Mikä mulla oli eilen? Virtsaa piti ponnistaa.
Join eilen illalla aika paljon vettä, kävin vessassa ja painuin nukkumaan. Alapäässä oli sellainen epämääräinen, inhottava tunne, tuli tarve mennä vessaan. Ponnistin ja ponnistin, sain sitten virtsattua hieman. Tämä toistui ainakin viisi kertaa.
Kirvelyä ei ole ollut, tai muutakaan ongelmaa. Mikäköhän voisi olla?
Kommentit (23)
Tai sulla on joku ponmistusinkotenssihomma ... Googlaa
Varo, ettei tuu virtsaumpi. Mulle kävi niin. Pari viikkoo täyty katetroida... mulla oli vti ja kaikkia ihme oireita, ei kumminkaan kirvelyä.
Kiitos vastauksista. Toivottavasti vti tulisi nopeasti ilmi :/
Eikös ponnistusinkontinenssi ole sitä, että virtsaa karkailee hieman lantionpohjalihasten heikentymisen vuoksi? Mulla on lihakset ihan kunnossa, olen nuori synnyttämätön nainen ja treenaan niitä. Virtsankarkailuongelmaa ei ole. -ap
Se on klamydia, miehes on pettänyt tai käynyt julkisessa saunassa. Jätä se sika.
Se on klamydia, miehes on pettänyt tai käynyt julkisessa saunassa. Jätä se sika.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:03"]
Varo, ettei tuu virtsaumpi. Mulle kävi niin. Pari viikkoo täyty katetroida... mulla oli vti ja kaikkia ihme oireita, ei kumminkaan kirvelyä.
[/quote]
Kiitos, tuo vaikutti osuvimmalta arvaukselta... Pitää varmaan siis katsella vaan, miten kehittyy. -ap
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:07"]
[/quote]
:D
Klamydia on testattu ja sen jälkeen olen käyttänyt kumia, joten en jaksa uskoa. Kiitos kuitenkin. -ap
Voi myös olla että olet antanut kakkosta ja perään vielä sitä ykköstä. Aiheuttaa tulehduksia.
Oletko ottanut lihasrelaksantteja? Ainakin Dolaneista voi tulla virtsaamisongelmia.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:03"]
[/quote]
Kiitos, tuo vaikutti osuvimmalta arvaukselta... Pitää varmaan siis katsella vaan, miten kehittyy. -ap
[/quote] niin määkin vaan odottelin, kunnes menin nelinkontin päivystykseen... soita tk:hon ja sano, että epäilet vti. Ne laittaa lähetteen labraan ja thats it. Vti selviää viimistään seuraavana päivänä jos semmoinen on. Se virtsaumpi oli ihan hirvee vaiva.
Minulla on ollut tuota samaa, välillä enemmän ja välillä ei ollenkaan. Juon todella paljon päivisin, joten en tiedä onko sillä mitään aihetta. Lääkärikin ihmetteli, tehtiin kaikki testit ja ei ollut pissatulehdus tai sukupuolitauti.
Ja ei kannata antaa pissan seistä rakossa, venyy virtsarakko jolloin pissaaminen on vaikeaa. T. Se jolla oli virtsaumpi
Kiitos vastauksista!
10: En ole, hmm, altistanut itseäni suolistobakteereille, eikä muita tulehduksen merkkejä ole ollut.
11: Lihasrelaksantteja en ole ottanut, mutta syön säännöllisesti muita kipu- ja nukahtamislääkkeitä (Lyricaa, ketiapiinia, jne), en kuitenkaan kolmiolääkkeitä.
12: Taidan tehdäkin noin. Oli tosi inhottava jo eilen illalla, vaikka ei kestänyt varmaan puoltakaan tuntia.
13: Mukava tietää, että en ole ainoa, jos syytä tälle ei löydykään. Minäkin juon paljon.
-ap
Lyrica voi aiheuttaa virtsaamisvaikeutta.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:38"]
Lyrica voi aiheuttaa virtsaamisvaikeutta.
[/quote]
Kiitos, yritän päästä siitä parhaillaan eroon muidenkin juttujen vuoksi :/ -ap
Voi johtua kuukautiskierrosta. Mulla on välillä, mutta menee ohi ja ei aiheuta pidempiä ongelmia.
Mul on sama aina kun juon paljon nestettä ennen nukkumaanmenoa niin aamulla pitää oikea puristaa itsestäni. Maha täynnä.
Välilevyongelmat selässä aiheuttaa joskus tuollaista.
Mulla oli sama, kunnes kirvely ilmeni lopulta ja lääkäriin saamaan antibiootit virtsatietulehdukseen. Kannattaa juoda karpalomehua