Kun lukio ei suju... kannattaako vielä vaihtaa amikseen jos
Lukion ekaluokkalaisella on jo nyt vaikeuksia päästä kursseista läpi? Arvosanat on kutosia, vitosia ja nelosia.
Kommentit (9)
Lukio ei ole mitenkään erityisen vaativa. Kutosen ja seiskan saa kun käy välillä nukkumassa eikä ymmärrä yhtään missä mennään. Joten kyllä amis on parempi.
Vois miettiä miksi ei mene kurssit läpi paremmin.Onko laiskuus tai ei kiinnosta vai ihan muita ongelmia nepsy tms
Vierailija kirjoitti:
Vois miettiä miksi ei mene kurssit läpi paremmin.Onko laiskuus tai ei kiinnosta vai ihan muita ongelmia nepsy tms
Mitä sillä on merkitystä missä vika on, jos ei suju tuon paremmin niin ammattikouluun vaan.
Huomasin viikon jälkeen, ettei lukio ole mun juttu. Loppuvuoden kävin kivoja kursseja matematiikalla ja fysiikalla höystettynä. Seuraavana vuonna amikseen tekniikan alalle ja sen jälkeen amkiin, jolloin lukiovuodesta olikin jo hyötyä. Eli kannattaa vaihtaa! Olisi muuten ajanhukkaa
Huono lukiotodistus on täysin turha. Parempi vaihtaa ajoissa ammattikouluun ja jatkaa sen jälkeen ammattikorkeaan tai yliopistoon pääsykokeella, jos opiskelumotivaatio kohenee.
Oikeastaan kaikki nää vastaukset oikeita. Mutta tosiaan olisi hyvä saada selkoa miksi lukio ei maistu. Uutta vauhtia pitää löytyä jokatapauksessa jotenkin.
Hmm🤔 vaikea sanoa. Itse sain lukion ykkösellä aika vastaavanlaisia numeroita. Omat vanhempani myös miettivät josko lähtisin vain amikseen kun ei suju.
Mutta sitten siinä lukion 2 vuoden loppupuoliskolla otin itseäni kunnolla niskasta kiinni ja kirjoitin E paperit. Että voi se vielä pärjätäkin. Mutta hänen täytyisi ihan itse tajuta se että täytyy panostaa. Ei siinä vanhempien sanomiset kauheasti auta jos ei itse asiaa sisäistä.
Kun opiskelutaidot kehittyvät lisää lukiossa, voi alkaa sujua ihan hyvin. Pojilla varsinkin keskittymiskyky paranee iän myötä, kun pahin murrosikä alkaa olla takana.
Ammattikoulu on myös hyvä valinta, jos pääsee opiskelemaan itseään kiinnostavaa alaa.
Kannattaa , koska nykyään ei pääse lukion jälkeen mihinkään huonoilla numeroilla