Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurustossasi on tapahtunut murto! Pystyisitkö auttamaan poliiseja havainnoissa?

Vierailija
09.12.2020 |

Pystyisitkö muistelemaan epäilyttäviä tai huomiota kiinnittäviä asioita esim. viikon ajalta? Huomioitko kuinka paljon ympäristöäsi?

Tuli mieleen kun aamulla näin viron kilvissä olevan auton parkissa lähistöllä, vaikka asutaan Kainuussa. Todennäköisesti joitain lomailijoita, mutta pisti silmään, kun ei noita paljoa täällä näe.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi näin. Naapuriin murtauduttiin keskellä päivää kun olimme lomien jälkeen ensimmäistä päivää töissä ja lapset koulussa. Olivat kytänneet viikon ajan pienen taloyhtiömme asukkaiden liikkeitä.

Yllättävän paljon ihmiset naapurustossa olivat havainnoineet vähäpätöisiä asioita. Nämä johtivat lopulta rikollisten jäljille ja he jäivät havaintojen avulla kiinni, jäätyään kiinni toisen murron yhteydessä.

Vierailija
2/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan, silloisen kerrostaloasuntoni alakerrassa olleeseen arvotavaraliikkeeseen tehtiin murto. Viranomainen ei koskaan kysynyt asiasta mitään, mutta kauppiasperhe tenttasi havaintoja ihan riesaksi asti. Kaupungin keskustassa asuvana ei juuri kiinnitä huomiota vieraisiin autoihin/kulkijoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvii, tonttinaapuri vahtii ja kertoo kyllä IHAN kaiken, mitä tässä kylässä tapahtuu.

Vierailija
4/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiinnitä huomiota kun on vilkas katu ja kerrostalo. Jos rappukäytävässä olisi kumma hiippari niin ehkä sitten

Vierailija
5/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkarit murtautuivat sorkkaraudan avulla pienkerrostalon alakerrassa olevaan liiketilaan. Minun ikkunani alapuolella. Kuulin asiasta yhtiökokouksessa kolmen vuoden kuluttua. Tapanani ei ole kyttäillä naapureita.

Vierailija
6/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että jotain pieniä poikkeavia havaintoja voisin tehdä, esim. naapurin parkkipaikalla vieras auto tai pihalla liikkuu porukkaa jota ei yleensä pihalla näe. Keskustassa asutaan, mutta sisäpiha on suojaisa ja tässä sivukadulla huomaa kyllä joskus poikkeuksiakin. 

Vierailija
7/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuriin murtauduttiin keskellä aurinkoista aamupäivää. Takapihan ikkuna oli rikottu ja ulos oli kannettu muutamassa kymmenessä minuutissa kaikki vähänkään arvokas. Olivat tarkkailleet ensin, että koko perhe oli lähtenyt aamulla töihin ja kouluihin. Jäivät kiinni, olivat virolaisia. En olisi voinut auttaa poliisia, koska olin töissä enkä ollut nähnyt niiden kyttäysautoa.

Vierailija
8/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan huomaisi mitään. Vastapäinen kioskikoju ryöstettiin aikoinaan yöllä. Kuulin asiasta seuraavana päivänä, kun kehuin miten rauhallista asuinalueella mielestäni on. :D

Kotonaa olen täysin omissa oloissani.

Vierailija
9/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomion paljon, mutta unohdan ne melkein samantien. Eli kävisi niin kuin monelle muullekkin täällä.

Vierailija
10/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yläkerran alkoholisti kuolisi asuntoonsa, voisin ehkä huomata kuinka ihanan hiljaista on. Muuten en paljoa naapureita tarkkaile, kun ei kiinnosta yhtään.

Vierailija
11/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut poliisit paikallekkin tuollaisessa tilanteessa. Saivat suoraan paikanpäällä kiinni. Vilkas paikka, mutta tietyt tapaukset erottaa kyllä.

Vierailija
12/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin auttaa. Viimeinen talo ja umpikatu, kääntöpaikka minun portin kohdalla. Valvontakamera kuvaa porttia ja kääntöpaikkaa. Yöllä tulee huonoa kuvaa koska auton valot häikäisee kameran.

Tiedän, että on laitonta kuvata katua. Mutta elämä on!

Vierailija
13/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottiin syksyllä, kun mökkinaapureiden tielle ajoi tumma pakettiauto ja katsottiin, kun se tuntia myöhemmin tuli sieltä pois. Juteltiin miehen kanssa illalla, että todennäköisesti ne oli varkaita, mutta koska mökkiläinen kesällä haukkui meitä kyttäämisestä, kun metsäautotiellä "laputimme" autonsa ja käskimme siirtämään sen sivummalle, niin ei sitten tehty asialle sen enempää. Joulukuun alussa mökkiläinen kävi mökillä ja varkaitahan siellä oli käynyt. Nyt meiltä vaadittiin selvitystä, että ketkä sinne on ajaneet ja miksi emme tehneet mitään. Tuumattiin, että mitäs me kyläkytät, ei me mitään huomattu. Soita poliisille, jos asia vaivaa.

Vierailija
14/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu molemmilla puolilla taloa poliisi. Toisella ainakin on omaa pihaansa kuvaava kamera.

Meidän omakotiyhdistyksen sivuilla (fb) aina joku päivittää, jos on nähnyt epäilyttäviä autoja ajelemassa ympäri outoihin aikoihin tai jos on ovilla käynyt jotain epämääräiseltä vaikuttavia myyntimiehiä.

Vierailija
15/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe naapuripihaan.

Vierailija
17/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt enkä kuullut mitään. Elämä on opettanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan