Mistä voisi ostaa nyppyyntymättömän neuleen?
Vai onko se mahdotonta?
Muistelen, että mulla olisi joskus nuorena ollut neule, joka oli tosi hyvälaatuinen. Nykyään ei tunnu hyvää laatua löytyvän. Vinkkaa, jos tiedät!
Kommentit (10)
Mulla on paljon erilaisia neuleita Peter Hahnilta. Ostan vain luonnonkuituja.
Kestää konepesua ja säilyvät uuden veroisena vuosia. Taitaa vanhimmat olla yli 10 vuotta. Ei näy nyppyjä.
Luonnonmateriaalit. Ei kannata ostaa mitään akryyleja. Nettiin hakusanaksi villaneule, löytyy kun etsii.
Jotkut merinovillasta valmistetut kestävät konepesua eivätkä nyppyynny. Myös lankana myydään nyppyyntymätöntä merinoa.
Itselläni on pari Pima-puuvillasta valmistettua T-paitaa, jotka ovat kestäneet toistuvaa pesua jo vuosia nyppyyntymättä lainkaan.
Muovineuleet nyppyyntyvät. Suosi luonnonmateriaaleja ja unohda akryyli.
Mulla oli Benettonin pooloneule, joka kesti nyppyyntymättömänä sellaiset 10 vuotta, mutta lopulta hiutui puhki kyynärpäistä tänä vuonna :( RIP paita.
Mulla parhain ja pidetyin neule viime vuosina ollut Sokokselta ostettu Cut & Pret -merkkinen neuletakki, joka on 100% hienoa merinovillaa. Maksoi jotain 60-90€ muistaakseni eli melko paljon mielestäni, mutta on kyllä ollut laadukas ja tosi mieleinen. Ei ole nyppyyntynyt ollenkaan, vaikka olen paljon pitänyt.
Olen tilannut Mahogany Cashmerestä.
Aapee888 kirjoitti:
Mulla parhain ja pidetyin neule viime vuosina ollut Sokokselta ostettu Cut & Pret -merkkinen neuletakki, joka on 100% hienoa merinovillaa. Maksoi jotain 60-90€ muistaakseni eli melko paljon mielestäni, mutta on kyllä ollut laadukas ja tosi mieleinen. Ei ole nyppyyntynyt ollenkaan, vaikka olen paljon pitänyt.
Cut & Pret on kylläkin Stockmannin omaa mallistoa, sitä ei saa Sokokselta. :)
Mutta siis; jos haluaa nyppyyntymättömän neuleen niin suosittelen ehkä ensimmäisenä merinovillaa. Sen kuidut ovat yleensä pitkiä, joten lyhyistä pätkistä muodostuvia nyppyjä ei pääse syntymään. Nyppyyntyminen on kuitenkin myös villan ominaisuus, mutta nypyt on helppo poistaa villakammalla ja pienet jopa vaateharjalla.
Tekokuituisiin neuleisiin en koskisi pitkällä tikullakaan, koska ne hiostavat ja se hien haju ei lähde edes pesussa. Lisäksi ne ovat yleensä lyhytkuituista akryyliä tai polyesterisekoitetta, jotka nyppyyntyvät jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Aapee888 kirjoitti:
Cut & Pret on kylläkin Stockmannin omaa mallistoa, sitä ei saa Sokokselta. :)
Mutta siis; jos haluaa nyppyyntymättömän neuleen niin suosittelen ehkä ensimmäisenä merinovillaa. Sen kuidut ovat yleensä pitkiä, joten lyhyistä pätkistä muodostuvia nyppyjä ei pääse syntymään. Nyppyyntyminen on kuitenkin myös villan ominaisuus, mutta nypyt on helppo poistaa villakammalla ja pienet jopa vaateharjalla.
Tekokuituisiin neuleisiin en koskisi pitkällä tikullakaan, koska ne hiostavat ja se hien haju ei lähde edes pesussa. Lisäksi ne ovat yleensä lyhytkuituista akryyliä tai polyesterisekoitetta, jotka nyppyyntyvät jatkuvasti.
Aloin miettimään pari minuuttia kommentin jälkeen, että hetkonen, oliko se kuitenkin stokka. Googlailin ja stockmannihan se!
Joka tapauksessa yllätyin positiivisesti hankinnasta, ollut parempi kuin ajattelin :)
Ilmeisesti sellaisia ei maailmassa valmisteta.
ap