Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko e-pillereistä saada avun rasvoittuviin hiuksiin?

Vierailija
06.12.2020 |

Minulla rasvoittuu hiukset ihan hurjaa tahtia, illalla jos pesen niin aamulla ne jo voi näyttää hieman likaisilta. Seuraavana aamuna on sitten jo ihan pakko käyttää puoli pulloa kuivashampoota ellen pese hiuksia suihkussa joka ikinen päivä. Aamuisin en mitenkään ehdi ja jaksa pestä pitkää tukkaa eli ne aamupesut ei oikein ole vaihtoehto.

Söin vuoden kuurin isotretinoiinia hormonaaliseen akneen, ja hiukset ja hiuspohja oli upeassa kunnossa tuon ajan. Ei rasvoittuneet melkein ollenkaan, hiuspohja ei kutissut tai ollut arka, pesuväli oli 4-5 päivää ihan helposti. Kun kuuri loppui niin ongelmat palasi samantien rytinällä. Ongelma ei siis ole vain kosmeettinen, vaan myös hiuspohjan kunto vaivaa.

Ongelma on selvästi hormonaalinen, koska pesuvälien pidentäminen, shampoot, hoitoaineet, shampoottomuus ym. ei auta yhtään mitään. Kaikki kokeiltu. Mietin viimeisenä keinona voisiko joku hormonaalinen ehkäisy auttaa tähän, kuulemma diane novaa voisi syödä aknen ehkäisyyn jos akne palaa, mutta en huomannut kysyä ihotautilääkäriltä voisiko se auttaa myös hiusten rasvoittumiseen. Kokemuksia? En käytä mitään hormonaalista ehkäisyä enkä ole koskaan käyttänyt, mutta tämä on jo sen verran elämänlaatua haittaava vaiva että näen "lääkityksenkin" parempana.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, samoin kuin akneen.

Vierailija
2/9 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile teepuushampoota

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile teepuushampoota

Kuule ihan vakiokäytössä, ei mitään tehoa. ap

Vierailija
4/9 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Käsittääkseni hiuspohjan rasvoittuminen siinä missä kasvojenkin öljyisyys ja aknetaipumus on androgeeniliitännäistä. Itselläni sama vaiva molempien suhteen. Olen harkinnut roa-kuuria, mutta sen tujuus hieman ahdistaa. Olen syönyt aiemmin pillereitä, ja nimenoman Diane Novaa. Ne taitavatkin olla runsashormoonisimmat pillerit mitä on. En voi suositella. Auttaa näppyihin, mutta muut sivuvaikutukset oli sen verran huomattavia että en itse näe pillereitä enää vaihtoehtona.

Suosittelen muuten Herbivoren kasvosaippuaa. Saa ainakin Look Fantasticilta tilattua. Myös Pixin Clarity -tuotteet ovat tehneet suuren eron ihon suhteen. Omaa rasvoittuvaa, aknetaipuvaista ihoa saa puhdistaa aika rankalla kädellä aamuin illoin. Käytän myös Ordinaryn happokuorintaa muutamana aamuna viikossa. Hiuspohjan rasvoittumiseen auttaa itselläni laadukas kuivashampoo (Living Proof), hiusten pitäminen kiinni mahdollisimman paljon ja hiuspohjan oireillessa apteekin kortisoniliuos paikallisesti käytettynä. Ongelma ei toki ole suinkaan poistunut, mutta mainituin keinoin se on melko hyvin kontrollissa. Suosittelen kokeilemaan, vaikka sanoitkin että kaikki vippaskonstit on kokeiltu. :)

Vierailija
5/9 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa e-pillerit rasvoittuviin hiuksiin. Ainoa ongelma niiden kiinnittäminen hiuksiin, teipillä tai liimalla.

Vierailija
6/9 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvoittuvatko hiukset oikeasti vai näyttävätkö vain rasvaisilta? Silikonia sisältävät hiustuotteet saattavat kerrostua hiuksiin saaden ne näyttämään likaisilta.

En muuten ole koskaan kuullut kenenkään hiusten rasvoittumisen vähentyneen pillereiden myötä, ainoastaan lisääntyneen. Niin oli itsellänikin aikanaan kun e-pillereitä söin, kokeilin yhdistelmäehkäisyt ja minipillerit ja aina hiukset rasvoittuivat. Sama homma suunnilleen kaikilla kavereillakin jotka hormonaalista ehkäisyä käyttävät tavalla tai toisella. Minulla loppui tuohon mainitsemaasi Roaccutaniin, sen jälkeen rasvoittuminen helpottui niin että hiukset tarvii pestä vain muutama kerta viikossa. Ovat toki myös hyvin pitkät.

Vierailija
7/9 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvoittuvatko hiukset oikeasti vai näyttävätkö vain rasvaisilta? Silikonia sisältävät hiustuotteet saattavat kerrostua hiuksiin saaden ne näyttämään likaisilta.

En muuten ole koskaan kuullut kenenkään hiusten rasvoittumisen vähentyneen pillereiden myötä, ainoastaan lisääntyneen. Niin oli itsellänikin aikanaan kun e-pillereitä söin, kokeilin yhdistelmäehkäisyt ja minipillerit ja aina hiukset rasvoittuivat. Sama homma suunnilleen kaikilla kavereillakin jotka hormonaalista ehkäisyä käyttävät tavalla tai toisella. Minulla loppui tuohon mainitsemaasi Roaccutaniin, sen jälkeen rasvoittuminen helpottui niin että hiukset tarvii pestä vain muutama kerta viikossa. Ovat toki myös hyvin pitkät.

Rasvoittuu, ja päänahka ihan reagoi siihen rasvaisuuteen/taliin. Ja niinkuin sanoin, Roa-kuurin aikana minulla oli tukka hyvässä kunnossa ja hiuspohja myös. Se kertoi erityisen hyvin siitä ettei shampoolla ym. ole mitään väliä. Ja ongelma palasi heti kun kuuri loppui. 

Diane nova on nimenomaan akneen ja rasvoittuvalle iholle tarkoitettu hoitomuoto. Vähentää mieshormonin vaikutuksia ja on pieniannoksinen hormonivalmiste. Sit taas esim. minipillerit, hormonikierukka tai ehkäisyrengas ei sovi ollenkaan jos on taipumusta akneen, koska räjäyttää sen helposti käsiin/ puhkeaa uudestaan. Aknen suhteen minulla on tällä hetkellä se tilanne että aknea ei ole, ei yhtään finniä ole ollut kuukausiin. Siksi kiinnostaa nyt vain tuon diane novan tai vastaavan vaikutukset. 

Vierailija
8/9 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla eivät auttaneet.

Vierailija
9/9 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla eivät auttaneet.

Äh, unohtui vielä viestistä, että se ei tosin haitannut, koska pillerit olivat minulla käytössä ensisijaisesti vain ehkäisyn takia.

- 8

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi