Tekokasvit sisustuksessa
Mitä mieltä olet tekokasveista ja löytyykö niitä sinun kotoasi? Oma kotini ei ole kovin valoisa, joten esimerkiksi ikkunattomassa keittiönurkkauksessa mikään elävä kasvi ei voi hyvin. Tykkäisin kyllä että vihreää olisi vähän joka puolella. Saa antaa vinkkejä, mistä löytäisi mahdollisimman aidon näköisiä tekokasveja?
Kommentit (10)
Tekopippeli viihtyy minun yöpöydänlaatikossani. Se ei tarvitse valoa. Se ei ole vihreä vaan punainen ja jelly.
Laita useamman sävyisiä tekovihreitä lähekkäin, niin tulee ihan kiva lopputulos. Tai yksi oikeasti laadukas, jossa on useita eri vihreän sävyjä.
Minulla on tekokasvi kylppärissä ja yhdellä ikkunalaudalla oikeiden kasvien ja kissan vakioistumapaikan välissä. Kylppärissä ei ole tarpeeksi päivänvaloa että oikea kasvi pysyisi hengissä, ja tuo kissakasvi on lähinnä oikeiden kasvien suojana kun muoviin se ei iske hampaitaan. Viime vuonna chilintaimet hävisivät parempiin suihin työpäivän aikana.
Mielestäni ihan ok mutta eivät korvaa oikeita kasveja.
Jyskissä on aika hyviä. Olen laittanut sekaisin helppohoitoisia aitoja ja tekokasveja.
Mulla oli kylppärissä rönsylilja, ja hyvin kasvoi! Samoin pärjää palmuvehka. Nämä ei tarvitse valoa.
Rakastan viherkasveja, teko-sellaisia en kelpuuttaisi. Jos oikeita kasveja haluaa muualle asuntoon niin melkein mikä vaan pärjää valon alla. Nuo kaksi edellämainittua ilman valoakin.
Kai sulla nyt jotain ikkunoita asunnossa on, eikä vain keittiö ole paikka kasveille, aidoille sellaisille. Mulla ei kodinhoitohuoneessa ole ikkunaa, siellä lämminvesivaraajan päällä tekokasvi. Olkkari ihan täynnä oikeita kasveja.
Tekokasvit varsinkin silkkiset ovat ihan aidon näköisiä. Mulla kissa söi kaikki rehut niin piti hommata tekokasveja, jaa vaikka kaikki tietävätkin etteivät ole aitoja niin silti käyvät kokeilemassa. Tokmannilla on nyt joulun lähellä aidon näköisiä amarylliksen oksia.. Rustassa oli kesällä nättejä hortensioita.. Kyllä niitä löytyy kun kiertelee ja ostaa heti kun löytyy, ne menee äkkiä..
Meillä on pelkkiä tekokasveja koska 15 vuoden kokemuksella tiedän että minun tai mieheni ylläpitämänä huonekasvi ei pysy elossa.(mikään!!)
Palmuvehka eli zamiokulus eli kaappijukka voi viihtyä.