Onko väärin, jos vaihdan apua tarvitsevan kanssa ruokajakelun ruokia johonkin mitä vien itse tilalle?
Hän ei kykene leipomaan itse. Jos kykenisi, olisi toimintakyky muutenkin parempi eikä olisi vielä eläkkeellä. Mä toki leivon ja sitten vien hänelle mennessäni, mutta emme voi välimatkan takia nähdä kuin viikonloppuisin ja päiväseltään sitä matkaa ei tee, joten en ihan joka viikonloppu voi käydä, varsinkin kun muutakin elämää ja muitakin autettavia on. Nämä muut ei hae ruoka-apua.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Hän saa näkkileipää, jonka vaihdat leipomaasi pullapitkoon? Ymmärsinkö oikein?
No niissä on paljon vehnäjauhoja, sämpyläjauhoja, perunamuussia. Teen näistä pullaa, sämpylöitä, rieskaa joista jotain syön itse ja osan vien hänelle, mutta joudun pakastamaan välimatkan takia. Lisäksi vien toki muutakin, hedelmiä ja vihanneksia sekä teen pakastimeen lämmitettäviä ruokia käydessäni. Makaronia siinä on, mutta ne saan menemään paikan päällä tekemällä noita ruokia. Muussia teen kyllä paikan päällä, nötkötit ja hernekeitot paikan päällä. Vehnäjauhoista osan pidän ihan itse, koska hänellä on ylipainoa, joten makeaa ei voi valtavasti viedä ja sämpylöitäkin pitää vähän rajoittaa.
Niin ja se maitojauhe, hän ei juo maitoa, ei ole tottunut juomaan sitä, eikä käytä edes kahvissa, joten sen otan omaan leivontaan, sitä tulee valtavasti siihen määrään nähden mitä hänen luonaan keksii käyttöä. Lettuja toki, mutta kun ei niitäkään rajattomasti ja siihen pullaan menee myös.
Vierailija kirjoitti:
Näkkileivät ja hapankorput hän pystyy käyttämään itse, unohdin mainita.
Ei nyt oikein auennut.. mitä tässä vaihdetaan ja mihin..?
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt oikein auennut.. mitä tässä vaihdetaan ja mihin..?
Jauhot, maitojauheet ja muut valmistusta vaativat ruuat muihin ruokiin, kun kassin hakija ei pysty itse noita jauhoja yms. käyttämään itse.
Voit käyttää ruuanlaittoon sitä maitojauhetta esim makaronilaatikkoon, riisipuuro onhän näitä vaikka kuinka
Vierailija kirjoitti:
Voit käyttää ruuanlaittoon sitä maitojauhetta esim makaronilaatikkoon, riisipuuro onhän näitä vaikka kuinka
Kyllä minä tiedän mihin sitä voi käyttää, ei se ole ongelma. Mutta määrät on edelleen pieniä, mitä noihin menee, hän on yksin elävä, painoa pitäisi pitää kurissa ja tehdä siksi mielellään muutakin kuin pakastin täyteen makaronilaatikkoa. Kyse on siitä, että hän ei kykene itse laittamaan ruokaa juuri lainkaan.
Riisipuuro ei siitä tule kyllä hyvää, vaikka voikin käyttää. Eikä hänelle voi tehdä riisipuuroa kattilatolkulla valmiiksi.
On tosi väärin! Nyt et pääse taivaaseen!