Minkä kirjan luit viimeksi?
Kommentit (50)
Ann Rosman: Majakkamestarin tytär. Ihan hyvä dekkari.
Mulla on yleensä aina monta kirjaa kesken. Viimeksi luin Umayya Abu-Hannan Nurinkurin kirjan. Lapselle luin tämän kanssa yhtä aikaa Marja-Leena Mikkkolan Amalia, karhu saturomaania. Kummistakin tykkäsin ja lapsi tykkäsi myös tuosta lastenkirjasta, se piti aloittaa alusta heti loppuun päästyä.
John Irving: Minä olen monta.
Alku oli puisevaa jaarittelua, mutta lopulta tykkäsin.
John Irving: Minä olen monta.
Alku oli puisevaa jaarittelua, mutta lopulta tykkäsin.
Naisten etsivätoimisto nro 1. Oli tosi hyvä! Tykkäsin, en odottanut kirjalta yhtään mitään. Sai luettua nopeasti. Tänään aloitan Åsa Larssonin The Blood Spilt.
Mentulan Isän kanssa kahden, oli tosi hyvä tarina avioliitto-ongelmista!
En ole lukenut piiiiiitkään aikaan mitään, taisi olla viime jouluna kun luin Emmi Itärannan Teemestarin kirjan. Todellakin suosittelem ihmisille, jotka nauttivat jokaisesta sanasta kerrallaan. Uskomattoman kaunista kieltä
Teemestarin kirja on Emmi Itärannan vuonna 2012 ilmestynyt esikoisromaani. Se sijoittuu suuren mullistuksen jälkeiseen dystooppiseen tulevaisuuteen, jossa maailman makean veden varannot ovat ehtyneet.
Romaanin käsikirjoitus voitti Teos-kustantamon fantasia- ja scifikirjoituskilpailun vuonna 2011.[1] Marraskuussa 2012 Itäranta sai teoksestaan myös Kalevi Jäntin palkinnon.[2]
HarperCollins julkaisee romaanin englanniksi Yhdysvalloissa, Britanniassa ja Australiassa keväällä 20
En muuten muista. Kai siitä joku vuosi tai pari on aikaa. Luulen että oli joku Juha Vuorisen kirja (joka sitten oli vähän pettymys, kun tuntui että viime metreillä lyötiin paketti kasaan vähän kiireellä jotenkin hutaisten eikä enää pysynyt kärryillä) tai sitten Sue Townsendin Hadrianus/Adrian Molen pari ensimmäistä päiväkirjaa.
26 höpöttää itsekseen. Minäkin luin muuten viimeksi tuon Mentulan kirjan. Se on tosi hyvä esikoisromaani. Olen lukenut myös Mentulan novelleja teoksesta Musta timantti tässä välissä. Itkin paljon, kun luin tuota Isän kanssa kahden, se kolahti kovasti ja henkilökohtaisesti. Taustoista sen verran, että kirjassa on etelästä Lappiin muuttanut nainen, pohjoisen mies ja poika. Sydäntä kouraisi, mutta sai kyllä nauraakin.
Tess Gerritsen: Jääkylmää. Oli todella jännittävä ja koukuttava. Suosittelen jännityksen ystäville!
Street Cat Named Bob. Se oli sopivan myönteinen kirja sortumatta ylilyönteihin. Kertomus fiksusta kissasta ja hänen ihmiskaveristaan.
Camilla Läckberg: Enkelintekijä. Yksinkertaisesti hyvä :)
Peter Robinsonin Gallows View, ensimmäinen Banks-sarjan kirja vuodelta 1987. Oli aika tavanomainen dekkari, ei mitään ihmeellistä. Robinson on sittemmin hionut tyyliään paljon omaperäisemmäksi. Varsinkin 2000-luvun romskut ovat ihan oikeasti hyviä ja mielenkiintoisia ja juoneltaan vivahteikkaita.
Patricia Cornwell: Mitä jäljelle jää
Ihan hyvä kirja. Hetkittäin jännitystä oli jonkin verran. Ei mielestäni nouse jännityskirjojen keskitason yläpuolelle. Ei jää mieleen.
Otto Hyyrynen: Tuulen laulaessa
Kirjassa oli melko paljon kirjoitusvirheitä, mutta muuten se oli hyvä.
Graeme Simsionin Vaimotesti. Helppo lukea, hauskat tyypit ja kaikin puolin hyvä kirja. Ei mitään korkeakirjallisuutta, mutta mitä parasta reissulukemista.
Oscar Wilden Dorian Grayn muotokuvan luin uudestaan vähän aikaa sitten. Luin sen ensimmäistä kertaa lukiossa ja sen jälkeen muutaman vuoden aikana pari kertaa. Nyt neljännellä lukukerralla se taas parani entisestään. En kuvitellut sen edes olevan mahdollista.:) Dorian Gray on ehdoton lempikirjani. Lumoavaa kuvailua ja älykästä, riemastuttavaa dialogia. Välillä lukiessa tuli laskettua kirja käsistä, jotta voisi antaa mielen vaeltaa. Kirja herättää paljon ajatuksia omasta moraalista ja rakkauskäsityksestä. Dorianin hahmon kehitys on kiehtovaa ja samalla kylmäävää seurattavaa. Huhhuh..
Nyt on kesken Jodi Picoultin Yhdeksäntoista minuuttia. Vajaan sata sivua olen lukenut ja jo nyt uskallan sanoa, että tulee olemaan vaikuttava lukukokemus.
Entisen opettajani omaelämänkerran pari viikkoa sitten. Oli ihan mielenkiintoista lukea mitä hän oli ennen tehnyt, mulle oli aina vaan opettaja.
Kirjoitusvirheitä kyllä oli niin paljon että oli vaikeaa uskoa olleen opettaja. Lisäksi tuli selväksi että on hurahtanut uskoon.
Torka aldrig tårar utan handskar, del 1.
Ihana kirja.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 16:39"]
Donna Tartt: the Secret History. Yksi lempikirjoistani, nyt luin ekan kerran enkuksi.
[/quote]
Jumalat juhlivat öisin on myös minun yksi suosikkejani. Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin tiedoksi että Donna Tartt on tulossa Suomeen vierailulle toukokuussa.