Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo unelma, toteuttamiskelpoinenko?

Vierailija
08.12.2020 |

Minulla on vahva unelma kivan kokoisesta ja mukavalla sijainnilla olevasta asunnosta useamman tunnin matkan päässä kotoa. Pitäisin myös tämän kodin, mutta loma-asunnoksi ajattelen sitä.
Mies antoi laskelmia: mitä on hoitokulut sinne vuodessa, mitä polttoainekulut käydessä. Paljonko maksaa/yö. Alakanttiin olivat yöt mielestäni, se oli se minimi, minkä siellä olisi.
Tuo asunto ei one millään kasvun keskuksen paikassa, mutta kaupungissa kuitenkin se on. Arvo ei tosiaankaan välttämättä nouse. Sijoituskohteeksi en ole ajatellutkaan sitä.
Siis sijoittaminen johonkin, mitä ei edes käytä? Haaveilen käyttäväni tätä nyt ja tulevaisuudessakin, ehkä vanhempana vielä enemmän (esteetönkin tuo asunto on). Mistä koskaan tietää, onko täällä käyttämässä sijoittamaan rahoja koskaan - tai tuota asuntoakaan? Toisaalta loma-asuntoa viisin käyttää heti.
Miltä unelmani kuulostaa?
Onko sinulla joitakin pähkähulluja unelmia? Tai oletko toteuttanut jonkun sellaisen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä voi unelmoida. Toteutuksessa putää tosiaan tehdä laskelmia. Tarvitseeko luopua vastaavasti jostain?

Vierailija
2/7 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on laittanut negan. Olisi kiva kuulla perusteluja. Tietty suuntaan jos toiseen.

Ei välttämättä tarvitse luopua. Ulkomaille ei matkata etenkään nykyään muutenkaan. Mikään rantalomien ystävä en/emme ole koskaan ollut/olleet. Emme ole siis menneet talven lämpöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun kukaan ei ottanut tähän kantaa. Ajatuksia toivoin. Iso on asia, joka mielessä in jyllännyt jo viikkoja jatkuvasti.

Onko järkevää ostaa ei-kasvun keskuksesta edes itselle käyttöön?

Vierailija
4/7 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sinä itse tiedät mitä haluat? Jos haluat omistaa tietystä paikasta asunnon ja käydä siellä niin tee se. Jos sinua ei kiinnosta sijoittamalla rikastuminen niin ei sitä silloin kannata tuohon haaveeseen sotkea.

5/7 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen usein huvikseni eri puolilla Suomea myynnissä oleia taloja. Oikein kivoja löytyy halvalla, uusin löytöni maksaa tasan 10.000 euroa. Hyvin pystyisin tuon ostamaan.

Kun tarpeelliset remontit olisi tehty ja pihan istutukset hoidettu, uutuudenviehätys paikasta katoaisi. Kiinteistövero. matkakulut ja tienhoitomaksu ei rasittaisi liikaa talouttani.

Mutta miksi ostaisin? Käyttöä talolla olisi aivan liian harvoin, kun viihdyn erinomaisesti myös tässä.

Toista minunaistani hullua talonostajaa tuskin löytyisi, joten myydyksi sitä ei enää koskaan saisi.

Vierailija
6/7 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun pähkähullut unelmat on niin pähkähulluja, että niiden toteuttamista ei tarvi edes harkita - ovat yleensä mahdottomia. Eli pysyvät fantasiointimaailmassa. Näitä on esim.

- haluaisin olla huippumalli (olen lyhyt ja ruma taikinanaama)

- haluaisin milloin minkäkin kuuman julkkismiehen miehekseni

- haluaisin osata taikoa

- haluaisin valtavan kartanon Englannin tai Etelä-Ranskan maaseudulta

- Lamborghini Aventador olisi kiva auto jne.

Vierailija
7/7 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mun pähkähullut unelmat on niin pähkähulluja, että niiden toteuttamista ei tarvi edes harkita - ovat yleensä mahdottomia. Eli pysyvät fantasiointimaailmassa. Näitä on esim.

- haluaisin olla huippumalli (olen lyhyt ja ruma taikinanaama)

- haluaisin milloin minkäkin kuuman julkkismiehen miehekseni

- haluaisin osata taikoa

- haluaisin valtavan kartanon Englannin tai Etelä-Ranskan maaseudulta

- Lamborghini Aventador olisi kiva auto jne.

Mutta miksikä ei??

Kuuma julkkismies mieheksi, auto järjestyy js kartano siinä sivussa. Se kuuma julkkismiesten saattaa hyvinkin tykätä lyhyestä taikinanasmasta kun oikein kolahtaa!

Ainostaan tuo huippumalli... Välillä ottavat joihinkin kampanjoihin taviksia. Eli ei voi 100 varmaksi tietää sitäkään. Unelmia pitää olla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme