Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan suosittelijan suositus on voimassa?

Vierailija
07.12.2020 |

Olen tekemässä työhakemusta, ja aloin pohtia tätä suosittelija-asiaa. Olen aina työsuhteen päättyessä kysynyt esimieheltä voinko laittaa hänet suosittelijaksi, ja joka kerralla on sanottu että tottakai voit laittaa. Mutta kuinka kauan hänet voi siihen laittaa, kysymättä välillä että voinko edelleen antaa yhteystietosi jos suosittelijaa kysytään? Jotkut kuulemma kysyvät jokaisen hakemuksen kohdalla erikseen, mutta minusta se tuntuu vähän hassulta jos hakemuksia lähettää usein.

Entä jos sinua on pyydetty suosittelijaksi, onko se ns. toistaiseksi voimassa, vai haluatko että tämä henkilö varmistaa aina välillä vieläkö voi sinut mainita? Jos, niin kuinka usein?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä vuos ois sellanen aika minkä jälkeen kysyisin voisiko edelleen suositella, tuossa ajassa alasta riippuen ehtii jo hieman käytännöt uusiutua, en jokaisen hakemuksen yhteydessä...

Vierailija
2/5 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin ajattelet, että suosittelija muistaa sut ihan hyvällä. Olisi aika typerää saada 5-6 vuotta sitten kokonaan näköpiiristä kadonneesta soitto. Silti itse ajattelisin hakijan parasta ja kertoisin hyvää.

Joissakin hakemuksissa on pitänyt nimetä entiset esimiehet ja laittaa yhteystieto sekä rasti, jos antaa luvan olla yhteydessä. Itse olen antanut ja sanonut myös haastattelussa, että mun puolesta ok olla yhteydessä keneen tahansa entiseen pomoon. Joskus on kysytty sitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus entisiä työkavereita on hakenut meille töihin. Tämä on iso organisaatio. Aina yritän sanoa jotain myönteistä. Työnhaku ja työelämässä pärjääminen on sen verran iso juttu, että en koskaan missään olosuhteissa haluaisi toiselle työuralla olla haitaksi. Jos joku on ollut paljon saikulla tms juttuja en ikinä maailmassa sanoisi työnhakijasta.

Vierailija
4/5 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työtodistukseen kirjoitetulla suosituksella mitään painoarvoa? Itselleni on muutamaan minun sitä pyytämättä kirjoitettu sanallinen arvio ja perään että suosittelen Niemistä vastaaviin tai vaativampiin työtehtäviin. Näitä todistuksia ei kukaan vaan koskaan ole haastattelussa katsonut, mutta kannattaako hakemuksessa/cv:ssä tuoda ilmi etä kirjalliset suositukset työtodistusten yhteydessä. Onhan siinä se että jos pyydetään arviota niin niiden pitää olla positiivisia, mutta ilkeääkö aina työnantaja suosittelijaksi pyytäessäkään sanoa, että no kun itseasiassa en halua sinua suositella. Eli täten suositus ei olisi aito kuitenkaan.

Vierailija
5/5 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelukseni saa luvan kelvata uudelleenpalkkaamiseni. Olin ensin kesätöissä muutaman kuukauden, sitten poissa kaksi kunnes tuli kyselyä haluanko tulla takaisin opintojen ohella työskennellen. Tuskin ne olisi minua kyselleet takaisin, jos olisin työni tehnyt huonosti.

Nykyään kun ne suosittelijatkin voivat vaihtaa paikkaa useasti, niin ei mitään takuuta onko yhteystiedotkaan enää ajan tasalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi