Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadehdin niitä, joilla on hyvä parisuhde

Vierailija
09.12.2020 |

Oma liittoni päättyi eroon yli 5 vuotta sitten. Sen jälkeen en ole edes tavannut ketään.

Kaipaisin rinnalleni miestä, jonka kanssa yhdessä jakaa elämää. Jonka kanssa kulkea yhdessä.

Kateellisina katson pariskuntia, joissa yhdessä puhalletaan yhteen hiileen. Rakennetaan yhteistä kotia ja tulevaisuutta. Iloisina toibenbtoista auttaen eletään arkea.

Oma ex ei kyennyt mihinkään yhteistyöhön, ei kenenkään kanssa, ei töissä, ei minun kanssani. Hän ei kyennyt ajattelemaan asioita koskaan me-näkökulmasta, vaan halusi aina vaan hyötyä itselleen. Esimerkiksi minä ostin kotimme, koska hän ei halunnut ottaa lainaa, asuinkulujen jakamisesta oli jatkuva riita. Lisäksi hän petti minua toistuvasti ja usein.

Onneksi hän lähti. Mutta menetin hänen kanssaan vietettyinä vuosina mahdollisuuden saada luotettavan, elinikäisen kumppanin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes lyöttäydyit kimppaan tuollaisen kanssa?

Vierailija
2/13 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän se kumppani valitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Kuten myös kaikkia joilla on paljon rahaa.

Vierailija
4/13 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes lyöttäydyit kimppaan tuollaisen kanssa?

Hyvä kysymys. Olin nuori ja tyhmä. Hän osasi olla tosi mukava tutustuessamme. Välillä, kun kyllästyin jatkuvaan riitelyyn ja siihen, että hän vaan otti antamatta mitään, lähdin suhteesta. Kolme kertaa. Joka kerta hän aloitti hirveän piiritysoperaation. Itki ja aneli minua takaisin, oli yhtä mukava kuin tutustuessamme. Mutta puoli vuotta taas kun kului ja muutimme takaisin yhteen, niin ilkeily alkoi taas.

Tein hänen suhteen ison virheen elämässäni.

Vierailija
5/13 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän se kumppani valitaan.

Ja minä valitsin väärin.

Ajattelin, että tyydyn itseäni älyllisesti huonompaan, koulutuksellisesti alempaan eikä mitenkään ulkonäöllisesti erikoiseen mieheen. Että rakkaus on tärkeintä.

Mutta se rakkaus oli hyvin yksipuolista. En usko, että hän ikinä rakasti minua.

Vierailija
6/13 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan nelikymppisenä vielä löytää kestävän parisuhteen?

Vierailija
7/13 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo 40 vuotias, enkä eläessäni ole ollut parisuhteessa. - Haaveilen ja unelmoin parisuhteesta, mutta olen myös oppinut, että hyvää elämää voi elää ilman parisuhdettakin.  En siis aio myöskään kyynistyä tai katkeroitua siksi, ettei minulla ole ollut mahdollisuutta elää parisuhteessa, eikä minulla ole myöskään mitään taetta ja varmuutta siitä, että tulevaisuudessa voisin elää ja olla parisuhteessa.  

Vierailija
8/13 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/13 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi? 

Vierailija
10/13 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm tuota. Ulospäin moni suhde voi näyttää kadehdittavalta ja hyvältä. Joten turha todellakaan kadehtia. Voit tehdä elämässäsi mitä haluat. Mutta älä jää vellomaan menneeseen. Käy vaikka terapiassa jos tuntuu ettet pääse yli esim luottamusasioiden kanssa.

Vierailija
11/13 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi? 

Vaikeaa se on. Sinkkuina on paljon rikkinäisiä (ihan aiheesta) ihmisiä ja osa on kyynistynyt niin, etteivät usko enää parisuhteeseen. Sitoutuminenkin on sitten vähän sitä ja tätä.

Niin ja puhun sekä omasta puolestani että kohtaamieni sinkkumiesten puolesta. Menneisyyden pettymykset kummittelevat monella tosi sitkeästi ja ihmiset varovat avaamasta itseään liikaa satutetuksi tulemisen pelossa.

Vierailija
12/13 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi? 

Vaikeaa se on. Sinkkuina on paljon rikkinäisiä (ihan aiheesta) ihmisiä ja osa on kyynistynyt niin, etteivät usko enää parisuhteeseen. Sitoutuminenkin on sitten vähän sitä ja tätä.

Niin ja puhun sekä omasta puolestani että kohtaamieni sinkkumiesten puolesta. Menneisyyden pettymykset kummittelevat monella tosi sitkeästi ja ihmiset varovat avaamasta itseään liikaa satutetuksi tulemisen pelossa.

Varmasti paljossa totta. - Minusta tuo edellä kirjoittanut 40 vuotias, joka kertoi että hän ei ole koskaan ollut parisuhteessa vaikutti harvinaisen tasapainoiselta....  

Vierailija
13/13 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityt liikaa menneeseen. Älä sure mennyttä ja huonoa vaan innostu tulevasta ja hyvästä tulevasta parisuhteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan