Kuinka kauan teillä voi olla kylässä?
Kuinka kauan siis jaksat vieraita? Tunteja, päiviä, viikkoja?
Kommentit (6)
Riippuu ihmisestä. Heikoimmillaan 1-2h, parhaimmillaan 1-2 viikkoa.
Ensin mainittuun ryhmään kuuluvat sisustusta, siisteyttä, ruokaa ja autojen hintaa arvioivat "av-mamma"-ihmiset. He puhuvat omasta kodistaan siihen tyyliin, että voi kyllä haistaa arvomaailman. Aina muka haukutaan kuinka omassa kodissa on sotkuista ja kuinka ei ole ehditty rakentaa pihallekaan kuin yksi Taj Mahal vasta. Voin vain kuvitella millä silmillä katselevat minun kotiani.
Pari päivää tai viikkoa taas vierähtää ihan hyvin ihmisen kanssa, jolla juttua riittää, joka solahtaa mukavasti perhe-elämään eikä ole turhan tarkka oikein mistään. Kivaa vielä, jos hänellä itselläänkin on eloisia lapsia, jotka viihtyvät talon muksujen kanssa.
Riippuu vieraista. Sisaruksiani jaksan päivistä viikkoon, vieraampia ihmisiä muutamasta tunnista päivään. :) Joitakin ihmisiä ei jaksaisi ollenkaan, mutta kohteliaisuudesta siedän muutaman tunnin. Sama on myös, jos itse olen jossakin kylässä - olen introvertti, joten sosiaaliset tilanteet vievät energiaa sen sijaan, että lisäisivät sitä. Kaipaan omaa tlaa ja rauhaa jopa rakkaiden ihmisten kanssa viettämäni ajan jälkeen.
Joskus aiemmin nuoruudessa siedin kaverieni yökyläilyt ja jopa parin viikon visiitit mielelläni, mutta todellakaan en enää. Nykyään yksi yökin tekee minulle tiukkaa.
En myöskään päästä enää asuntooni henkilöitä, jotka istuvat ja istuvat tunti toisensa perään tajuamatta vihjailuja saati suoraan sanomista. Tällaisten kanssa sovin tapaamiset kahviloissa tms, tai oikeastan en kyllä pidä heihin enää yhteyttäkään.
Korkeintaan pari päivää. En ole itse koskaan ollut oikein sellainen ihminen, joka kutsuisi kavereitaan yöksi, joten kaipaan omaa rauhaa ja vapautta omassa kodissani. Muutenkin alkaa hieman hermostuttaa nuo miehen kaverin yöpymiset täällä, kun eivät edes osaa laittaa roskia roskiin.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:24"]
Joskus aiemmin nuoruudessa siedin kaverieni yökyläilyt ja jopa parin viikon visiitit mielelläni, mutta todellakaan en enää. Nykyään yksi yökin tekee minulle tosi tiukkaa.
En myöskään päästä enää asuntooni henkilöitä, jotka istuvat ja istuvat tunti toisensa perään tajuamatta vihjailuja saati suoraan sanomista. Tällaisten kanssa sovin tapaamiset kahviloissa tms, tai oikeastan en kyllä pidä heihin enää yhteyttäkään.
[/quote]
Niin, mikä tuntimäärä on hyvä kahvittelua varten? Mielestäni 1-2 tuntia on hyvä.
Viikkoja? Hullu!
Riippuu vähän vieraita. Veljeäni perheinen siedän helposti viikon. Ei ole paljon vaivaksi. Mutta sen sijaan sekussani perheineen on jo kahdessa yössä kestämistä. Monia vieraita en majottiasi yön yli.