Selluliitti katosi! P*skan marjat johtuu mistään ruokavaliosta
Joo eli mulla kävi niin, että selluliitti on täysin kadonnut. Järkyttävä perunapelto oli (siis ilman, että puristi) reisissä ja pepussa, mutta myös mahassa ja käsivarsissa niin oksettavalta kun kuullostaakin. Olen 24-vuotias nainen, ja selluliitti ilmestyi noin kaksi vuotta pillereiden aloittamisesta. Aloitin pillerit 14-vuotiaana. Lääkäri määräsi ne kuukautiskipuihin ja epäsäännöllisiin kuukautisiin. Siis 14-vuotiaalle. Ihmiselle, pikemminkin lapselle jolla on ollut kuukautiset 1,5 vuotta. Kun järkyttyneenä kysyin gynelta, voiko pillerit aiheuttaa selluliittia oli vastaus ehdottomasti ei, kuulemma on ruokavalio eli makeiset ja limut syynä. Lihosin myös reippaasti, noin 11 kiloa tuona parina vuotena vaikka taistelin jatkuvasti erilaisten laihdutuskuurien kanssa ja harrastin aktiivisesti joukkueurheilua.
Olin ahdistunut, häpesin itseäni. Ajattelin olevani maailman ainoa 16-vuotias joka ei voi mennä rannalle selluliittien takia. Vihasin itseäni. Menin halpaan joka ikiseen kehon emäksisyydenpoistamishömpötyksiin, diettasin ja urheilin hulluna. Poikaystäväni huomautteli "vitsikkäästi" selluliitista ja täräytti tosi ikävän kommentin kerran kun olimme pitsabaarissa.
Mutta asiaan: Selluliittini on TÄYSIN kadonnut puolessa vuodessa. Lopetin pillerit lokakuussa, ja minulla on nyt täysin sileä iho. Olen myös laihtunut, 10 kiloa sulanut pois aivan kuin itsestään. Muhkurat ikään kuin sulivat pois, ilman minkäänlaista ruokavalion tai liikunnan harrastamisen muutosta. Mulla on siis sileämpi iho ja olen reippaasti hoikempi nyt kun 17-vuotiaana. Huono puoli on se, että naama kukkii aivan totaalisesti, järkyttäviä hormonikystiä lätty täynnä. Jännä homma, koska en kärsinyt lainkaan aknesta murrosiässä, minulla oli täydellinen iho.
Totuus on se, että mä olen vihainen. VIHAINEN. Minkä HELVETIN TAKIA 14-vuotiaille määrätään jostain täysin naurettavista syistä pillereitä, lapselle joka ei ole koskaan edes suudellut poikia saati sitten tarvitsisi ehkäisyä?? Onko se tosiaan niin epätavallista, että 14-VUOTIAANA jolloin keho ei ole edes löytänyt omaa rytmiään, on epäsäännölliset kuukautiset niin helvetin vaarallista että siihen pitää alkaa pillereita lykkimään??
Kiitos helvetisti mehiläisen gynekologille. Sun ansiosta kärsin järkyttävistä ulkonäköpaineista. Kiitos siitä, että uskallat käyttää nuorta ihmistä joka pitää lääkäreitä jumalana, ja sanoa selluliittin ja ylipainon olevan vain "kosmeettinen vaiva" eikä vakavaa. Toivottavasti sen reseptin kirjoittaminen lääkefirman kynällä oli sen arvoista. Miksei me arvosteta tyttöjen kroppia?? Tai tyttöjen terveyttä??
Kommentit (50)
jaahast täällä miehet alapeukuttelee. Sitkeästi jaksaa miehet puolustaa ehkäisypillereita ja lääkefirmojen rahoittamia tutkimuksia niiden "terveellisyydestä", mutta miljoonien naisten negatiiviset kokemukset ovat täysin ilmaa. Koska hei, hiustenlähtö, akne, lihominen, selluliitti on vain kosmeettisia vaivoja. Samoin lapsettomuus ja masennus on vain itsestään kiinni eikä liity pillereihin mitenkään. Paitsi siis tietenkin silloin, jos suunnitellaan miehille pilleriä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:45"]
Gynet valehtelee aina ja vähättelee pillerioireita. Juontaa juurensa siitä, että ilmeisesti erikoistumisvaiheessa lääketehtaat opettavat heille, että naisille voi puhua mitä tahansa paskaa. Tämä on todella sitkeässä tämä ominaisuus gyneissä.
[/quote]
Tavallisista terveyskeskuslääkäreistä puhumattakaan.
Itse kokeilin kaikenlaisia e-pillereitä ja sitä ehkäisyrinkulaakin, ja mikään ei vaan sopinut. Pillereiden kanssa hävisivät halut, limakalvot kuivuivat, itkin tai raivosin aivan käsittämättömistä syistä, voin suorastaan äärimmäisen huonosti. Yksi lääkäri, kuullessaan oireistani, ehdotti masennuslääkitystä koska olin selvästi masentunut.
Lopetin pillerit ja alle kuukaudessa olin jälleen normaali, limakalvot voivat hyvin, halusin jälleen seksiä enkä raivonnut tai pillittänyt koko aikaa.
Ehkäisyrengas teki taas oksettavan olon, eikä pysynyt paikoillaan vaikka yritin mitä keinoja. Lisäksi rengas aiheutti hiivaa ja sen lisäksi tuli joku ylimääräinen bakteeritulehdus. Ja olin kyllä huolehtinut todella hyvin hygieniastani. Lääkäri totesi että joskus niitä vaan tulee kun on vieras esine emättimessä pitkään.
Painonnousun e-pillerien aikaan lääkäri kuittasi sillä että mä kuvittelen vaan. Ja lukihan pillerien lääkeselosteessakin, ettei pillerit aiheuta painon nousua, mutta saattavat aiheuttaa lisääntynyttä ruokahalua. ??!!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:50"]
jaahast täällä miehet alapeukuttelee. Sitkeästi jaksaa miehet puolustaa ehkäisypillereita ja lääkefirmojen rahoittamia tutkimuksia niiden "terveellisyydestä", mutta miljoonien naisten negatiiviset kokemukset ovat täysin ilmaa. Koska hei, hiustenlähtö, akne, lihominen, selluliitti on vain kosmeettisia vaivoja. Samoin lapsettomuus ja masennus on vain itsestään kiinni eikä liity pillereihin mitenkään. Paitsi siis tietenkin silloin, jos suunnitellaan miehille pilleriä.
[/quote]
No eihän noi pikkuvaivat ole mitään siihen mielipahaan verrattuna, jos joutuu panemaan kumin kanssa. :(
Ei enää ikinä hormonaalista ehkäisyä. Olen kokeillut eri merkkisiä pillereitä ja hormonikierukkaakin kokeilin. Haittavaikutuksia vähätellään, itselleni ei tullut painoa mutta muita oireita oli. Kaikista kauheinta oli tosiaan tuo alakuloisuus, ärtyneisyys ja haluttomuus.
Tosiaan meillä lapsiluku täynnä ja miehelle tehty vasektomia, ei tarvitse onneksi enää miettiä ehkäisyä (kuparikierukkaa käytin vuosia).
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:45"]
Gynet valehtelee aina ja vähättelee pillerioireita. Juontaa juurensa siitä, että ilmeisesti erikoistumisvaiheessa lääketehtaat opettavat heille, että naisille voi puhua mitä tahansa paskaa. Tämä on todella sitkeässä tämä ominaisuus gyneissä.
[/quote]
Tavallisista terveyskeskuslääkäreistä puhumattakaan.
Itse kokeilin kaikenlaisia e-pillereitä ja sitä ehkäisyrinkulaakin, ja mikään ei vaan sopinut. Pillereiden kanssa hävisivät halut, limakalvot kuivuivat, itkin tai raivosin aivan käsittämättömistä syistä, voin suorastaan äärimmäisen huonosti. Yksi lääkäri, kuullessaan oireistani, ehdotti masennuslääkitystä koska olin selvästi masentunut.
Lopetin pillerit ja alle kuukaudessa olin jälleen normaali, limakalvot voivat hyvin, halusin jälleen seksiä enkä raivonnut tai pillittänyt koko aikaa.
Ehkäisyrengas teki taas oksettavan olon, eikä pysynyt paikoillaan vaikka yritin mitä keinoja. Lisäksi rengas aiheutti hiivaa ja sen lisäksi tuli joku ylimääräinen bakteeritulehdus. Ja olin kyllä huolehtinut todella hyvin hygieniastani. Lääkäri totesi että joskus niitä vaan tulee kun on vieras esine emättimessä pitkään.
Painonnousun e-pillerien aikaan lääkäri kuittasi sillä että mä kuvittelen vaan. Ja lukihan pillerien lääkeselosteessakin, ettei pillerit aiheuta painon nousua, mutta saattavat aiheuttaa lisääntynyttä ruokahalua. ??!!
[/quote]
Mua raivostuttaa toi painonnousun vähättely. Kun nuori teini, jolla on harkat viisikin kertaa viikossa lihoo yhtäkkiä paljon, niin on se jännä kun lääkäri vaan jankuttaa että syöt liikaa. Naisia jotka menevät lääkäriin ja uskaltavat valittaa painonnoususta ja masennuksesta, ei KOSKAAN oteta vakavasti. Lääkärit naureskelevat, että siinä se possu ruikuttaa tekosyitä ja vaikka todelisuudessa se vaan vetää pitsaa naamaan. Voisin hyvin kuvitella, että esim. kilpirauhaspotilailla on aikamoinen taistelu ennenkuin vaivaa aletaan hoitaa.
Sama juttu! Mulla tuli selluliittia reisiin, vatsaan ja rintoihin. Yök!
Mulla oli nuorena välivuotoja, rusehtavaa tipottelua. Siihen söin keltarauhaskuureja, joiden olisi pitänyt säännöllistää kuukautiset. Sen sijaan ne sekosivat kokonaan ja saatoin vuotaa kuukauden putkeen. Pakko oli aloittaa e-pillerit. Sen seurauksia: painonnousu, masennus, limakalvojen kuivuus, lässähtäneet orgasmit, selluliitti, auringosta tulevat pigmenttiläiskät. Kauhistuttaa jo etukäteen, millainen paisenaama musta tulee, kun lähiaikoina lopetan nämä. Jos olisin tiennyt etukäteen, olisin vain elellyt välivuotojeni kanssa enkä lähtenyt pelehtimään pillereiden kanssa.
No mulla on ollut runsaasti selluliittia jo ennen pillereitä, ja akne. Pillerit aloitettuani selluliitti on pysynyt samana mutta akne lähti, Luoja kiitos!
Onko kenelläkään kokemusta milloin nämä naamapaiseet sitten lähtevät eli koska tila normalisoituu? Itse olen lopettanut pillerit 4 kk sitten ja naama kukkii jonkin verran. Nuorena oli posliini-iho (aloitin pillerit aikoinaan 24- vuotiaana).
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 10:23"]
Onko kenelläkään kokemusta milloin nämä naamapaiseet sitten lähtevät eli koska tila normalisoituu? Itse olen lopettanut pillerit 4 kk sitten ja naama kukkii jonkin verran. Nuorena oli posliini-iho (aloitin pillerit aikoinaan 24- vuotiaana).
[/quote]
Mulla ei ole hormonaalista ehkäisyä, mutta tulee naamapaiseita jos juon maitoa. Vaikka olisi laktoositonta maitoa tai rasvatonta.
Pakko tulla kertomaan oma kokemukseni tähän mennessä, kun lopetin e-pillereiden syönnin noin kuukausi sitten. Olo on ollut selkeästi parempi, vaikka vasta näin vähän aikaa oon ollut ilman pillereitä. Ensinnäkin seksihalut palasivat takaisin moninkertaisina :) Lisäksi mulla on paljo jaksavampi olo, ei väsytä kokoajan ja olo ei ole niin masentunut. Myös painoa on tippunut muutamia kiloja ihan itsestään, eikä muutenkaan tee niin paljon mieli mättää kokoajan jotain. Muutenkin tuntuu, että iho on kiinteämpi ja etenkin rinnat tuntuvat kiinteämmiltä. Voiko toikin oikeasti johuta pillereiden lopettamisesta, hassua :)
Nyt sit vaan odotellaan, et milloin noi sellulliitit lähtee. Mullakin nimittäin alkoi ilmestymään selluliittia ja painon nousua muutama vuosi pillereiden aloituksen jälkeen.
Mäkin oon viime kuukausina katsellut, että jalat näyttää kiinteämmiltä kuin ennen. Mutta ei oo tullut mieleenkään että voisi johtua pillereiden lopetuksesta. Nyt siis tiedän syyn :D Mulla rupesi iho kukkimaan pillereiden lopetuksen jälkeen eikä oo vieläkään normalisoitunut vaikka siitä on puoli vuotta. Mutta mulla oli nuorena aika huono iho ja pillerit vei finnit pois, joten tää lienee mulle normaali olotila.
Opettakaa nyt nuorten tyttöjen vanhemmat tytöillenne, että kondomi on hyvä ehkäisykeino, 99,9% varma, suojaa seksitaudeilta ja tytöllä on oikeus vaatia poikaystäväänsä käyttämään, vaikka olisi ppikkikselle "vähän vaikeaa". Ja että hormoniehäkisyä ei kannata enää nykyvalossa ottaa, esim kuparikierukassa ei ole käytännössä mitään sivuoireita (tunnetuin runsaammat kuukautiset ) ja että nykyään on myös synnyttämättömille naisille tarkoitettuja malleja!!! Mullekin gyne koitti tuputtaa hormonikierukkaa, vaikka olin slevitellyt asiaa ja tiesin haluavani kuparikierukan. Onneksi pidin pääni! Siihen asti käyttänyt ehäkisynä kumeja.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 10:19"]
No mulla on ollut runsaasti selluliittia jo ennen pillereitä, ja akne. Pillerit aloitettuani selluliitti on pysynyt samana mutta akne lähti, Luoja kiitos!
[/quote]
Ilmeisesti joku aknenaama siellä miinuspeukuttaa katkerana. Kokeile sinäkin pillereitä!
Mullekin tuli pillereistä turvotusta sekä jotenkin "hidas" ja tyhmä olo. E-pillerithän saavat kehon toimimaan, kuten raskaana ja imetysaikana ja itse lihon tosi helposti raskaana, vaikka oikeasti en syö sen enempää kuin normaalistikaan. Raskauden jälkeen ja viimeistäänkin imetyksen jälkeen aineenvaihduntani muuttuu siten, että voin syödä aivan vapaasti mitä vain ja paino vain putoaa, kunnes olen hoikka. Raskaana pitää sen sijaan katsoa tarkkaan, että syö terveellisesti (syön normaaliakin terveellisemmin enkä määrällisesti enempää), mutta silti lihon. Lisäksi raskausaikana ilmestyy kamalasti selluliittiä kuin tyhjästä ja se alkaa heti synnytyksen jälkeen "sulaa" kuin itsestään ja loputkin häviävät imetyksen loputtua. Tosiaan itselläni nimenomaan hormonit vaikuttavat lihomiseen/laihtumiseen sekä selluliittiin kaikkein voimakkaimmin. Sama periaate toiminee tosiaan e-pillerien osalta.
Se selluliitti on van läskiä, jossa on tavallista vähemmän tukikudosta. Ei siihen mikään sokeriton kuuri auta.
Minulla on selluliitti vähentynyt raskauden aikana, vaikka reidet ovatkin pehmoisemmaksi muuttuneet, kun ei ole enää jaksanut ja voinut treenata normaalisiti. Pillereitä tullut käytettyä 17-vuotiaasta asti, välillä eri pituisia taukoja välissä. Nyt ikää 26v.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:35"]
Mullekin tuli pillereistä turvotusta sekä jotenkin "hidas" ja tyhmä olo. E-pillerithän saavat kehon toimimaan, kuten raskaana ja imetysaikana ja itse lihon tosi helposti raskaana, vaikka oikeasti en syö sen enempää kuin normaalistikaan. Raskauden jälkeen ja viimeistäänkin imetyksen jälkeen aineenvaihduntani muuttuu siten, että voin syödä aivan vapaasti mitä vain ja paino vain putoaa, kunnes olen hoikka. Raskaana pitää sen sijaan katsoa tarkkaan, että syö terveellisesti (syön normaaliakin terveellisemmin enkä määrällisesti enempää), mutta silti lihon. Lisäksi raskausaikana ilmestyy kamalasti selluliittiä kuin tyhjästä ja se alkaa heti synnytyksen jälkeen "sulaa" kuin itsestään ja loputkin häviävät imetyksen loputtua. Tosiaan itselläni nimenomaan hormonit vaikuttavat lihomiseen/laihtumiseen sekä selluliittiin kaikkein voimakkaimmin. Sama periaate toiminee tosiaan e-pillerien osalta.
[/quote] naurattaa,että naisille ollaan onnistuttu myymään ajatus, että monen vuoden raskausputki olisi normaalia. Että on nornaalia, että ollaan vaikka 18 vuotta putkeen raskaana. Naurattaa,että kuukautisista on tullut sairaus jota lääkärit parantavat pillereillä. Naurattaa, koska muuten itkettäisi.
Järkyttäviin kuukautiskipuihin saa hyvän avun terveyskaupasta. Yksi hyvä on homeopaattiset Belladonna-tipat. Auttaa erinomaisesti kaikenlaisiin kouristuksiin. Tipat (5-10) suoraan kielelle tai vesitilkkaan sekoitettuna kovissa kivuissa jopa 15 min välein/tunnin välein.
Ei mitään hormonaalista haittaa tai muutakaan ja tipat tulevat tosi edullisiksi verrattuna apteekkien antiin!! Kerron tämän, koska olen nähnyt tippojen toimivan! Jokainen on tietenkin oma yksilönsä!
Mulla muuten myös selluliitti tuli vasta pillerien aloituksen myötä (noin parikymppisenä), ja kun 32-vuotiaana eron jälkeen lopetin pillerit, kaikki pahkurat hävisivät muutamassa kuukaudessa. Olin painavampikin kuin silloin parikymppisenä, mutta silti ei olult sellaisia sellupahkuroita, kun en syö pillereitä.
Muutenkin olo tuntui kuin uudestisyntyneeltä kun pääsin pillereistä eroon - olin luullut vaan olevani sellainen alakuloinen ja vähän hidas luonne, mutta pillerien poisjätön jälkeen palasin sellaiseksi energiseksi ja tarmokkaaksi ihmiseksi kuin muistin aikoinani olleeni. Seksihalutkin palasivat, pillerien aikaan ne oli täysin pois.