Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa kun amerikkalaisilla on niin valkoiset hampaat

Vierailija
25.04.2014 |

ja suomalaisilla kämäset keltaset/harmaat.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit kiertänyt Jenkeissä niin tietäisit että vain murto-osalla on valkoiset hampaat :) Nekin on aikaan saatu kuorilla. Toki sieltä saa parempia ja edullisempia valkaisusettejä kuin täältä (esim. Crest) joilla saa valkoisemmiksi mutta sellainen "american smil"e ei ole haluttua enää sielläkään vaan porukka suosii nyt luonnollisempaa "european smilea". Telkkariohjelmien studioissa on sellaisia valaistuksia jotka tekee hampaista valkoisemman näköisiä, joten semmoinen kuva välittyy myös katsojalle.

Suomalaisilla ei sentään ole läheskään niin hirveitä hampaita mitä Briteissä näkee!

Vierailija
2/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin. Menee monista hyvistä sarjoista uskottavuus näyttelijöiden luonnottoman valkoisten hampaiden vuoksi.

Siinä zombieta tai avaruusolentoja  pakoon juostessa tuskin ehtii niitä välillä valkaisemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mä taas en tykkää yhtään sellaisesta luonnottoman valkoisesta hymystä!

Vierailija
4/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastihan sua vituttaa että SULLA on kämäset keltaiset hampaat. 

Mutta voi vittuuntua tai sitten voi tehdä niinkuin mä ja miettiä miksi amerikkalaisilla on niin valkoiset hampaat ja tehdä sama perässä.

Mulla on nyt ainakin pari vuotta niin valkoiset hampaat kuin haluan ja kustannus oli n. 40 euroa. Mutta vingu sä jos tykkäät. :)

Vierailija
5/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellainen "pimeässä hohtava" hymy on aika järkky. Sitä ei useimmille saa aikaan edes valkaisulla vaan siihen tarvitaan hampaiden kuoritus, jota varten omat hampaat tarvii hioa ohuiksi pilareiksi. En mitenkään ihannoi terveiden hampaiden tuhoamista tuolla tavalla ulkonäön takia. 

Mutta kuten nro 2 sanoi, jenkeissäkin on menossa muodista pois se äärivalkoisuus, ja valkaisuissakin klinikoilla on suosittu "european smile", eli valkaistaan vain kohtuuvalkoiseksi, sellaiseksi luonnollisen väriseksi, ei enää ihan liidunvalkeaksi pyritä. Samoin pieniä yksilöllisyyksiä hampaiden muodossa ja asennossa on alettu hyväksyä enemmän, kun aiemmin se ettei hampaita ole oiottu ja/tai kuoritettu viivasuoraan riviin oli merkki alemmasta sosiaaliluokasta.

Vierailija
6/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5%:lla suomalaisistakin on luonnostaan valkoiset hampaat. Minulla on sävyä A1.

Vierailija
7/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:10"]

Noin 5%:lla suomalaisistakin on luonnostaan valkoiset hampaat. Minulla on sävyä A1.

[/quote]

Mä en tiedä sävyä, mutta mulla on aika järkyn vaaleansinertävän valkoiset hampaat. Minä en tykkää tuosta yhtään, koska hampaani ovat vielä aika isot ja niin valkoisena liian huomiotaherättävät minusta. Jos myisivät noilla valkaisuklinikoilla myös hampaiden tummentamispalveluita niin voisin pari astetta kellertävyyttä tai harmahtavuutta ottaa vastaan mielelläni ;-)  Olen kyllä vain puoliksi suomalainen, isäni on espanjalainen.

Vierailija
8/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: Suomalaisilla on niin vaaleat ihot että niiden rinnalla hyvin vaaleat hampaat näyttävät tummemmilta mitä oikeasti ovat. Olettehan huomanneet miten paljon paremmilta hampaat näyttää jo kun vähän päivetystä nassussa kesällä, mutta hampaiden takia ei kannata alkaa imemään ihoonsa liikaa uv-säteitä ja edesauttaa ihosyöpää.

Vierailija
9/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko että Jenkeissä on leegojen kunnossa enemmän tuota hajontaa, kun olen itsekkin siellä käynyt. Iso maa, yms.

Suomessa ihmisillä on yleensä hampaat hyvässä kunnossa, vaikka voivat hieman kellertääkkin, yms.

Vierailija
10/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:21"]

Syy: Suomalaisilla on niin vaaleat ihot että niiden rinnalla hyvin vaaleat hampaat näyttävät tummemmilta mitä oikeasti ovat. Olettehan huomanneet miten paljon paremmilta hampaat näyttää jo kun vähän päivetystä nassussa kesällä, mutta hampaiden takia ei kannata alkaa imemään ihoonsa liikaa uv-säteitä ja edesauttaa ihosyöpää.

[/quote]

Jep. Vaaleuden lisäksi monen suomalaisen ihonväri on kylmä punertava, mikä korostaa pientäkin keltaisuutta hampaissa, kun taas vaalea kellertävä ihonväri saa hampaat näyttämään valkoisemmilta.

Vierailija
11/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valkoisempi hammasluu luonnostaankin, sitä helpommin reikiintyvää sorttia.

Amerikkalainen ystävätär omistaa isot ja valkoiset hampaat mutta jokaisella hammaslääkärikäynnillä löytyy 2-8 reikää. Vaikka hänellä paljon hammaspinta-alaa niin olen miettinyt että mihin ne reiät oikein niissä mahtuu! :D Jenkkien suosimat hammasvalkaisuaineetkin ja voimakkaamma tahnat tekee hampaita huokoisemmiksi jolloin sokerit pureutuu niiden pintaan ärhäkämmin.

Vierailija
12/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:21"]

[/quote]

Jep. Vaaleuden lisäksi monen suomalaisen ihonväri on kylmä punertava, mikä korostaa pientäkin keltaisuutta hampaissa, kun taas vaalea kellertävä ihonväri saa hampaat näyttämään valkoisemmilta.

[/quote]

Sitten kun siihen vaaleaan ihoon yhdistetään vielä vaalennetut hiukset niin kokonaislookki on aika blaah ja lopulta ne kellertävät hampaat ja vaalennuksen/raidoituksen jälkeiset kellertävät hiuslatvat vaan loistavat kilpaa keltaisuuttaan =)

Vierailija
13/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä vakuutus maksa hampaiden hoidon? Miksei Suomessa nyyh..

Vierailija
14/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummatukkaisten hampaat näyttää sitä paitsi aina valkoisemmilta valokuvissa! Olen blondi ja minulla on valkoisemmat hampaat kuin brunetella ystävälläni kun vertaa tällaisella tikulla jossa niitä hammassävyvaihtoehtoja eli olen A1 ja hän A2 mutta kuvissa hänen hampaansa loistavat tai suorastaan hohtavat epäsävyttöminä ja paremman näköisinä mitä ovatkaan ja minun näyttää hiirulaiskellertäviltä nökösiltä! :-/

http://www.cosmetic-dentistry-and-porcelain-veneers.com/files/2010/10/shade_guide_20tabs.jpg

Vierailija
15/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisilla on kauniit hampaat.

Vierailija
16/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi muuten mikä vaikuttaa myös on se, minkä väriset huulet on. Itselläni, kuten monella suomalaisella, on aika kalpeat kylmänväriset huulet. Hampaat näyttää vähemmän valkoiselta sellaisten välissä kuin vahvemmin pigmentoituneempien tai punertavampien huulien rinnalla. Huulipunalla saa naiset aika huomattaviakin efektejä siihen miten valkoisilta tai kellertävältä hampaat näyttää. 

Vierailija
17/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:31"]

[/quote]

Tukholmassa lapsuutensa viettänyt suomalais-ruotsalainen kaveri kertoi että aikoinaan siellä pamautettiin ilokaasua naamaan ja nukutettiin, poistettiin kaikki maitohampaat kirurgisesti ja lapset järkyttyivät kun heräsivät ja avasivat suunsa kun hampaat poissa. Tämä mahdollisti kuitenkin hampaiden ns. vapaan kasvun jolloin niitä ei tarvinnut oikoa kun kaikilla hampailla tilaa kasvaa paikoilleen suosiksi. Hänellä on upea hymy, olen kade.

Vierailija
18/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 korj. suoRiksi

Vierailija
19/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:31"]

[/quote]

Tukholmassa lapsuutensa viettänyt suomalais-ruotsalainen kaveri kertoi että aikoinaan siellä pamautettiin ilokaasua naamaan ja nukutettiin, poistettiin kaikki maitohampaat kirurgisesti ja lapset järkyttyivät kun heräsivät ja avasivat suunsa kun hampaat poissa. Tämä mahdollisti kuitenkin hampaiden ns. vapaan kasvun jolloin niitä ei tarvinnut oikoa kun kaikilla hampailla tilaa kasvaa paikoilleen suosiksi. Hänellä on upea hymy, olen kade.

[/quote]

Hmm, mulle on kyllä sukulainen joka on hammaslääkäri sanonut, että se maitohampaiden poisto ennen aikojaan, mitä joskus harrastettiin, voi aiheuttaa niitä pysyvien hampaiden asento-ongelmia, eikä estää niitä. Sen takia nykyään ei kouluhammaslääkäreissä nypitä puudutuksen kanssa jokaista vähänkin heiluvaa maitohammasta.

Vierailija
20/28 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:36"]

Yksi muuten mikä vaikuttaa myös on se, minkä väriset huulet on.

[/quote]

Totta. Nudehuulivärit kuten beiget tekee hampaat usein tunkkaisen näköisiksi. Samoin roosan sävyiset vaaleat kiillot korostavat keltaisuutta.

Jos haluaa että hampaat näyttävät mahdollisimman valkoisilta niin kannattaa suosia viileitä marjasävyjä huulipunissa: mansikkaa, vadelmaa, karpaloa, kirsikkaa, punaherukkaa. Opin nämä huuliväriniksit aikoinani ex-huippumalli Cindy Crawfordin meikkaajalta eräässä Revlonin tilaisuudessa newyorkilaisessa tavaratalossa ja ne pätevät tänäkin päivänä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi