Vauva ei halua syntyä?
Rv 41+1 eikä vauvaa kuulu. Onko vika minussa vai vauvassa? :'(
Kommentit (15)
toset "kantaa" 38, toiset 42 vkoa. keskiarvo on 40 viikkoa, mita ei pida tuijottaman sokeasti.
Mulla kesti toinen raskaus 42+0, eka lapsi syntyi ennen laskettua aikaa. Ei oo vikaa kummassakaan.
Tsemppiä, tuo on niin tuskaa.. <3
Kävele ja ole pystyasennossa niin paljon kuin kykenet. Voi auttaa vauvaa laskeutumaan.
Kuule kyllä se vielä voi hyvin ehtiä syntyä itsekseen. Etkös kohta pääse yliaikaiskontrolliin, se sisätutkimus voi tehdä ihmeitä :)
Mulla esikoinen syntyi 41+2, ja yllättävän paljon se vaikutti omaan mielialaan, olin pahalla tuulella,mietin koko ajan käynnistämistä ym. Olin aivan varma ettei se spontaanisti ulos tuu, kunnes yks yö heräsin siihen kun lapsivedet räjähti sänkyyn :D ja siitä alkoi todella nopea, elokuvamainen synnytys. Nyt toisessa raskaudessa viikkoja vähän päälle 35, enkä edes odota että tää syntyis pitkiin aikoihin.
Mä voin lohduttaa, että se synnytys saattaa alkaa ihan yks kaks yllättäin. Mulle kävi niin just noilla samoilla lukemilla. Yhtäkkiä vaan meni vedet ja muutaman tunnin päästä oli vauva sylissä :) olin ihan pitkästynyt ja luulin joutuvani käynnistykseen, mutta toisin kävi kuitenkin!
Sovi joku tärkeä meno. Taatusti syntyy juuri silloin.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:30"]
Taidan olla jo luopunut spontaanin käynnistymisen toivosta. En ollut yhtään varautunut tällaiseen, kun ensimmäinenkin lapsi syntyi jopa vähän ennen la:ta. Ap
[/quote]
Itse voin aivan loistavasti koko raskauden, ei mitään ennenaikaisia supistuksia, kipuja, yhtään mitään. Ei mitään muuta kuin se jumppapallo siinä etupuolella ja pientä kehitystä tisseissä. Eikä alkanut syntyä. Ajattelin, että tämä on huijausta ja että mulla on se pallo koko lopun ikääni.
Laitoksella aloin vähän uskoa että syntyy vasta kun vedet menivät. Kivan leppeästi syntyi, ei ollut mikään teurastus.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:36"]
Miten tuollainen tilanne neuvotellaan? Kannattaisiko kutsua paikalle jokin asiantuntija, jolla on kokemusta esim. panttivankitilanteiden neuvotteluista?
[/quote]
En minä miehenä paljoa tiedä, mutta olettaisin, että äitiysneuvola hanskaa nuo tilanteet paremmin kuin Karhuryhmä. Meillä päin homma toimi niin, että kun 42 viikkoa tuli täyteen, synnytys käynnistettiin. Ei siinä välttämättä ole vikaa kummassakaan, mutta istukan toiminta heikkenee raskauden pitkittyessä ja homma saatetaan päätökseen vikojen ennaltaehkäisemiseksi.
Kiitos tsemppaavista viesteistä.
Ap
No jos ei halua niin varmaan voit kasvattaa sitä siellä vatsassakin
Miten tuollainen tilanne neuvotellaan? Kannattaisiko kutsua paikalle jokin asiantuntija, jolla on kokemusta esim. panttivankitilanteiden neuvotteluista?
Se ei ole vielä valmis.. Lasketut ajat on arvioita. Malttia ja tsemppiä!
Tuossa vaiheessa jokainen tunti ja päivä on aivan järkyttävän pitkä.
Ajankuluksi:
Soita jollekin kaverillesi ja huvitelkaa tuolla panttivankiteemalla. Tai pidät ihan isommat pirskeet teemalla. Kaiken huippu tietenkin olisi jos synnytys käynnistyisi bileiden aikana, siinä olisi mitä muistella.
Harmi, ettei minulla ollut vastaavassa tilanteessa tätä ideaa...olin niin pitkästynyt ja ahdistunut että olisin varmaan toteuttanut sen =)
Taidan olla jo luopunut spontaanin käynnistymisen toivosta. En ollut yhtään varautunut tällaiseen, kun ensimmäinenkin lapsi syntyi jopa vähän ennen la:ta. Ap