Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työvuorojen maksaminen

Vierailija
08.12.2020 |

Hei!

Olen nuori opiskelija joka käy osa-aikaistyössä pikaruokaravintolassa. Minulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia työvuorojen/palkkojen yms kanssa ja en kuulu liittoon. Nyt kuitenkin tarvitsisin apua.

Minulle ja työkaverille (ei kuulu liittoon) oli laitettu isäinpäivälle marraskuussa työvuorot ja ne oli merkattu listoille. Kuitenkin vuoroa edeltävänä päivänä joku työntekijä huomautti firman yhteisessä watsapp ryhmässä, että koko kauppakeskus missä liikkeemme on on kiinni koko päivän.

Kysymys siis kuuluu, kuuluuko meidän tästä silti saada palkka? Palkkapäivä on 11. Päivä eikä kukaan ole vastausta kertonut, enkä halua työnantajalta kysyä koska hän voi valehdella meille koska emme kuulu liittoon emmekä sen kautta mitään apua tähän saa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvuorolistalle merkityistä työvuoroista täytyy maksaa peruspalkka, vaikka työvuoro peruttaisiin. Ilta- ja muita lisiä ei kuitenkaan tarvitse maksaa, jos vuoro perutaan kokonaan. 

Työvelvollisuus ei katoa siihen, että ravintola on kiinni, vaan työnantajalla on halutessaan oikeus teettää korvaavaa työtä sovittuna aikana. Tällaisen työn on oltava työsopimuksen ja TES:n mukaista. 

Vierailija
22/30 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks pikaruokaravintolat korvaa teidät valittajat automaateilla. tekemättömästä työstä rahaa... juu ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ihmettele etteivät uskalla palkata työntekijöitä tarpeeksi, kun tekemättömästä työstäkin pitää maksaa.

Noo maksatatte aikanne sitten loppuu työt kokonaan ja pääsette taas loisimaan kortistoon.