Skandinaavinen ja moderni sisustustyyli = samaa kamaa kuin kaikilla.
Hesarissa tänään juttu pariskunnasta (1 pieni lapsi), joka muuttaa usein. Kuvatekstissä 'perheen skandinaavisessa ja modernissa sisustustyylissä on pehmeitä elementtejä lämpöä tuomassa'.
Kuvassa kerrostalon pieni olohuone, jossa valkoinen sohva, valkoinen tv-taso *(Ikea), vaalea pörröinen matto ja valkoiset seinät. Lämpöä tuo beige torkkupeitto ja design-jalkavalaisimen kullanvärinen jalka.
No ei tässä tietysti mitään persoonallisuudesta puhuttukaan.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuovat ihmiset eloa, iloa ja väriä kotiimme, ei tarvitse sisustaa kaikenkirjavalla krääsällä, johon kyllästyy helposti.
Minä rakastan rauhallisia värejä ja selkeyttä, huonekalut ovat suurimmaksi osaksi designia Roche Boboisilta, kirjahyllyt ja tuolit tanskalaista muotoilua jne. Kun ympäristö on selkeä ja vaalea, on sitä helppo piristää värikkäällä taiteella, suosikkini on Barcelonalainen Alvaro Reja.
Sisustuksen pitää olla valkoista!
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se vaan on että skandinaavinen sisustus on saatu markkinoitua maailmalle.
Så att hela världen blir genomtråkig och färglös?
Vierailija kirjoitti:
Sisustus joka on lähinnä vain valkoinen (harmailla "väripilkuilla") , on yleensä auttamattomasti tylsä.
Itse tykkään skandinaavisessa sisustuksessa siitä selkeydestä, tietystä harmoniasta ja kalusteista, joita on usein ihan puunvärisiäkin. Mutta kaipaan ehdottomasti värejä kotiini mm tekstiileissa, joita voi sitten vaihtaa vuoden aikojen mukaan.
Autismiin vivahtavan yksinkertaisuuden kutsuminen selkeydeksi ja harmoniaksi on hitusen liioittelua.
Aloita kiitollisuusharjoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa yksittäistapaukseen, suurin osa meistä on elänyt "skandinaavisen ja modernistisen" sisutuksen piirissä koko elämänsä ja vain harvat ovat niin innostuneita sisustamisesta että uskaltautuvat asiassa aivan tuntemattomille vesille, joten useimmat meistä valitsevat tutun tyylin kun sisustamista tarvitaan. Vaikka ihmisten valinnat heijastelevat sitä, kuka ihminen on, ei nyt yhdestä valintojen osa-alueesta nyt kauhean kummallisia johtopäätöksia kannata alkaa vetämään kenenkään persoonallisuudesta tai sen puutteesta.
70-80-l työläisperheissä oli super värikäs sisustus niin minunkin lapsuudessa. Ei ollut Artekkia tai muuta puuviilu-valkoinen yhdistelmää. Ysärillä mulla oli hetken valkoisia elementtejä, mutta se kesti pari vuotta ja sitten ollut omassakin kodissa värikäs brittihenkinen sisustusmeininki. En varmaan ole ainoa, koska kavereiden kotona oli myös värikästä lapsuudessani.
hei ei jäbäl ois mitään mitään ihan akuuttii jeesii joku ihan skidi kulma vaan mä jeesaan sit takas kyl sä tiiät et mä heitän sit bäkkii muistaksä ku mä jeesasin sillon joku iha akuutti pala vaa
kato tuolla menee yks kassialma
Joo, tykkään sisustusohjelmista, niin ainakin tuossa usalaisen asunnon etsimisohjelmassa kaikki haluavat juuri sen hetken muotia. On aika liikuttava hetki, jos joku ei pidäkään avoimesta ratkaisusta, vaan haluaa esim keittiön joka ei näy suoraan ulko-oven avattua.
Toivoisin, että ihmiset rohkeasti sisustaisivat kämppänsä ihan oman maun mukaan, vaikkei se sattuisikaan juuri nyt olemaan "muotia".
Miksi Helsingin keskellä kulkee juna?
Voisitko olla vähän ystävällisempi?
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmisillä pitäis olla erilaiset sisustukset
No ainakin näissä ohjelmissa kun ihmiset ovat laittaneet kotinsa varta vasten "persoonallisiksi ja erilaisiksi" niin ne on kaikki ihan samoja ja aina muutaman vuoden välein niiden lempivärikin tuntuu muuttuvan, kun ne vain laittaa sen mikä on sillä hetkellä makkarin seinän muotiväri tai keittiön muotiväri, jännä että kukaan näistä ei valitse sitä oikeasti omaa lempiväriään, eihän se voi olla kaikilla sama ja muuttua jatkuvasti ja täysin samankaltaisesti jokaisella?
No kyseles nyt pois ap muutkin huolet