäätunkkinne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli puoli vuotta olette kuvanneet siellä tiktokkejanne kampaviinereiden parissa.
Ihanko nyt joutuu tekemään oikeastikin töitä? ( Toki mahdollisimman hitain liikkein, kuten ennenkin)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sairaanhoitaja tienaa sellaiset 40-70keur vuodessa. Ei ne mitään pieniä palkkoja ole. Ja tosiaan yleensä vielä korkeatasoiset miehet siihen päälle, mutta ehkei näin tasa-arvon aikana voida naisen ansioiksi lukea miehen palkkaa.
Mielestäni siis SH saa tienata ihan hyvin, ei siinä mitään. Kyseessä on kuitenkin asiantuntijatyö, liike-elämässä toimihenkilö-tasoinen tehtävä. Ei SH mikään duunari ole.
No jaa.. itse kolmenkymmenen vuoden työkokemuksella vuorotyössä erikoissairaanhoidossa saan palkkaa 39 000e/v. Mieheni on "korkeatasoinen" lähihoitaja ja tienaa tietysti minua vähemmän. Kaksi autoa on taloudessamme; miehen oma 27 v vanha ja minun 18v vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli puoli vuotta olette kuvanneet siellä tiktokkejanne kampaviinereiden parissa.
Ihanko nyt joutuu tekemään oikeastikin töitä? ( Toki mahdollisimman hitain liikkein, kuten ennenkin)
No katsos!
Kampaviineri alias öliööö mieskin saapui paikalle :)
Onkos sulla jäänyt kampaviineri kaffittelut kesken jonkun hoitsun kanssa, kun jaksat aina vaan täällä sairaanhoitajia mollata? Pus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa.. itse kolmenkymmenen vuoden työkokemuksella vuorotyössä erikoissairaanhoidossa saan palkkaa 39 000e/v. Mieheni on "korkeatasoinen" lähihoitaja ja tienaa tietysti minua vähemmän. Kaksi autoa on taloudessamme; miehen oma 27 v vanha ja minun 18v vanha.
No miksi olet mennyt naimaan lähihoitajan?! Minulla (sh) lääkärimies. Kyllä sitä itse voi vähän vaikuttaa valintoihin ;)
Hienoilla autoilla ajavat ne, jotka ovat onnistuneet saamaan varakkaan puolison. Mun mies on putkari ja meidän auto on vuosimallia -98 ja menee aina ihan munkilla katsastuksesta läpi.
En tunne ketään hoitajaa, joka yltäisi 70ke tuloihin. Omat vuosituloni ovat 40ke paikkeilla, vaikken ole edes alimmassa palkkaluokassa ja teen säännöllisesti päivystysvuoroja.
On kyllä mieltäylentävää tämä hoitajaviha. Kadun ammatinvalintaani, eipä silloin lukioikäisenä ymmärtänyt, mihin paskaan sitä päänsä on työntämässä.
Olen huomannut, että niillä joilla lähihoitajatausta on puolisokin amistaustainen useammin kuin niillä, jotka lukiopohjalta ovat opiskelleet sairaanhoitajaksi.
Lienee tässä se, että samansuuntaisista taustoista tulevat pariutuvat useammin. Minä olen sh amk ja mies diplomi-inssi. Opiskeluaikana tavattiin yksissä bileissä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi olet mennyt naimaan lähihoitajan?! Minulla (sh) lääkärimies. Kyllä sitä itse voi vähän vaikuttaa valintoihin ;)
No katsos kun kävi sellainen käänne elämässä, että mieheni oli erittäin hyvin tienaava tehdasduunari kun tavattiin, mutta yllättäen tehdas lakkautettiin ja mieheni opiskeli "vanhoilla päivillään" lähihoitajaksi ettei tarvitsisi työttömäksi ryhtyä. Kunnioitan kyllä miestäni ettei alkanut katkeraksi ja alkoholisoitunut vaikka palkka onkin kolmasosan entisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katsos kun kävi sellainen käänne elämässä, että mieheni oli erittäin hyvin tienaava tehdasduunari kun tavattiin, mutta yllättäen tehdas lakkautettiin ja mieheni opiskeli "vanhoilla päivillään" lähihoitajaksi ettei tarvitsisi työttömäksi ryhtyä. Kunnioitan kyllä miestäni ettei alkanut katkeraksi ja alkoholisoitunut vaikka palkka onkin kolmasosan entisestä.
Respect tälle! T. Tuo lääkärin vaimo
Riippuu vähän minkä alan hoitajia ovat. Pääsääntöisesti kaikki ovat tosi mukavia vaikka töiden ulkopuolella marmattaisivatkin milloin mistäkin työhön liittyvästä (ihan syystä kyllä). Ihmisläheisiä. Ajattelevat toisten parasta.
Mielenterveyspuolen hoitajissa helmiä on ne empaattiset ja kuuntelutaitoiset, taatusti he kannattelevat paljon ihmisiä. esim nuoria opiskelijaterveydenhuollossa. Mutta päivätyöläisillä on oikeasti kurja palkka, tämä on häpeäksi..
Kuolevien kanssa töitä tekevät ovat jotenkin kylmäpäisiä. Pitää osata toimia järkyttävässäkin tilanteessa ja olla omaisten tukena. Kuka teistä osaisi sanoa miksi tämä ihminen nyt kuoli, mitä nyt tapahtuu, mitä nyt täytyy tehdä? ei lääkärit tuollaisia asioita Suomessa hoida, ellei satu sopivasti virka-aikaan. eikä aina silloinkaan.
Lastensairaanhoitajat ovat oma lukunsa. En tiedä hoitavatko enemmän niitä vaativia vanhempia kuin itse potilaita.
Vinku inkkareita riittää potilaana taatusti ihan joka paikassa, missä hoitajia on.
Psyykkinen ja fyysinen kuormitus on joka työvuorossa. Potilaat valittaa, lääkärit valittaa, omaiset valittaa. Kiire ei lopu koskaan. Sijaisia ei palkata, koska kenenkään osaaminen ei riitä. Jos edes olisi ketään, ketä pyytää.
Hoitajat näkee, mihin kaikkeen oikeasti turhaan rahaa laitetaan haisemaan surutta, esim. juoppojen ja hyvin iäkkäiden kohdalla, vaikka tutkimustulos ei muuttaisi yhtään mitään.
Iltoja, viikonloppuja ja pyhäpäiviä töissä, poissa perheeltä ja ystävien juhlista. Useimmiten vastaat kutsuun: Kiitos mutta olen töissä.
Menkää kokeileen te, jotka miellätte työn helppona/kevyenä.
Porkkana oikeen tuo kiky ja lomarahoista 30%!! ei Suomella olisi oikeasti ollut tuohon varaa. Nyt koronan myötä lähtee paljon lisää. Sääliksi käy. .
terv. 15v alalla ollut, nyt muissa hommissa.
Sairaanhoitajat on mukavia. Ymmärtäväisiä, helposti lähestyttäviä, sosiaalisia. Yleisesti mielestäni myös aika itsevarman oloisia. Näin kärjistetysti.