Työ kiinteistönvälitys firmassa?
Oletko/onko tuttusi ollut töissä kiinteistönvälitysfirmssa, ei välttäjänä. Minkalaista työtä? Rutiinityötä? Vaihtelevaa? Helppoa/vaikeaa? Koulutus, ja millä nimikkeellä, myyntisihteeri? Palkkataso? Onko työssä minkalaisia etenemismahdollisuuksia? Kiitos jos viitsit vastata.
Kommentit (6)
On tuossa paikassa kuukausipalkka ja sen päälle tulee sitten jotain, jos on tullakseen. Oon menossa työhaastatteluun ja kiinnostaisi kuulla jotain jo etukäteen. Isännöintifirmassa olen ollut harjoittelussa ja pidin kovasti.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 19:19"]
On tuossa paikassa kuukausipalkka ja sen päälle tulee sitten jotain, jos on tullakseen. Oon menossa työhaastatteluun ja kiinnostaisi kuulla jotain jo etukäteen. Isännöintifirmassa olen ollut harjoittelussa ja pidin kovasti.
[/quote]
Onko myyntisihteeri siis joku puhtaasti paperinpyöritysduuni missä et hommaa kohteita myyntiin etkä myöskään esittele niitä? Silloin tuo on jotenkin uskottavissa. Kaupparatsuna taas ei oikein toimi tuo ajatus. Joko jotain on tullakseen tai sitten on tullakseen koeaikapurku koska kauppa ei käy. Suurin osa kiinteistövälittäjien työstä on kuitenkin sitä myymistä. Ensin itsensä ja oman diilin myynti sille jolla on kohde ja sitten sen kohteen myynti ostajalle.
Ei siinä ainakaan kiinteistöjä myydä, ja työ on ihan virka-aikaan tehtävää. Kyse ei siis ole (kai) myyntityöstä. Osa kuvatuista tehtävistä avautuu, mutta osa ei, no ei tietenkään kun ei ole aiemmpaa kokemusta. Nyt nimenomaan kiinostaa niiden kokemukset, jotka ovat tuolla myyntisihteeri nimikkeellä olleet, ja onko, on ehkä, myös muita nimikkeitä.
Sittenhän se on ihan perus assariduuni. Voi olla hyvä ja pitkä pesti jos saa sen minkä kokee tekemisistään ansaitsevansa ja jaksaa pyörittää niitä papereita / tehdä mitä pyydetään ja tekee työnsä niin hyvin, että sillä on enemmän kuin odotettu lisäarvo.
Provisiopalkkaus