Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön YH-äiti osti lapsille joululahjaksi uudet iPhone 12-puhelimet!

Vierailija
10.12.2020 |

Esitteli ylpeänä miten hienot lahjat lapset saa. Kun sanoin ettei tuossa tilanteessa (työtön, saa toimeentulotukea yms.) kannattaisi noin kalliita puhelimia ostaa niin sanoi että tuilla saa hyvin osamaksut ostettua.
On Suomessa näköjään suuret tuet kun on varaa tonnin puhelimia ostaa työttömilläkin!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pystyy osarilla tuollaisia maksamaan, niin sen pitäisi olla kaikille aivan ok. Hällä sentään on luottotiedot tallessa.

Vierailija
2/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai aikuinen ihminen tietää mitä tekee. Mua ärsyttää kun aina luullaan että yh=köyhä.

Mä oon yhuoltaja myös ja ostin Airpodsit pojalle. Ketä kiinnostaa.. Saavatpa muksut hyvät lahjat.

Tonnin luuria en tosin ostaisi koskaan kenellekään. 300 mulla kännyköissä kipuraja !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä tapauksessa tuo yh on köyhä, koska saa toimeentulotukea. Edellisen kirjoittajan pitäisi vähän miettiä mitä tänne kirjoittaa

Vierailija
4/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä vähän kiinnostaa, josveronmaksaja maksaa. Ei minullakaan töissä olevalla ole varaa jotain uusimpia malleja ostaa

Vierailija
5/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan tarkoittaa, että hän varmaan makselee noita sitten useita vuosia. Siinä sitten ennättää tulla jo toinen joulukin vastaan ja sitten pitää ostaa taas jotain uutta lapsille... Ja kohta niitä laskuja onkin sitten niin paljon, ettei sillä toimeentulotuella enää selviä niiden kanssa.

Tyhmää opettaa lapsille, että rahaa on ostella, vaikka sitä ei ole.

Vierailija
6/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tuommoisen syöpäläisen. Ostelee milloin mitäkin osamaksulla ja kohta roinat ovat myynnissä torissa tai jossakin face kirpparilla.

Saa nähdä miten pitkään homma pyörii, ennenkuin lopullisesti kosahtaa.

Vierailija
7/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä vähän kiinnostaa, josveronmaksaja maksaa. Ei minullakaan töissä olevalla ole varaa jotain uusimpia malleja ostaa

Kyllä sullakin on varmasti varaa laittaa 50e kuussa osamaksuun. 

Vierailija
8/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntema työtön YH on asuntosijoittaja, joka elää niiden sijoitusasuntojen tuotoilla. Yksinhuoltajuus tai työttömyys ei aina tarkoita sitä että ihminen olisi köyhä.

Vierailija
9/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuoden sopimuksella olisi noin 30 euroa kuussa, mutta ei ole mitään järkeä hankkia noin kallista puhelinta pitkällä osamaksulla. 3 vuoden kuluttua varmaan julkaistaan iPhone 15, jota kaikki teinit sitten himoitsevat ja kultaisena maksaa 1500 euroa. Mutta ennen osamaksun päättymistä markkinoille on jo ilmestynyt kaikkea muuta roinaa,joka on sitten pitänyt hankkia niin ikään velaksi.

Vierailija
10/39 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä mihin työtön laittaa tukensa, oon ite ollu 12v putkeen työtön ja silti mulla on seuraavat asiat:

Apple iPhone 11 Pro Max 64GB - 1099€

Apple Watch  Series 6 44MM GPS + Apple Stainless Steel ranneke - 568€

Apple MacBook Pro 13" M1 8GB/256GB - 1479€

Kaikki on maksettu pois, ja velkaa ei ole senttiäkään ja ulosotossa ei ole senttiäkään, ja tilillä on 1400€ ylimääräistä rahaa. En juo enkä polta, rahaa jää hyvin ylimääräiseen.

Vierailija
11/39 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vain kateellinen, kun itse ei kykene ostamaan tuollaisia. Ei työttömien äitien lastenkaan tarvitse elää kurjuudessa. Äiti ilmeisen fiksu rahankäyttäjä, kun saa pienet tulot riittämään niin, että voi ostaa kunnon lahjojakin. 

Vierailija
12/39 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap tietää noin tarkasti, mistä sen yh:n tulot koostuvat?

Vierailija
13/39 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta kajahti taas palstakokoomuslaisten trolli.

Ja mammat uskoo, vaikka aloitus haisee trollille mailien päähän.

0/5, ei jatkoon.

Vierailija
14/39 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten,

Minäkin olen kotirouva ja ostan mitä haluan. Nautin kun huomaan naapureiden ihmettelevän millä rahoilla meillä kaikki on hommattu. 

Mieskin on kotosalla. Keskitymme urheluun, harrastuksiin ja kaikkeen pieneen puuhailuun.

Elämme pääomatuloilla. Tätä ei viitsi huudella ympäriinsä.

Vierailija
15/39 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulle yksittäisen ihmisen ostokset kuulu, jos sua oikeesti kiinostaa toimeentulotuen suuruus käsitellään ihan jossain muualla kiin täällä, katso vaaleissa mitä puoluetta äänestät jne.

Yksittäisen ihmisen ostoksiin sulla ei ole mitään asiaa puuttua, vaikka ostais aasin paskaa.

Vierailija
16/39 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota teikäläistä olemaan töissä, voit aina lopettaa työsi ja olla työttömänä, sen jälkeen pääset sinäkin nauttimaan muiden maksamista verorahoista.

Vierailija
17/39 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eija111 kirjoitti:

No tässä tapauksessa tuo yh on köyhä, koska saa toimeentulotukea. Edellisen kirjoittajan pitäisi vähän miettiä mitä tänne kirjoittaa

Eikös hän ole hyvä köyhä? Osaa säästää ruokakuluissa, eikä kaikki rahat ainakaan menen viinaan ja tupakkaa. On budjetoinnut, että joka kuukausi pystyy maksamaan 2x25€ puhelimen osamaksua. Ja tosiaan luottotiedot tallella. Mutta voiko yksi ihminen ostaa kaksi kytkypuhelinta? En ole koskaan ostanut puhelimia osamaksulla. Tai mitään muutakaan. Vai saako gigantista tai muista myös osamaksulla?

Vierailija
18/39 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voiko yksi ihminen ostaa kaksi kytkypuhelinta? En ole koskaan ostanut puhelimia osamaksulla. Tai mitään muutakaan. Vai saako gigantista tai muista myös osamaksulla?

Voi jos on luottotiedot kunnossa, ostaa yhden puhelimen dna:lta, yhden elisalta ja vaikka vielä kolmannen telialta. Näin itsekkin tein aikoinaan rahapulassa.

Vierailija
19/39 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N e g r u i l l a on varaa ostaa tuilla vaikka mitä.

Vierailija
20/39 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltaja, joka tekee työt kotoa käsin. Kuulin ystävältä kuinka talon pihalla ihmeteltiin millä rahalla matkustelemme, koska olen toimeentulotuella. En ole koskaan saanut toimeentulotukea. Ihmiset kuvittelevat vaikka mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi