Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkanlaskennasta tietävät äitiysloma ja sairasloma

Anri
08.12.2020 |

Tietääkö joku miten menee mun palkan kanssa, kun olen ollut saikulla tosi pitkään ja työnantajan pitäisi maksaa mulle kuukauden palkka koska niin sanotaan tessissä ja mun äippäloma alkaa puolesta kuusta.

Eli se maksettava jakso on 15.12 ja 14.1. niin maksetaanko se mulle nyt kuun lopussa kerralla, vai saanko sen kahdessa osassa? Kun nyt saan kelan sairauspäivärahaa 14.12 asti ja mietin ettei etuudet mee... eli maksetaanko se niin et saan joulukuussa 15.-31.12.2020 ajalta palkan (maksupäivä 31.12.) ja tammikussa 1.1-14.1. palkan (maksupäivä 31.1.) ja sitten Kela alkaa maksaa mulle 15.1 lähtien äitiysrahaa? Kun en nyt oikein tajua. Vai voiko työnantaja maksaa mulle etukäteen koko summan eli 15.12-14.1 koko palkan jo 31.12? Kun normaalisti mun palkka tulee aina kuun vika päivä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saat nyt jo kelan sairaspäivärahaa? Miksi ihmeessä sulle oitäisi nyt yhtäkkiä maksaa yhdeltä kuukaudelta palkkaa?

Vierailija
2/5 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin etukäteen maksetaan, normipalkkapäivänä maksetasn

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun saikku ollut niin pitkä, että työnantajan velvollisuus maksaa palkkaa on loppunut ja olet sen jälkeen saanut Kelan sairauspäivärahaa? Mikä tes?

Vierailija
4/5 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytät ilmaisua että työnantajan pitäisi maksaa kuukauden palkka koska niin sanotaan tessissä sen sijaan että toteaisit meneväsi töihin kuukaudeksi ennen äitiysloman alkua, vai onko ne jotain säästöjä.

Vierailija
5/5 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan normaalin palkkakauden mukaan palkkapäivänä. Jos kuun viimeisenä päivänä saat palkkaa siltä kuukaudelta (esim. 31.12. palkkapäivänä maksetaan palkka joulukuun ajalta), sinulle maksetaan 31.12. saakka ja 31.1. tuo toinen pätkä ajalta 1.-14.1.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän