Ex-miehen uusi nainen. Onko "normaali"?
Ex alkoi seurustella uuden naisen kanssa viime elokuussa. Kolme viikkoa tapaamisesta, mies ja tämä uusi nainen olivat luvanneet lapsille omakotitalon ja koiran. Nyt talo on ostettu. Nainen laittoi miulle to-pe yönä viestiä, että ovat muuttamassa yhteen ja olisi kiva tavata lasten äiti. Nainen kirjoitteli myös, että hän voisi olla lapsilleni äiti, koska he ovat lasten vanhemmat ??
Taasko joku narsisti... arrrg.
Kommentit (20)
Älä Ap enää avaudu..missä pojan biologinen isä on?
Kertomasi parin rivin perusteella on hyvin vaikea tehdä vielä johtopäätöksiä mihinkään suuntaan. Lapset reagoivat eroon monilla tavoin, oireilu voi johtua uhtä hyvin erosta, kuin uudesta kumppanista. Meillä lapset reagoivat eroon vasta parin vuoden viiveellä. Vaikea sanoa, mikä johtuu mistäkin. Se mitä itse voit tehdä, on olla lasten tukena. Et juuri muuta. Voimia!
Bg-isä ei ole koskaan ollut kiinnostunut pojastaan. -ap
Ihan sairas tämä uusi nainen, jos kuvittelee olevansa äiti sun lapsille, yrittää selvästi viedä jo sun lapsetkin ja aivopesee miestä.Laita heti stoppi tuommoselle touhulle tai uhkaa miestä, että lapset ei kohta tule, jos tämä akka alkaa liikaa päsmäämään.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:40"]
Ihan sairas tämä uusi nainen, jos kuvittelee olevansa äiti sun lapsille, yrittää selvästi viedä jo sun lapsetkin ja aivopesee miestä.Laita heti stoppi tuommoselle touhulle tai uhkaa miestä, että lapset ei kohta tule, jos tämä akka alkaa liikaa päsmäämään.
[/quote]ex miehen uusi nainen on sun lapsillesi äitipuoli.
Mutta hän EI ole äiti! Eikä voi sanella tai edes yrittää kysellä moisia!
No ei se kyllä oikein ole edes äitipuolikaan jos mieskään ei kerran ole lapsen isä, mitä ihmettä se lapsi tekee siellä vieraiden ihmisten kotileikeissä, en kyllä omiani laittaisi! On ihmisillä kummat kuviot.
Miksi se haluaisi olla lapsille äiti? Vastaa, että lapsilla on jo äiti, kiitos vaan, mutta toivottavasti olet turvallinen ja vastuuntuntoinen aikuinen heille. Millä nimellä häntä kutsutaan (äitipuoli, etunimi tms.?) on yhdentekevää. Keskustelisin miehen kanssa, että mitä tämän naisen päässä oikein liikkuu, kun ehdottaa tällaista.
Ei ole järkevää viestiä öisin. Haluisin mahdollisimman pian tavata ja keskustella asioista. En ota kantaa onko normaalia tai ei, mutta sinä lapsen huoltajana olet avainasemassa mihin suuntaan asiat kehittyvät.
Mun exäni uusi avokki soitti mulle ja haukkui mut: "Mitä sä oikein yrität meidän lapsia kasvattaa."
Kyse oli siitä, että olin antanut tyttäreni 13 v ottaa korviin reiät. Tällä avokilla itsellään kaksi tytärtä ja heillä ollut sääntö, että reiät saa kun täyttää 15 v.
Mulla ja exälläni on lastemme yhteishuoltajuus. Siis mä oli kuolla nauruun, kun tämä nainen soitti tosi tuohtuneena...
Olen laittanut asian jo menemään eteenpäin. On yhteisiä lapsia ex-miehen kanssa ja siksi vanhin lapsikin on ollut siellä. Olen myös ilmoittanut ex-miehelle, että me olemme lasten vanhemmat ja mulla ei oo asiaa hänen naiselleen. -ap
Välitä naisen viestit exällesi ja käske rauhoittaa se muija.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:53"]
No ei se kyllä oikein ole edes äitipuolikaan jos mieskään ei kerran ole lapsen isä, mitä ihmettä se lapsi tekee siellä vieraiden ihmisten kotileikeissä, en kyllä omiani laittaisi! On ihmisillä kummat kuviot.
[/quote]
onneksi jotkun ajattelevat toisinkin. Tuttavani X:n isä kuoli ja äiti tapasi uuden miehen. Sitten kuoli äiti ja X jäi asumaan isäpuolen kanssa, joka myöhemmin tapasi uuden naisen. Isäpuoli kuoli myöhemmin X:n olessa jo aikuinen, mutta uusi nainen on aina ollut X:n lapsille mummo. Joskus näin onnellisestikin.
suosittelen tutustumaan naiseen. Hän voi olla mukava ja hyvä ihminen. Ei kannata arvioida ihmistä ennen kuin hänet on tavannut ja ensi tapaaminen saattaa olla hankala joten siitäkään ei kannata päätelmiä tehdä.
Itse haluaisin tavata exän uuden mutta hän ei halua tavata minua joten tilanne on näinkin päin hankala
Mitä enemän huolehtivia vanhempia lapsella on sen parempi.
Nro 16, jos olisit saanut ite nää viestit, niin oisit luultavasti kanssani samaa mieltä. Viesteissä oli paljon ohjeita, miten lapsia tulee hoitaa. Olen neljän lapsen äiti ja aina hoitanu lapsia viikot yksin ku näiden isä oli reissuhommissa. Viesteissä oli myös paljon muuta "törkyä", mitä en tänne edes viiti laittaa. osaan hoitaa lapsia, ilman ylimääräsiä neuvoja kasvatukseen liittyen ja ehdotuksia, että hän voisi olla äiti :/ Lie liikaa ku oon KM? Onko sillo pakko antaa neuvoja?! En tajua.
Mut kuten kirjoitin, asiat on nyt menny eteenpäin. Tässä on paljon epäkohtia myös muidenkin asioiden kohdalta. Selvitän ne samalla. Jospa huomenna tulis jo puhelua virastoista. Kiitos asiallisista vastauksista.
-ap
Tämä uusi nainen on epävarma exäsi suhteen ja yrittää vahvistaa asemiaan olemalla super ja hyper kaikin puolin. Älä anna hänelle siimaa, koska ongelmia on edessä kun on noin epärealistinen. Lapset voit päästää sinne käymään jos haluavat, mutta lasten ehdoilla.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 15:56"]
Tämä uusi nainen on epävarma exäsi suhteen ja yrittää vahvistaa asemiaan olemalla super ja hyper kaikin puolin. Älä anna hänelle siimaa, koska ongelmia on edessä kun on noin epärealistinen. Lapset voit päästää sinne käymään jos haluavat, mutta lasten ehdoilla.
[/quote]Isälle kuuluu tavata lapsiaan miten sovitaan. Esim joka toinen viikonloppu, kenties joku päivä arketa, lomat sovitaan. Lapsen ehdoilla? Siitä ei tule mitään.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:40"]
[/quote]
Tämä ex:n uusi nainenhan on ihan yhtä paljon lapsen äiti kuin ap:n ex on lapsen isä. Kummallakaan ei ole lapseen biologista sidosta.
Minua kiinnostaisi missä lapsen oikea isä on?
Tässäkö syy, miksi vanhin poikani on alkanut voida psyykkisesti huonosti... Olen etsinyt syytä asiaan opettajan, psykologin ym. kanssa. Nyt nämä uuden naisen viestit herättivät miut, että lie syy isän luona. Ex ei ole pojan biologinen isä, mutta ollut mukana lapsen elämässä 12v. Poika täyttää kohta 13v.
-ap