Miten oppia sietämään vastoinkäymisiä?
Olen kuin kirottu nykyään ja vastoinkäymisiä tulee kerta toisensa jälkeen. Tuntuu ikään kuin maailmankaikkeus tai joku muu taho olisi minua vastaan ja v*t**ilee minulle tarkoituksella.
Menetän hermoni jokaisesta pienestäkin vastoinkäymisestä. Siis oikeasti raivostun niin että meinaa järki lähteä. Esimerkkinä pienistä vastoinkäymisistä on, jos tietokoneen netti ei vaikka pelitä niin verenpaineeni nousee siitä ja on hiuskarvan varassa, etten heittäisi tietokonetta seinään. Tähän asti olen vielä pystynyt hillitsemään itseni, mutta tuntuu että se on koko ajan vaikeampaa.
On niin avuton olo näiden vastoinkäymisten kanssa, että siitä tuo raivostuminen johtuu, mutta miten sitä voisi hillitä?
Kommentit (8)
Koita omaksua sellanen tapa ajatella että väliäkö hällä kun ei tuolle mitään voi. Tämä siis vastoinkäymisistä, joihin et oikeasti voi vaikuttaa. Että nämä on niitä paskakikkareita siinä elämän rusinapullassa. Näitä sattuu kaikille ja kuuluu elämään, mutta miten voin vaikuttaa asioihin tästä eteenpäin. Itseä tämä uudelleenasennoituminen on auttanut paljon. Että yrittää olla ottamatta stressiä asioista, joihin ei voi vaikuttaa ja keskittyy sen sijaan niihin, joihin voi. Helpommin sanottu kuin tehty eikä onnistu läheskään aina, mutta suosittelen silti.
Onko sinulla masennusta? Tuollainen on yksi mahdollinen oire.
Masennus, ahdistus, uupumus. Hoida syy, älä keskity oireisiin
Nyt lääkäriin
Kerro rehellisesti että olet masentunut ja saat raivokohtauksia.
Saat aluksi rauhoittavia ..sekä testi lääkityksen.
Poistu himasta vasta kun lääkkeiden ottamisesta on 24 tuntia.
Maapallo pyörii edelleen ilman sinua.
Janitan tissit kummittelee instagram sivuilla.
Mieti sitä
Vierailija kirjoitti:
Nyt lääkäriin
Kerro rehellisesti että olet masentunut ja saat raivokohtauksia.
Saat aluksi rauhoittavia ..sekä testi lääkityksen.
Poistu himasta vasta kun lääkkeiden ottamisesta on 24 tuntia.
Maapallo pyörii edelleen ilman sinua.
Janitan tissit kummittelee instagram sivuilla.
Mieti sitä
Plääh.
Paha olo vaan eteenpäin muillekin 'nautittavaksi'...
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö päihteitä?
Jos käyttää niin käsketään lopettamaan ja jos ei, niin aloittamaan.
Mut joo, ei ap:n kypsyminen jatkuviin vastoinkäymisiin ja elämän epäreiluuteen johdu päihteistä eikä niiden puutteesta vaan siitä, että oma elämä ei ole oman näköistä eikä mielekästä ja silloin ihan kaikki on yhtä väkisin vääntämistä ja hankaluutta.
Ja tämä on niin pienestä kiinni että vain yksi pieni väärä valinta nuoruudessa voi johtaa siihen, että ihan kaikki menee jatkossa pieleen tavalla tai toisella eikä elämä mene smoothisti koskaan.
Kokemusta nimittäin on.
Et ilmeisesti ole koskaan kokenut mitään todellista vastoinkäymistä. Käyttäytymisesi on perinteistä marttyyrimeininkiä, kaikilla muilla menee niin ihanasti ja mulla pelkkää sontaa. Vaikutat läheisriippuvaiselta, siihen on olemassa hoitoa.
Onnellisuus tulee sisältä, eikä siihen vaikuta ulkoiset tekijät (esim. netin toimimattomuus)
Oot väsynyt, elämäntapa remonttia, ruokavalio kuntoon, unta ja liikuntaa riittävästi.