Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutimme toukokuussa ja nyt kun ilmat kylmeni ei huvita yhtään mennä tuonne suihkuun!

Vierailija
08.12.2020 |

Kylmät jyrkät betoniportaat alas kylmään kellariin, siellä ei tosiaan tarkene missään t-paidassa vaan pyykkihuoltoa teen villapaita päällä farkut jalassa. Pyykit eivät kuitenkaan ole ongelma, suihku on! Kuivahoisena minun täytyy vielä rasvata itseni huolellisesti pesu jälkeen eli keekoilla hetki nakuna. Saunanpäivinä on siedettävämpää, mutta saunomme vain perjantaisin/lauantaisin.
Mies on jo ruvennut valittamaan, että haisen.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lämmin suihku.

Ei ole mikään pakko rasvata siellä kellarissa.

Vierailija
2/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lämmittäisitte useemmin sitä saunaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitä sauna vähintään toisen kerran viikossa. Osta lämmin kylpytakki ja tossut, joilla kuljet suihkuun ja sieltä pois. Hoidat rasvailut makuuhuoneessa tai muussa lämpimämmässä tilassa.

Vierailija
4/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama, rasvaan makuuhuoneessa. Eli suihkuun -> kylpytakki päälle -> kipinkapin lämpöön. 

Vierailija
5/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko aikuinen ihminen olla noin avuton kuin ap?

Vierailija
6/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kellarissa olevat betonibunkkeri pesuhuoneet on saatanasta. Lapsuudenkodissani oli sellainen ja ikinä en suostuisi enää muuttamaan taloon, jossa sauna ja suihku olisi jossain talon kivijalassa.

Vierailija
7/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti käydä kerran kaverin luona kesällä rintamamiestalossa suihkussa (lattialämmittämätön 70-luvun kylppäri kellarissa) kun tiesin, etten sellaista kämppää halua. 

Vierailija
8/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän asuntonne valitsitte. Turha itkeä kun maito on maassa.

Vierailija
9/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama homma, muutin taloon lupauksella kylpyhuoneesta asuinkerroksessa. Talven tullessa lakkasin peseytymästä, hetken päästä oli kylppäriremppa käynnissä, aloin taas peseytymään.

Saunan lämmittäminen auttaa. Samoin iso kylpytakki ja ihanat töppöset joissa kulkea. Rasvaaminen ja tukan kampaaminen makkarissa. Siivottu raput ja käytävät helpottaa oloa myös, voi myös laittaa tarvittaessa uutta maalia pintaan, ja maton (vaikka muovisen) lattialle. Suihkussa suihkuseinä pitää myös lämpöä.

Savetit ja pikapesu vessassa auttaa hajuhaittaan ainakin auttavasti. Onnea jatkoon.

Vierailija
10/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa! En ikinä suostuisi asumaan noin alkeellisissa oloissa.

Vierailija
11/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit ei auta muu kuin tehdä pesuhuone yläkertaan. Laivan hytin vessaankin mahtuu suihku, kyllä teilläkin johonkin komeroon.

Vierailija
12/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollaisessa talossa ole pahempia ongelmia kuin kylmä suihkussa? Voisi kuvitella että siellä on kosteusvaurioita. En ole ikinä käynyt tuollaisessa talossa. Milloin noita rakennettiin? Hommaisin mieluummin vaikka pihasaunan ja lämmittäisin sen joka ilta.

Vierailija
13/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa sinne irtopatteri.

Vierailija
14/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollaisessa talossa ole pahempia ongelmia kuin kylmä suihkussa? Voisi kuvitella että siellä on kosteusvaurioita. En ole ikinä käynyt tuollaisessa talossa. Milloin noita rakennettiin? Hommaisin mieluummin vaikka pihasaunan ja lämmittäisin sen joka ilta.

Rintamamiestaloissa perinteisesti on kellarissa pesutilat ja sauna.

Vierailija
15/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaako kaikki itsensä suihkun/saunan jälkeen?

Minä olen 60v. En ole juuri koskaan rasvaillut, iho vartalolla ihan normaali, sileä. Dekolteekin aivan rypytön.

Ehkä johtuu lähinnä siitä, etten ole auringossa koskaan löhönnyt.

Vierailija
16/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä ole kunnon lämmitystä? Homehtuu koko mörskä.

Ja pesethän alapään ja kainalot kuitenkin aamuin illoin ihan vessassa?

Vierailija
17/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko aikuinen ihminen olla noin avuton kuin ap?

Noita keväällä ja kesällä muuttaneita avuttomia on taas paljon. Ikkunoista vetää, nurkista vetää, kakluuni ja pönttis ei sitten vedäkkään. Oottakaa vaan kun tulee pakkaset ja putketkin jäätyy.

Vierailija
18/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 60v. En ole juuri koskaan rasvaillut, iho vartalolla ihan normaali, sileä. Dekolteekin aivan rypytön.

Ap kertoi olevansa kuivaihoinen

Vierailija
19/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on erittäin sileä dekoltee, vaikka olenkin antanut auringon paistaa hipiälleni.

T. Kylli 82v

Vierailija
20/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan rasvainen iho. Mulla on kuiva ja herkkä ja joudun käyttämään kosteusvoiteita. Ilman niitä iho hilseilee ja kutiaa.