Kuinka nopeasti miehen ”kuuluu” vastata viestiin?
Jos avaat tunteitasi / kerrot jotain arkaluontoista itsestäsi, mutta et kysy mitään (eli hyvien tapojen mukaista kai olisi jotenkin reagoida?), eli ei varsinaista kysymystä vastattavaksi.
Kuinka kauan on ok odottaa vastausta?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
3-5min
No eihän voi olettaa että hän näkee viestin heti...
Luen viestin 5 min sisään ja vastaan 3-4 tunnin sisällä. :')
Vierailija kirjoitti:
Mistä viive? Mietitkö vastausta rauhassa, vai onko kyseessä taktiikka? :)
Voi jeesus tätä pelaamista ja ylianalysointia. Tämän takia mulla on wa:ssakin paikallaolo- ja lukuasetukset pois päältä.
Kuuluu??!!??! Mitä teinimeininkiä sieltä kuuluu!!??
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu??!!??! Mitä teinimeininkiä sieltä kuuluu!!??
No kyllä itse kyttään.
M53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä viive? Mietitkö vastausta rauhassa, vai onko kyseessä taktiikka? :)
Ymmärrät varmaan, että saat tähän vastauksen noin 3-4 tunnin kuluttua?
Sitten kun hän ehtii ja häntä huvittaa.
Onko nopeus suoraan verrannollinen kiinnostuksen määrään?
Kuuluu nähdä ajatuksesi ja vastata jo ennenkuin ehdit kysyä.
Ei välttämättä, on vastaus seuraavaan kysymykseesi.
Seuraavan kerran kun on taas humalassa.
Sähköpostiin on kohteliasta vastata 3 vuorokauden sisällä, kirjeeseen viikossa. Tekstiviestiin saman vuorokauden aikana tai heti aampäivästä seuraavana päivänä. Tämä siis työpaikkaetikettiä.
Seurusteleva pari voisi mun mielestä noudattaa samaa. Ehtii ainakin miettiä, mitä vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko nopeus suoraan verrannollinen kiinnostuksen määrään?
On, itseasiassa. Viestin laatu ja frekvenssi toki myös.
Miten arkaluontoinen asia sitten oli?
Tähän ei nyt varmaan ole mitään täsmällistä aikarajaa antaa. Jos miehellä on kiireitä, on töissä, on kaverin kanssa, ajaa autoa, menossa juuri nyt viimeistään nukkumaan kun aikainen herätys, valmistautumassa johonkin menoon, tekee isänsä kanssa remppaa... niin on kohteliasta vastata, että jutellaan paremmalla ajalla. Jos asia on tärkeä niin mielellään varmistetaan joku molemmille sopiva parempi aika valmiiksi.
Jos asia nyt on sellainen, joka vaatii miettimistä, sulattelua tms. niin on kohteliasta sanoa harkitsevansa, miettivänsä, mitä vaan.. ja kuitata asia luetuksi tai jotain tämän tyyppistä.
Muuten jos on vähemmän tärkeää rupateltavaa niin mitään ehdottomia aikarajoja ei ole. Voi aivan hyvin vastata keretessään vaikka heti jokaiseen viestiin ja sitten touhuta muuta välissä ja jatkaa juttelua. Toki voi ilmoittaa jos jotain on alkamassa tekemään, mutta jos toinen ei odota nopeaa vastausta tai muuten sydän syrjällään niin ihan hyvin voi touhuta muutakin kun oletettavasti ihmisten pitää muutakin tehdä päivisin kuin kytätä puhelinta.
Tapailin viimeksi miestä, jolle viesteihin vastaaminen oli jokin peli. Täytyy sanoa, että se oli ehkä suurin syy miksi halusin lopettaa tutustumisen vaikka muuten olin mieheen ihastunut jo ja yhteinen ajanviettoa oli ollut hauskaa. Noin alkuun vastaili hyvin aktiivisesti, kyseli perääni ja halusi selvästi tutustua, sopia treffejä. Jossain vaiheessa mies alkoikin olla selvästi vähäsanaisempi ja minun täytyi kannatella keskustelua yksin. Mies kuitenkin vastasi positiivisesti ja tavatessa ei ollut ongelmia. Sitten tapaamistenkin sopiminen vaikeutui koska mies ei muutamaankaan kertaan vahvistanut päivää, jona oli tarkoitus tavata. Näille tuli ihan täysin ymmärrettäviä esteitä enkä epäile olleen toista naista kun oli vähän sellainen, ettei naisia nyt jonoksi ollut tosi elämässä. Minä kuitenkin olin varannut aikaa juuri hänen tapaamiseensa kun saattoi sitten perua syyllä, minkä tiesi jo etukäteenkin muodostuvan esteeksi. (Onpa vaikea kuvata tunnistamattomasti.) Tästä yritin sitten sanoa, että haluaisin jatkossa tiedon aiemmin jos juuri tällä tavalla tietää. Mies jotenkin hätääntyi vähän tästä sanomisestani ja alkoi tuo viestipeli. Joskus vastasi saman tien, joskus saattoi odotuttaa päivän tai pari vastaamatta mitään viestiini. Olin mukana tässä jonkin pari kuukautta vielä siten, että koko vastasi heti tai ei välttis ollenkaan. Eikä tosissaan ilmoitellut mistään paremmista ajoista keskustella jos asia oli tärkeä vaan saattoi ihan vaan lukaista viestin ja mykistyä. Kunnes sitten vastasi parin päivän päästä kuin ei mitään. Pistin sitten poikki sen homman koska ruusunpunaiset lasit oli riisuttu silmiltä ja näin miehessä aika paljon urpoja piirteitä vaikka vieläkin pidin aika ihanana kokonaisuudessaan. Mutta en kaipaa epävakautta ja pahaa mieltä elämääni ja tuon kanssa sitä olisi ollut enemmän edessä. Hieman yllätti, että ilmeisesti ei ollut ollut tarkoitus karkottaa minua tällä venkoilulla vaan mies olisi halunnut tätä jatkaa. Jostain syystä koki vaan tarvetta pelata kanssani jotain, mutta valitettavasti minusta se kertoo liikaa ihmisen epävarmuudesta eikä ihmissuhde siten onnistu. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Miten arkaluontoinen asia sitten oli?
No jos vaikka kertoo jotain tyyliin ”kiitos, että voin olla kanssasi juuri sellainen kuin olen” kun on itkenyt läheisen saamaa vakavaa diagnoosia hänelle.
Näin itselläni...
1-2h???