Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on 60 tonnia ulosotossa ja palkasta lähtee noin 800 joka kk niin koska velka loppuu?

Vierailija
09.12.2020 |

Vai meneekö kaikki vaan korkoihin, eikä lyhene ollenkaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse osaa tuota laskea, ymmärrän hyvin, että olet ylivelkaantunut.

Vierailija
2/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljonko velka kasvaa korkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun se on maksettu.

Vierailija
4/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä koroilla lainasit ja mitä perintäkuluja maksat

Vierailija
5/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytäpä mallia laskemiselle.

Itse vastaisin ap:lle, että kymmenen-vähän toistakymmentä vuotta. Minun velkani oli vähän yli 40 000 ja maksoin sitä 700-800 euron lyhennyksillä lähes 9 vuotta. Käytin kaksi vapaakuukautta vuodessa ensimmäisten vuosien jälkeen.

Ensimmäiset vuodet ovat pahimpia, koska silloin se velka ei tosiaan juurikaan lyhene ja siksi tuntuu epätoivoiselta. Myöhemmin helpottaa. Mutta maksettavaahan tuossa on. En koskaan ole tarkkaan selvittänyt paljonko uo-summani alunperin oli, jotain 42 000 muistelen sen olleen. Ja vuosien mittaan maksoin siis uo:lle keskimäärin 7500 e/vuosi lähes yhdeksän vuoden ajan.

Vierailija
6/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä kun tulet mokaamaan myös jatkossakin. Enkä kyllä usk että sun palkasta tuollasita summaa lähtee.

Vierailija
7/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä niin helppo ole laskea. Menee kai pari vuotta jotain toimitusmaksuja ja olisiko ne joka velkojalle erikseen, en tiedä. Eli kaikki ei mene edes pelkkiin lyhennyksiin ja korkoihin.

Vierailija
8/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljonko velka kasvaa korkoa.

Ulosottomies laskee viran puolesta koron. Se voi olla jopa 15 %. Lisäksi jokaiseen lyhennykseen sisältyy uo-kuluja.

Vierailija
9/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän lyhenee, kun korkomenot on reilu 4000 vuodessa (oletuksena, ettei velan alkuperäinen korko ole suurempi kuin 7%, joka on ollut muutaman vuoden ulosottovelan korko, kun yleinen korkotaso näin matala). Lisäksi tulevat kaikki ulosotto, ym. maksut päälle. Nuo maksut putoaa pois kahden vuoden jälkeen. Eli lyhennät pääomaa noin 5000 euroa vuodessa. Reilu 12 vuotta menee, eli eivät kuitenkaan ehdi vanhentua.

Vierailija
10/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä kun tulet mokaamaan myös jatkossakin. Enkä kyllä usk että sun palkasta tuollasita summaa lähtee.

Minä kerroin tuossa edellä maksaneeni vajaassa yhdeksässä vuodessa oman uo:ni pois. Keskituloisen uo on 1/3 nettopalkasta eli tuohan on summa, mikä maksetaan 2400 euron netosta. Ei  siis todellakaan millään lailla uskomaton. Oma palkkani nousi uo-aikana niin, että alkuun netto oli noin 2100 ja lopussa 2400.

Vierailija
11/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kuolet.

Vierailija
12/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisen päässä pitää viirata päässä että kykenee tämmöstä toiselle sanomaan?

Vierailija
13/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä niin helppo ole laskea. Menee kai pari vuotta jotain toimitusmaksuja ja olisiko ne joka velkojalle erikseen, en tiedä. Eli kaikki ei mene edes pelkkiin lyhennyksiin ja korkoihin.

Ei se vaikeaakaan ole. Paperille rivi riviltä ellet osaa tietokonetta käyttää.

Vierailija
14/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kerroin tuossa edellä maksaneeni vajaassa yhdeksässä vuodessa oman uo:ni pois. Keskituloisen uo on 1/3 nettopalkasta eli tuohan on summa, mikä maksetaan 2400 euron netosta. Ei  siis todellakaan millään lailla uskomaton. Oma palkkani nousi uo-aikana niin, että alkuun netto oli noin 2100 ja lopussa 2400.

Itse taidan olla vielä 'uskomattomampi' tapaus... kuusi vuotta on mennyt jo n. 1600 euroa kk ulosottoon ja vielä olisi vajaa neljä vuotta jäljellä. Omaisuuden pakkomyynti kattoi vain puolet kokonaisvelasta ja arvostelijoille tiedoksi firma nurin ja firmalla omavelkainen takaus.

Onneksi löytyi kuitenkin vieraalta töitä, että saa velat maksettua.

Vierailija
15/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko hakea velkajärjestelyä? Ota yhteyttä velkaneuvontaan. T. saman kokenut, tosin vähemmän velkaa

Vierailija
16/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun kuolet.

Velka siirtyy kuolinpesälle. Ei se kuolemaan katoa.

Vierailija
17/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5000 euroa vuodessa lyhenee, eli aika monta vuotta saa maksella.

Vierailija
18/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2035, jos et tee lisää velkaa, ei ole velkoja yksityishenkilöille eikä varsinkaan rikoskorvauksia. Velat vanhentuvat 15 vuodessa ulosottopäätöksestä. Voi loppua aikaisemminkin, koroista ja kuluista riippuen.

Ota yhteyttä oikeusaputoimiston velkaneuvontaan ja hae velkajärjestelyä.

Vierailija
19/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun kuolet.

Velka siirtyy kuolinpesälle. Ei se kuolemaan katoa.

Mutta velkaa ei voi saada perintönä, joten kyllä se sinänsä katoaa, jos kuolinpesän arvo on alle velan arvon. Toki jos menee typeränä sitoutumaan toisten velkoihin, niin sitten voi jo syyttää itseään.

Vierailija
20/21 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisen päässä pitää viirata päässä että kykenee tämmöstä toiselle sanomaan?

siksi, että muiden maksettavaksi se sinun velkasi loppujen lopuksi jää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi