Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttävää asiaa roikkuvasta vatsasta

:(
07.12.2020 |

Tilanne on siis sellainen, että olen pudottanut painoa useamman kymmentä kiloa, mutta pudotettavaa on vielä jäljellä noin 20 kg. Ongelmaksi on muodostunut se, että koska olen voimakkaasti omenavartaloinen ja minulla oli (on) iso vatsa, joka on nyt sitten laihdutuksessa pienentynyt eli nahka on jäänyt roikkumaan. Se on ruma, ärsyttävä ja raskas kantaa, siis oikeasti painava, se roikkuva iho. Sitä ei kumminkaan vielä voi leikata sitä ihoa pois, koska laihdutus on kesken.
Niin siis se ongelma. Iho ärsyyntyy "laskosten" välistä koko ajan. Ei niin paljon, että tulehtuisi, mutta tuntuu aralta ja kipeältäkin joskus, kun se iho hieroutuu. Lisäksi vatsa on täynnä valtavia raskausarpia, jotka ovat todella leveitä ja niiden kohtalta iho on ohutta ja ne kohda ärsyyntyvät kaikista eniten. Lääkäri oli ihan avuttomana, kun kävin kysymässä, mitä sille voisi tehdä. Sanoi vain, että pidä puhtaana.
Eikö muka mitään muuta ole? Olen pessyt ja käyttänyt perusvoidetta, mikä tietty auttaa noihin oireisiin, mutta ei vaikuta siihen, että ongelma uusiutuu koko ajan ja jatkuvasti. Oisk kellään mitään ideoita?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese, kuivaa hyvin ja laita vauva-talkkia. Pitää ihon kuivana.

Vierailija
2/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese alueet happamalla pesunesteellä (esim. Lactoline). Se edistää tervettä bakteerikantaa. Jos peset emäksisellä pesuaineella (suihkusaippua), edistät vääränlaisen bakteerikannan kasvuolosuhteita.

Jos sinulla ei ole varsinaisesti kuiva iho, perusvoide ei ole ollenkaan välttämätön. Mun tulee mieleen, että se saattaa poimuissa edistää bakteerien kasvua, kun poimujen ihoalueet eivät pääse hengittämään.

Toki poimuissa voi olla myös sienitulehdusta. Niihin auttaa kuuri sienivoidetta. Apteekista saa ilman reseptiä.

Talkkia voi varmasti kokeilla, mutta vasta, kun iho on tervettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon avusta! :)

Ap

Vierailija
4/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vastaava tilanne ja helposti menee ihan tulehduksen puolelle jos lipeän tarkoista rutiineista. Pesen ihon vähintään kerran päivässä, usein pelkällä vedellä, jos ei tarvetta isompaan pesuun. Kuivaan ihon makaamalla sängyssä selällään poimut mahdollisimman oikaistuna. Jos on kiire taputtelen samassa asennossa pyyhkeellä kuivaksi. Puen tiukat korkeavyötäröiset alushousut, pahinta on jos iho heiluu ja hankaa koko päivän. Nukun ilman alasti, jota iho saa myös hengähtää.

Jos kuitenkin pääsee tulehtumaan sibicort auttaa nopeasti.

Vierailija
5/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vastaava tilanne ja helposti menee ihan tulehduksen puolelle jos lipeän tarkoista rutiineista. Pesen ihon vähintään kerran päivässä, usein pelkällä vedellä, jos ei tarvetta isompaan pesuun. Kuivaan ihon makaamalla sängyssä selällään poimut mahdollisimman oikaistuna. Jos on kiire taputtelen samassa asennossa pyyhkeellä kuivaksi. Puen tiukat korkeavyötäröiset alushousut, pahinta on jos iho heiluu ja hankaa koko päivän. Nukun ilman alasti, jota iho saa myös hengähtää.

Jos kuitenkin pääsee tulehtumaan sibicort auttaa nopeasti.

Kiitos! Tuota sibicortia voisinkin kokeilla.

Ap

Vierailija
6/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile probioottivoiteita, kysy apteekista. Ne "syövät" huonoja mikrobeja. Talkkia apteekista myös poimuihin. 

Vierailija
7/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi shaping-alusvaatteet tuohon, löllöjen vapaa liikkuminen pahensi asiaa huomattavasti.

Vierailija
8/14 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin todella reippaalla kädellä talkkia. Voisiko muotoilevat alusvaatteet tai sellainen raskaana oleville tarkoitettu tukivyö/ tiukka putkilo auttaa. Kun paketti pysyisi kasassa, ei hiertymiä ehkä tulisi ja olisi itselläsi helpompi ja mukavampi olla. Näiden kanssa sitten erittäin hyvä hygienia.

Sen verran tiedän, että lihavuusleikkauksen jälkeen pidetään kompressiopukua. Ehkä joku sellainen keskivartalon alueelle jo nyt olisi saatavilla.

Vierailija
9/14 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, onko tuollaisia kompressiopukuja myynnissä ihan taviksille kaupoissa?

Vierailija
10/14 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan järkeviä kommentteja, eikä yhtään ilkeilijää paikalla, hienoa! t. eri

Vierailija
11/14 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi vain pienehkö pussukka, mutta kyllä sen alus hikoaa ja kipeytyy, jos ei hoida. Leikkasin sitten sopivan tiukista alushousuista ne haaraosat kokonaan pois, niin jäljelle jäi eräänlainen vyö, joka pitää nahkapussukan ylempänä ja antaa mahanaluksen hengittää.

Hyviä ohjeita oli tuossa ylempänäkin.

Vierailija
12/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samoja ongelmia. Käytän joskus ns. selkä-SI-nivelvyötä, joka samalla tukee vatsaa ja se himpan auttaa. Minulla auttaa jo tulehtuneeseen ihoon Daktarin-jauhe (apteekista, ota se toinen, jossa on useampia sirotereikiä - toimii paremmin). Ensin pesu (mainitut aineet OK), sitten huolellinen kuivaus taputellen. Jos mahdollista, ota ilmakylpy eli ole kelteisilläsi ja em. osa ihosta paljaana vaikka 15 min. Sen jälkeen sitten reilusti Daktarinia, levittele sitä talkin tapaan. Auttaa jo 1 vrk:ssa, jatka 2 - 4 vrk:tta. Tulehdus uusii hitsin helposti... :/

Vierailija
13/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lievempi ongelma, pieni laskos joka harvoin ärtyy, mutta silloin selviän kun laitan siihen laskokseen kuitukangasliinan päivän ajaksi. Pysyy hyvin kuivana. Seuraavana päivänä vähän sinkkivoidetta, ja hyvä tulee.

Vierailija
14/14 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sitä talkkia. Ja onnea!

Mahanahka muuten palautuu pitkään vielä laihdutuksen jälkeenkin; netissä oli video viisikymppisestä naisesta, joka oli laihduttanut 70 kiloa ja vatsanahkassa tapahtui suuria muutoksia vielä pitkään laihdutuksen loputtuakin. Joten ei kannata hätäillä nahanpoistoleikkauksen kanssa.

Jos rupeat paastoamaan niin, että autofagia käynnistyy, se vielä parantaa palautumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä