Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kestävät stretchfarkut?

Vierailija
07.12.2020 |

Farkut päivittäisessä käytössä ja pakko olla joustavat, että istuu vyötäröstä ja lantiolta. Ei vaan mitkään tähänastiset ole kestäneet hyväksyttävää aikaa. Alle vuosi, kun ostin 77 flea merkkisiä farkkuja neljät joita vuorotellen käyttänyt ja kahdet jo roskiskunnossa. Enkä käytä huuhteluainetta joka tuhoaisi kangasta.

Vinkkejä kestävistä normaali/korkeavyötäröisistä farkuista. 2-rivinapitus tai napit muuten plussaa, mutta pakko tässä on siitä tinkiä tai kohta saa kulkea pakarat paljaana ellei löydy.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt, mutta ainakaan dr demin ei tunnu kauaa kestävän.

Vierailija
2/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

¨Stretch" itsessään aiheuttaa sen, etteivät farkut kestä.

https://www.iltalehti.fi/muoti/a/201702022200063989

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levikset kestää vähän paremmin mielestäni.

Vierailija
4/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elloksen omaa merkkiä olen tilannut. Juuri tilasin uudet keskisiniset ja ihan tumman siniset. Edelliset kesti kaksi vuotta hyvänä ja nyt vain kotifarkkuna, kun haarat niin kuluneet. Vetoketjulla tosin, mutta tosi hyvät.

Vierailija
5/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oisko nää sitä mitä haet mutta Leeloon valikoimasta olen käyttänyt nyt Gattan Margharita -mallia. On olleet kestävät ja myös edulliset. 

Vierailija
6/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kestäneet jo neljä vuotta Tokmannista ostamani stretchfarkut. Ei olleet edes kalliit. Käytössä ainoina päällyshousuina.

Vierailija
7/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukasti istuvat stretch-farkut eivät voi olla kestävät.

Johtuu toisaalta materiaalista, elastaani-puuvilla on heikompaa kuin pelkkä puuvilla.

Ja toisaalta johtuu farkkujen istuvuudesta. Jos housut on vartalonmyötäiset, niin kangas on paljon kovemmalla kulutuksella lantiolta, polvista jne. kuin väljemmän malliset housut.

Olen itse syntynyt 80-luvulla ja käytin koko 90- ja 00-luvun täyspuuvillaisia farkkuja, koska silloin niitä tehtiin naisillekin. Ne olivat mukavia ja kestäviä.

Sitten muotigurut keksivät, että valmistamalla halvemmasta materiaalista huonolaatuisempia housuja, naiset joutuisivat ostamaan useammin uudet farkut. $$$$$$$$

Uskallan väittää, ap, että oikeasti farkkujen ei ole pakko olla joustavat, jotta ne istuisivat vyötäröltä ja lantiosta. Muoti vain yrittää ohjata meidät uskomaan niin ja noidankehä onkin sitten valmis.

Vierailija
8/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se elastaani, joka tekee niistä joustavat aiheuttaa sen ettei ne kestä. Pesen nykyyän farkkuni käsin. Se vähentää niiden kulumista.

Vierailija
9/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, että heikentää kestävyyttä, mutta merkeissä ja malleissa eroa. Ilman stretchiä ei taas löydy ollenkaan sopivia farkkuja vaan vyötärön joutuu vetämään ryttyyn vyöllä jos farkut ei litistä takapuolta tai sitten joutuu ottamaan vyötäröstä sopivat jotka liiskaa pakarat.

Vierailija
10/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oisko nää sitä mitä haet mutta Leeloon valikoimasta olen käyttänyt nyt Gattan Margharita -mallia. On olleet kestävät ja myös edulliset. 

Kiitos vinkistä. Harmi, että näytti alkavan s - koosta niin on vähän iso minulle.

Vierailija
11/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon tykänny Bik bokin peach -farkuista. Itsellä on kahdet ja kestäny ainakin omasta mielestäni paremmin kuin monet muut. Hintaa on reilu 60€ muistaakseni.

Mustissa on pysynyt väri hyvin ja nää säilyttää muotonsa hyvin. Vetoketjut ei aukea ja ei ole kulumajälkiä. On kovalla käytöllä itsellä. Löytyy siniset ja mustat iteltä.

Vierailija
12/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, että heikentää kestävyyttä, mutta merkeissä ja malleissa eroa. Ilman stretchiä ei taas löydy ollenkaan sopivia farkkuja vaan vyötärön joutuu vetämään ryttyyn vyöllä jos farkut ei litistä takapuolta tai sitten joutuu ottamaan vyötäröstä sopivat jotka liiskaa pakarat.

Stretch mahdollistaa sen, että eri kokoisia ja mallisia ihmisiä voi ahtaa yhden mallin farkkuihin, mikä on myös vaateteollisuudelle helpotus. Ehkä ennen vanhaan oli enemmän vaihtoehtoja eri malleissa, minä ainakin löysin silloin hyvin istuvia housuja.

Miesten housut ovat tänä päivänä yleensä laadukkaampia (täyttä puuvillaa) ja jos heille osataan tehdä istuvia housuja, niin kyllä osattaisiin naisillekin. Tarjonta heijastelee kysyntää.

Tietysti kukaan yksittäinen tavis ei voi muuttaa valtavirtausta ja jos ei pysty saamaan housuja mittojensa mukaan, niin täytyy tyytyä siihen, mitä on saatavilla.

Vierailija
13/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiukasti istuvat stretch-farkut eivät voi olla kestävät.

Johtuu toisaalta materiaalista, elastaani-puuvilla on heikompaa kuin pelkkä puuvilla.

Ja toisaalta johtuu farkkujen istuvuudesta. Jos housut on vartalonmyötäiset, niin kangas on paljon kovemmalla kulutuksella lantiolta, polvista jne. kuin väljemmän malliset housut.

Olen itse syntynyt 80-luvulla ja käytin koko 90- ja 00-luvun täyspuuvillaisia farkkuja, koska silloin niitä tehtiin naisillekin. Ne olivat mukavia ja kestäviä.

Sitten muotigurut keksivät, että valmistamalla halvemmasta materiaalista huonolaatuisempia housuja, naiset joutuisivat ostamaan useammin uudet farkut. $$$$$$$$

Uskallan väittää, ap, että oikeasti farkkujen ei ole pakko olla joustavat, jotta ne istuisivat vyötäröltä ja lantiosta. Muoti vain yrittää ohjata meidät uskomaan niin ja noidankehä onkin sitten valmis.

Valitettavasti muoti ohjaa markkinoita eikä istuvia farkkuja ilman stretchiä tunnu löytyvän. Kaapista löytyy kyllä yhdet istuvat Levikset ilman stretchiä, mutta ne on ostettu 90 luvun lopulla. Aavistuksen ahtaat on nykyään minulle. Harmi, kun nykyään vuosien ja lasten jälkeen kroppa muuttunut, että vaikka hoikka niin ei yhtä pieni voi terveenpainoisena olla.

Vierailija
14/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stretch mahdollistaa sen, että eri kokoisia ja mallisia ihmisiä voi ahtaa yhden mallin farkkuihin, mikä on myös vaateteollisuudelle helpotus. Ehkä ennen vanhaan oli enemmän vaihtoehtoja eri malleissa, minä ainakin löysin silloin hyvin istuvia housuja.

Miesten housut ovat tänä päivänä yleensä laadukkaampia (täyttä puuvillaa) ja jos heille osataan tehdä istuvia housuja, niin kyllä osattaisiin naisillekin. Tarjonta heijastelee kysyntää.

Voisi kuvitella että nykyajan teknlogia mahdollistaisi myös kohtuuhintaiset mittatilausfarkut: riittävästi mittoja tilaukseen ja koneet laulamaan.

Tietysti kukaan yksittäinen tavis ei voi muuttaa valtavirtausta ja jos ei pysty saamaan housuja mittojensa mukaan, niin täytyy tyytyä siihen, mitä on saatavilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan