Selluliitti katosi! P*skan marjat johtuu mistään ruokavaliosta
Joo eli mulla kävi niin, että selluliitti on täysin kadonnut. Järkyttävä perunapelto oli (siis ilman, että puristi) reisissä ja pepussa, mutta myös mahassa ja käsivarsissa niin oksettavalta kun kuullostaakin. Olen 24-vuotias nainen, ja selluliitti ilmestyi noin kaksi vuotta pillereiden aloittamisesta. Aloitin pillerit 14-vuotiaana. Lääkäri määräsi ne kuukautiskipuihin ja epäsäännöllisiin kuukautisiin. Siis 14-vuotiaalle. Ihmiselle, pikemminkin lapselle jolla on ollut kuukautiset 1,5 vuotta. Kun järkyttyneenä kysyin gynelta, voiko pillerit aiheuttaa selluliittia oli vastaus ehdottomasti ei, kuulemma on ruokavalio eli makeiset ja limut syynä. Lihosin myös reippaasti, noin 11 kiloa tuona parina vuotena vaikka taistelin jatkuvasti erilaisten laihdutuskuurien kanssa ja harrastin aktiivisesti joukkueurheilua.
Olin ahdistunut, häpesin itseäni. Ajattelin olevani maailman ainoa 16-vuotias joka ei voi mennä rannalle selluliittien takia. Vihasin itseäni. Menin halpaan joka ikiseen kehon emäksisyydenpoistamishömpötyksiin, diettasin ja urheilin hulluna. Poikaystäväni huomautteli "vitsikkäästi" selluliitista ja täräytti tosi ikävän kommentin kerran kun olimme pitsabaarissa.
Mutta asiaan: Selluliittini on TÄYSIN kadonnut puolessa vuodessa. Lopetin pillerit lokakuussa, ja minulla on nyt täysin sileä iho. Olen myös laihtunut, 10 kiloa sulanut pois aivan kuin itsestään. Muhkurat ikään kuin sulivat pois, ilman minkäänlaista ruokavalion tai liikunnan harrastamisen muutosta. Mulla on siis sileämpi iho ja olen reippaasti hoikempi nyt kun 17-vuotiaana. Huono puoli on se, että naama kukkii aivan totaalisesti, järkyttäviä hormonikystiä lätty täynnä. Jännä homma, koska en kärsinyt lainkaan aknesta murrosiässä, minulla oli täydellinen iho.
Totuus on se, että mä olen vihainen. VIHAINEN. Minkä HELVETIN TAKIA 14-vuotiaille määrätään jostain täysin naurettavista syistä pillereitä, lapselle joka ei ole koskaan edes suudellut poikia saati sitten tarvitsisi ehkäisyä?? Onko se tosiaan niin epätavallista, että 14-VUOTIAANA jolloin keho ei ole edes löytänyt omaa rytmiään, on epäsäännölliset kuukautiset niin helvetin vaarallista että siihen pitää alkaa pillereita lykkimään??
Kiitos helvetisti mehiläisen gynekologille. Sun ansiosta kärsin järkyttävistä ulkonäköpaineista. Kiitos siitä, että uskallat käyttää nuorta ihmistä joka pitää lääkäreitä jumalana, ja sanoa selluliittin ja ylipainon olevan vain "kosmeettinen vaiva" eikä vakavaa. Toivottavasti sen reseptin kirjoittaminen lääkefirman kynällä oli sen arvoista. Miksei me arvosteta tyttöjen kroppia?? Tai tyttöjen terveyttä??
Kommentit (50)
NE LÄSKIT EI EDELLEENKÄÄN TULE E-PILLEREISTÄ. JOS VETÄISITTE VÄHEMMÄN PULLAA OLISITTE NORMAALIPAINOSSA.
Hei naiset, osoittakaa että olette lopultakin KYLLÄSTYNEET näihin lääketehtaiden masinoimiin lääkäreihin. Nauhoittakaa niiden puheita "eijei, ei näissä ihomuutoksissa ole ollenkaan kyse e-pillereistä" jne paskapuheet.
Eiköhän lopulta joku M.O.T. tai vastaava niistä kiinnostu.
Olettehan huomanneet, että nykyään kuluttaja itse voi tehdä ilmoituksen Fimealla lääkkeen haittavaikutuksista (joita on siis tässäkin ketjussa melkoisesti tuotu esille, sillä esimerkiksi vuotohäiriöt ovat hormonaalisen ehkäisyn haittavaikutuksia). Näin sanotaan Fimean sivuilla:
Haittavaikutuksista ilmoittaminen
Suomessa havaituista lääkkeiden haittavaikutuksista kerätään tietoa Fimean haittavaikutusrekisteriin, johon terveydenhuollon ammattilaiset ja lääkkeiden käyttäjät voivat ilmoittaa epäilemistään tai toteamistaan lääkkeiden haittavaikutuksista.
Fimea toivoo saavansa yhdestä haittavaikutustapauksesta ilmoituksen vain yhtä kautta. Fimea ei ilmoita erikseen haittavaikutusilmoituksen vastaanottamisesta eikä kommentoi ilmoitusta, ellei ole tarvetta pyytää lisäselvityksiä.
Lomake haittavaikutusilmoituksen tekemiseen löytyy täältä:
http://www.fimea.fi/haittavaikutusilmoitukset
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 13:21"]
Mä vissiin kuun sit tähän enemmistöön, jolle pillerit on tehny vaan hyvää, kunhan löydettiin ne sopivat. Eka käytin Yasmineita, mutta lopetin ne melkein välittömästi, koska kys. pillerit aiheuttivat mulla ihan järkyttävää turvotusta ja rasvoittumista (siis ihan oikeesti, en voi uskoa miten mun kroppa muotoutu varsinkin mahan kohdalta sellaseks järettömäks palloks). No, tuo pillerien lopettaminen aiheutti sitten parin vuoden tauon, kun en uskaltanut kysyä lääkäriltä uusien turvotusten pelossa (olin tuolloin vielä alaikäinen ja hyvin sairaalakammoinen, eikä tuo homma auttanut yhtään). Pari vuotta menin sitten tosi kivuliaitten menkkojen kanssa, kunnes koitin pillereitä uudestaan. Yazit tuli, joista aiheutui sitten vähän kaikkea kummallisuutta, jolloin vaihdettiin. Silloin vaihdoin noihin Zoelyihin, joka ilm. on aika uusi merkki markkinoilla. Kaikki probleemat hävis.
Mulle ei oo aiheutunu noista jälkimmäisistä nyt mitään ongelmaa, ei oo pahaa ihoa (päin vastoin, tuntu et iho jopa parani), ei selluliittia, eikä mitää muutakaan ongelmaa.
[/quote]
siitä vaan odottelemaan sitä lopettamista, jolloin sun iho tulee pilaantumaan loppuelämäksi <3
[/quote]
Tuskin. :3 Mut kiva kun saa tommosia kommentteja, saa harjotusta siitä miten ne pitää vaa jättää omaan arvoonsa. Voi toista. <3
Selluliittipilleri - http://track.fi.cellinea.com/product/Cellinea/?uid=2484&sid=699&pid=122&bid=advandec Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:39"]
Se selluliitti on van läskiä, jossa on tavallista vähemmän tukikudosta. Ei siihen mikään sokeriton kuuri auta.
[/quote]
Pyh ja pah. Sellu on rasvan, kuona-aineiden ja nesteiden kertymää, joka sidekudosten yli tursutessa aiheuttaa muhkuroita. Takareidet on kropan roskapytty, johon kaikki moska kerääntyy, ja tätä roskaa nimenomaan tuo e-pillereiden hormonimoska on. Itse tulin lueskelemaan juurikin lopettamisaikeissa, ja kaikista pahin mulle tää kertyvä selluliitti. Juurikaan puhtaammin ei voisi syödä (maidoton&viljatonkin vielä) ja liikunta on säännöllistä. Aerobinen ja lihaskunto. Silti pillereiden myötä aina alkaa olemaan tukossa tämä elimistö.
Huomasin saman kun aloitin ehkäisyrenkaan. En vaan halua niitä selluja riesakseni, koko jalat käpristyy aina renkaan aloitettua. Puhumattakaan järkyttävistä mielialamuutoksista ja masennustiloista. Voishan sitä pillereitäkin kokeilla taas vaihteeksi, mutta veikkaan niiden tukkivan mut aivan samalla tavalla.
Kai pääsit eroon myös tuosta poikaystävästä?
Sanotaanko muka jossakin pakkausselosteessa, että ei aiheuta painonnousua? Ehkä minipillerit? Yleensä on mainittu erikseen turvotus, nesteen kerääntyminen ja painon nousu. Painon nousu johtuu mm. insuliinin käsittelyn muutoksista.
Miten teillä on rinnat käyttäytyneet e-pillerien aloituksen ja lopetuksen myötä?
Minulla kasvoivat 2 kuppia, ja olen siitä erittäin kiitollinen. Nyt harkitsen pillerien lopetusta ihan muuten vaan, kun en pidä ajatuksesta, että lapan naamaani synteettisiä hormoneita. Mitään haittaa niistä ei ole ollut.
Mutta pelkään, että rinnat kutistuu siihen olemattomaan, mitä ne olivat ennen pillereitä.
Ja toinen kysymys: onko kellään kokemusta Macan käytöstä pillerien lopetuksessa?
Itselläni selluliitti lisääntyi huomattavasti raskauden aikana. Muutama kuukausi synnytyksen jälkeen olen paljon sileämpi, pelkäsin jo etten enää koskaan voi pitää polvet paljastavaa alaosaa. Mehiläisen gynet ei välttämättä ole muuten ne parhaat, koska siellä tehdään paljon keikkaa. Viime keväänä eräs Mehiläisen gynekologi muuten diagnosoi mulla tuulimunaraskauden ja keskenmenon. Se keskenmeno makaa nyt tossa lattialla ja leikkii jumppakaarella...
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:45"]
Gynet valehtelee aina ja vähättelee pillerioireita. Juontaa juurensa siitä, että ilmeisesti erikoistumisvaiheessa lääketehtaat opettavat heille, että naisille voi puhua mitä tahansa paskaa. Tämä on todella sitkeässä tämä ominaisuus gyneissä.
[/quote]
Tämä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:50"]jaahast täällä miehet alapeukuttelee. Sitkeästi jaksaa miehet puolustaa ehkäisypillereita ja lääkefirmojen rahoittamia tutkimuksia niiden "terveellisyydestä", mutta miljoonien naisten negatiiviset kokemukset ovat täysin ilmaa. Koska hei, hiustenlähtö, akne, lihominen, selluliitti on vain kosmeettisia vaivoja. Samoin lapsettomuus ja masennus on vain itsestään kiinni eikä liity pillereihin mitenkään. Paitsi siis tietenkin silloin, jos suunnitellaan miehille pilleriä.
[/quote]
Älä viitsi länkyttää, kyllä minä ainakin naisena voin sanoa, että pillerit nostavat elämänlaatua huomattavasti, kun niiden mukana saa säännölliset ja niukat vuodot. En myöskään iloitsisi seksihaluista ilman luotettavaa ehkäisyä, seksin pitää olla mukavaa ja helppoa ja sitä se ei ainakaan kumin kanssa tuhratessa ole. Kyllä loppuisivat yölliset puoliuniset sessiot ainakin meiltä, jos pitäisi kumeja kaivella esiin. Jos jollekin ei sovi, minulle fine, mutta en ymmärrä myöskään mitä tyydytystä vouhkaaminen ja miesten syyttely sinullekin antavat.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:45"]Gynet valehtelee aina ja vähättelee pillerioireita. Juontaa juurensa siitä, että ilmeisesti erikoistumisvaiheessa lääketehtaat opettavat heille, että naisille voi puhua mitä tahansa paskaa. Tämä on todella sitkeässä tämä ominaisuus gyneissä.
[/quote]
Kyllä ne on ne ei-toivotut raskaudet syynä tähän.
No luultavasti elämä noiden runsaiden ja epäsäännöllisten kuukautisten kanssa on ollut melkoista helvettiä kun olet alun alkaen alkanut syömään pillereitä? Juu, lääkäri teki väärin, mutta joskus on valitava kahdesta se pienempi paha. :) Mitä pillereitä muuten söit? Itsekin lopetin juuri hormonaalisen ehkäisyn, naama kukkii vaikka ikää 25.
Gynet valehtelee aina ja vähättelee pillerioireita. Juontaa juurensa siitä, että ilmeisesti erikoistumisvaiheessa lääketehtaat opettavat heille, että naisille voi puhua mitä tahansa paskaa. Tämä on todella sitkeässä tämä ominaisuus gyneissä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:41"]
No luultavasti elämä noiden runsaiden ja epäsäännöllisten kuukautisten kanssa on ollut melkoista helvettiä kun olet alun alkaen alkanut syömään pillereitä? Juu, lääkäri teki väärin, mutta joskus on valitava kahdesta se pienempi paha. :) Mitä pillereitä muuten söit? Itsekin lopetin juuri hormonaalisen ehkäisyn, naama kukkii vaikka ikää 25.
[/quote]
Joo jouduin jäämään liikuntatunneilta ja pari kertaa koulusta pois kun olin niin kipeä. Enpä helvetiksi kutsuisi, aika monet mun kaverit kärsi pahoista kuukautiskivuista. Nyt ei ole ollut mitenkään erikoisia kipuja, pientä nipistelyä. Söin yasmineita. Tervetuloa kerhoon, naama valuu rasvaa niin että jos laitan meikkiä se on puolen tunnin päästä poissa. Oliko sullakin täydellinen iho ennen pillereiden aloittamista? Jännä, että mulla ei pahimpaan murrosikä ikään kun muilla kukki naama ollut minkäänlaista ongelmaa, ja nyt on.
Tähän totean vain, että oma elämäni muuttui pelkästään positiiviseen suuntaan, kun lopetin pillerit. Ja syy lopetukseen oli se, että äidilläni niiden todettiin aiheuttaneen veritulppia, joten itselläni oli lääkärin mukaan myös iso riski. Lopetuksen jälkeen löysin taas itseni. Mieliala koheni, paino laski ja seksi alkoi taas kiinnostaa.
Mulla ei ole samanlaista kokemusta. Lopetin vuosia syömäni pillerit, selluliitti ei todellakaan kadonnut mihinkään. Yksi muutos kuitenkin tuli, ihoni räjähti aivan täysin, naamasta, selästä sekä rintakehästä. Täynnä aknea. Jouduin sitten aloittamaan pillerit uusiksi, iho nyt paiseeton, mutta arpia täynnä. Selluliitit ovat alkaneet nyt pikkuhiljaa häviämään ruokavaliomuutoksen jälkeen (vähensin sokereita, lisäsi kasviksia). Varmaan aika yksilöllistä.
Lääkärit ei ikinä tuota myönnä vaikka aika yleistä tuntuu olevan. Minä taas rupesin syömään pillereitä 20-vuotiaana ja lopetin pari vuotta myöhemmin, jolloin iski järkyttävä akne sekä kasvoihin että selkään, isoja hormoninäppyjä. Lääkärin mukaan sillä ei ollut mitään yhteyttä pillereiden käyttöön, vaikka minulla oli jopa teininä ollut aika hyvä iho, muutama näppy silloin tällöin. Lääkärin mukaan joillekin naisille tulee aikuisiän akne ihan vaan tuntemattomasta syystä, huonoa tuuria ja se siitä. Hoidoksi määrättiin toista pillerimerkkiä eli Diane novaa ja sen jälkeen vielä Yasminia. Aina vain väliaikainen apu. Lopetin itse pillerit vähän alle 30-vuotiaana, koska pelkäsin veritulppariskiä, ja sitten sinnittelin iho-ongelman kanssa joten kuten, pari antibioottikuuriakin siihen söin. Lopulta kävi niin hauskasti että aloin odottaa ekaa lastani ja raskausaikana iho muuttui tosi kauniiksi ihan itsestään. Sitä jatkui raskauden jälkeenkin, tuli pysyvästi kaunis iho. Nyt olisi lapsiluku täynnä ja pitäisi keksiä jokin kunnon ehkäisykeino mutta lääkärit tyrkyttävät hormonaalisia ehkäisykeinoja kuten hormonikierukkaa. Mutta kaiken tämän jälkeen sanonpa vaan että EI KIITOS hormonaaliselle ehkäisylle!