Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

John Lennon kuoli 40 vuotta sitten

Vierailija
08.12.2020 |

Imagine that.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko muistaa Beatlesin lopettaneen keikkailun jo 60-luvun puolivälissä. Moni ei varmaan hahmota Beatlesin olleen pinnalla jo vuosia ennen hippiaikaa ja sen aikakauden ilmiöitä kuten Doorsia, Janis Joplinia, Jimmy Hendriksiä. Beatlesit olivat jo ostaneet 60-luvulla maaseutukartanot, mittatilauspuvut ja Rolss Roycet. Pitkiä siivottoman näköisiäkin hiuksia leikkasi kampaaja kerran viikossa.

Minusta tuntuu että Beatles on vähän jäänyt noiden Amerikkalaisten 60-luvun lopun artisten varjoon koska oli Englantilainen. 60-luvun nuorisokulttuurin ja rock/pop musiikin historian ovat koittaneet omia amerikkalaiset. Vaikka mitä olen lukenut niin moottoripyörä kulttuurikin olisi tullut nuorisokulttuuri ilmiönä Amerikkaan Britteinsaarilta.

Vierailija
2/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieläkin niitä jollotuksia soitetaan radiossa!

Eikö tämä koskaan lopu?!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIR

Vierailija
4/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan pitänyt "Imagine" laulusta. Melodia on kaunis mutta sanat eivät. Unelma lohduttomasta maailmasta missä ei ole toivoa kuoleman jälkeen. Kuolemaa kun ei kukaan pääse loputtomasti pakoon. Ihminen pitää kuitenkin tästä elämästä niin paljon että ei halua vain kadota. Kauniilta kuullostavia ajatuksia ettei ole rajoja tai uskontoa. Mutta mikä moraali tuollaisessa maailmassa vallitsisi? Pakanuuden ajan Euroopassa ei toivotut lapset tapettiin ja uhrattiin ihmisiä epäjumalille. Myös Neuvostoliitossa ja Natsisaksassa oli oma ateistisen yhteiskunnan kokeilunsa.

Vierailija
5/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työväenopiston kitarakurssilla kuullessani Lennonin kuolemasta. Oli se iso tapaus siihen aikaan.

Beatles on kaiken nykyaikaisen rockin peruspilari. Ei ainoa mutta luultavasti merkittävin. Tämän ovat myöntäneet monet eri tyylien edustajat.

Vierailija
6/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan pitänyt "Imagine" laulusta. Melodia on kaunis mutta sanat eivät. Unelma lohduttomasta maailmasta missä ei ole toivoa kuoleman jälkeen. Kuolemaa kun ei kukaan pääse loputtomasti pakoon. Ihminen pitää kuitenkin tästä elämästä niin paljon että ei halua vain kadota. Kauniilta kuullostavia ajatuksia ettei ole rajoja tai uskontoa. Mutta mikä moraali tuollaisessa maailmassa vallitsisi? Pakanuuden ajan Euroopassa ei toivotut lapset tapettiin ja uhrattiin ihmisiä epäjumalille. Myös Neuvostoliitossa ja Natsisaksassa oli oma ateistisen yhteiskunnan kokeilunsa.

Mielestäni haaveillaankin imaginaarisesta maailmasta, jossa moraali on sen verran korkea, että se toteutuu ilman jumalanpelkoakin. Mutta eihän sellainen toteudu koskaan.

Itse olen lopen kyllästynyt tuohon jollotukseen kokonaisuudessaan.

Mutta Lennonilla on muita hyviä kappaleita, kuten "All you need is love" tai vaikka  "Watching the wheels"

Vierailija
7/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukion ekalla, kun kuulin tästä. Kyllä se oli jotenkin järkyttävää, että jäi mieleen, varsinkin, kun oli murha, eikä sairaskohtaus tms. Ja kyllä tuli kuunneltuakin sitten hänen musiikkiaan Hassisen koneen ja Kate Bushin lomassa.

Vierailija
8/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pakanuuden ajan Euroopassa oli juuri se uskonto, jonka nimissä pahaa tehtiin. Se taitaa olla tuon kappaleen yksi pointti. Kuinka uskonnot aiheuttavat sotia ja riitaa ihmisten välille. 

Vierailija
9/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt sanat väärin. Kappaleessa ei puhuta kuolemasta mitään.

Vierailija
10/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einar Portti kuoli 42 vuotta sitten.

Ja entäs sitten.

Vierailija
11/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun katsoin pääuutislähetystä ja kuulin asiasta. Vaikka olin vain yhdeksän vanha enkä tiennyt kuka John Lennon oli niin ymmärsin että maailma on menettänyt jotain suurta. Myöhemmin ymmärsin mitä.

Vierailija
13/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jake Nyman kertoi uutisen ensimmäisenä. Paras musiikkitoimittaja ikinä.

Vierailija
14/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutikin kuolla, saastainen huumehippi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan