Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskari ja vanhempi sairaana?

Vierailija
06.12.2020 |

Miten nyt menetellään, jos on itse (vanhempana) flunssassa ja on vasta menossa koronatestiin? Normaalitilanteessahan vietäisi tietenkin lapsi eskariin, mutta eikö se nyt ole vähän epäilyttävää käydä sairaana eskarin eteisessä (vaikkakin kasvosuojan kanssa)?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tuoda lapsen eskariin normaalisti, kunhan lapsella ei ole todettua tartuntaa. Silloin pitää jäädä kotiin.

Eskariope

Vierailija
2/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että sisälle et voi tulla. Otetaan lapsi vastaan eteisessä kyllä, ei huolta.

Eskariope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi viedä lasta sairaana mihinkään. Joku muu vie, tai sitten lapsikin jää kotiin. Eikö nyt sen yhden - kaksi päivää voi eskarista olla pois, jotta ette levitä koronaa?

Vierailija
4/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi kyllä lasta eskarin eteiseen, jos minulla olisi selkeitä oireita. 

Vierailija
5/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuako eskari sairaana menis tartuttamaan toiset?

Vierailija
6/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi viedä lasta sairaana mihinkään. Joku muu vie, tai sitten lapsikin jää kotiin. Eikö nyt sen yhden - kaksi päivää voi eskarista olla pois, jotta ette levitä koronaa?

Ehkä tippuu kärryiltä. Ei kai kaikki voi älykkäitä olla!

Vierailija
7/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tippuu kärryiltä. Ei kai kaikki voi älykkäitä olla!

Mistä eskarissa voi oikein tippua kärryiltä... siellä opetellaan kouluvalmiutta. Mun esikoinen oli kahden kuukauden ajan eskarissa vain 3 päivänä viikossa, koska hän kävi kahdesti viikossa sairaalassa hoidossa.

Vierailija
8/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että sisälle et voi tulla. Otetaan lapsi vastaan eteisessä kyllä, ei huolta.

Eskariope

Kuka sen lapsen hakee pois? Teoriassa ap ei ehkä vielä tiedä, mutta sinä varmaan tiedät, että testitulosta odotellessa ei saa tavata muita ihmisiä ja pitää pysytellä karanteenimaisissa oloissa. Eikö olisi järkevämpää ohjeistaa pitämään lapsi kotona nää pari päivää? Tai joku toinen hakemaan ja viemään.

Vierailija
9/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin ihan omaa järkeä ja pitäisin lapsen varmuuden vuoksi kotona. Kun miettii mitä on vaakakupissa, niin päätöstä ei ole vaikea tehdä.

Vierailija
10/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eskariope

Kuka sen lapsen hakee pois? Teoriassa ap ei ehkä vielä tiedä, mutta sinä varmaan tiedät, että testitulosta odotellessa ei saa tavata muita ihmisiä ja pitää pysytellä karanteenimaisissa oloissa. Eikö olisi järkevämpää ohjeistaa pitämään lapsi kotona nää pari päivää? Tai joku toinen hakemaan ja viemään.

Järkevää joo, mutta emme saa antaa ohjeistuksia, jotka rajaavat yksilön oikeutta perusopetukseen.

Eskariope

Vierailija
11/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa saa viedä lapsen eteiseen? Meillä ei korona tilanne ole edes paha ja silti vain lapsi saa mennä sisälle. Aikuiset vastaanottavat lapset ulko-ovella.

Vierailija
12/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä en veisi lasta eskariin, enkä päiväkotiin, jos olisin sairaana. Lapsi saattaa kantaa samaa pöpöä, on se sitten flunssaa, Koronaa of what ever, on vain vielä oireeton, ja muutenkin.

T. Eskariryhmästä pk-seudulla

Vierailija
13/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Tämä siis oli ihan teoreettinen kysymys, jota on pitänyt kysyä sieltä eskarista ihan itse, mutta aina se unohtuu.

Itsekin ajattelen, että kotona olisi myös se eskari, mutta esiopetushan ei ole vapaaehtoista vaan velvollisuus. Pohdinkin, että onko nykyisessä tilanteessa ihan ok pitää myös (terve) eskarilainen kotona. Ilmeisesti on, ja hyvä niin.

- ap

Vierailija
14/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Tämä siis oli ihan teoreettinen kysymys, jota on pitänyt kysyä sieltä eskarista ihan itse, mutta aina se unohtuu.

Itsekin ajattelen, että kotona olisi myös se eskari, mutta esiopetushan ei ole vapaaehtoista vaan velvollisuus. Pohdinkin, että onko nykyisessä tilanteessa ihan ok pitää myös (terve) eskarilainen kotona. Ilmeisesti on, ja hyvä niin.

- ap

Kyllä voit pitää lapsen myös kotona. Se on varmasti tilanteessanne järkevää. Mutta oikeus tuoda lapsi esiopetukseen teillä lain mukaan on, jos lapsella ei ole todettu koronatartuntaa.

Eskariope

Vierailija
15/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa saa viedä lapsen eteiseen? Meillä ei korona tilanne ole edes paha ja silti vain lapsi saa mennä sisälle. Aikuiset vastaanottavat lapset ulko-ovella.

Kyllä täällä pk-seudulla saa viedä eikä ulko-ovella ole ketään vastaanottamassa. Varmaan sekin onnistuisi, jos soittaisi ulko-ovelta. Itse katson kuraeteisestä (kasvosuojan kanssa), että lapsi saa riisuttua, tervehdin opettajia ja halaan lasta. Näin näyttävät toimivan muutkin vanhemmat, osa menee mukaan viemään tavaroita naulakkoon.

Vierailija
16/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsellänikin käynyt tämä mielessä. Alkusyksyllä tuli ohje, että jos itse on sairas, saa viedä lapsen päivähoitoon kasvosuojan kanssa. Sen jälkeen ei ole tullut mitään ohjeistuksia, vaikka tilanne on muuttunut todella paljon. Ei ihme, jos ei tiedä miten toimia.

Vierailija
17/17 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en veisi. No meillä kyllä sekin syynä että kuljemme matkat julkisilla. Vastuutonta olisi lähteä ihmisten sekaan tietäen mahdollisesti sairastavansa koronaa. Toisaalta ei varmaan muutenkaan jaksaisi sairaana lähteä, jos ei ihan lievät oireet olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme