Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään muulla unikoulu meneillään...??

29.07.2006 |

Eli meidän vauva nyt 9,5kk ja vielä rintamaidolla (+kiinteitä tietty syö myös). Yöheräilyt olleet aika raastavia tässä parin kolmen viikon ajan, osittain johtui siitä, että pikkuinen oli kipeänä, mutta myös muuta heräilyä ollut jo ennen tautia. Eli alkaa huutamaan keskellä yötä ja vaatii rinnalle, nousee seisomaan sängyssä ym. Yleensä rauhoittui viereen päästyään ja nostin aina omaan sänkyyn takaisin ja taas sama juttu tunnin parin päästä. Nyt aloitimme viime yönä unikoulun, kun lapsi vihdoin terveenä. Minä nukuin toisessa huoneessa ja isä hoiti yön. Oli aika ikävää kuunnella sitä huutoa yöllä, mutta toisella kertaa huusi jo huomattavasti vähemmän. Isä silitteli vauvaa rauhoittaakseen, mutta ei nostanut pois sängystä. Nyt pitäisi tätä hommaa tietty jatkaa, mies pystyy hoitelemaan vielä pari yötä ja lähtee sitten parin päivän reissulle. Onko muita, jotka olette aloittaneet tai pitäneet juuri unikoulua? Millaisia kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nyt viikko takana, en tiedä onko varsinaista unikoulua, mutta yösyötöstä vieroittamista kuitenkin. Ja en voi uskoa vieläkään, miten helposti on mennyt. Tyttö on ollut oikea tissitakiainen aina, varsinkin öisin..Suurimmaksi osaksi ehkä omasta syystä..kun aina heräämiseen olen tissiä tarjonnut..

Mutta siis öisin on nyt herännyt tämän viikon ajan 0-4 kertaa, ennen heräili ja söi joka yö 3-4krt. Ja kun on herännyt, olen taputellut takaisin uneen ja on nukahtanut muutamassa sekunnissa takaisin! Välillä on tietysti mennyt pidempään, ehkä pari minuuttia. Ei paha sekään. Viime yö oli hankalin, huusi (ei yhteen menoon, torkahteli välillä) klo 3-5..Mutta osin voi olla että johtui siitä, että nukkui ekan yön toisessa huoneessa. Siirrettiin siis eilen tytön sänky isoveljen kanssa samaan huoneeseen, mutta veikka nyt mummolassa pari yötä, joten nukkui yksin.

Syöttänyt olen ekan kerran 5.30-6.30 välillä. Siitä jatkaa unia välillä, välillä ei. Viime yönä kyllä syötin jo 4.30, muttei siis auttanut sekään kuin hetkellisesti. Joten enää en meinaa tarjota (mielellään) ennen tuota 6.00 tissiä..Välillä kun meinaa ratkea kunnon huuto päälle (isoveljeä ajatellen) olen antanut vesihuikat ja sen jälkeen on uni maistunut taas!

Ja tyttö tulee parin päivän päästä 9kk.

Onnea teidän unikouluun!! =)

Vierailija
2/2 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö söi myös kolme kertaa/yö. Joten maanantaina päätin että nyt saa rittää, töihin pitää lähteä kuukauden päästä eikä silloin jaksa yöllä rampata syöttämässä tyttöä. Meidän tyttö on kohta 9 kk. Viiden yön jälkeen täytyy sanoa että meni helpommin kun luulin, tietysti ehtii tulla takapakkia vielä. Helpommaksi teki myös se että tyttö juo vaan korviketta, eli äiti ei ole mikään kävelevä ruokavarasto! :-)

Ensimmäinen yö oli hirveä huuto kolme tuntia!!!!!

Toinen yö: heräsi kerran ja itkeskeli vartin

Kolmas yö: ei herännyt lainkaan!!!

Neljäs yö: kaksi kertaa heräsi, noin viiden minuutin itku

Viides yö: ei herännyt lainkaan!

Aikaisemmin tyttö heräsi jo puoli seitsemältä aamulla (menee nukkumaan klo 19), mutta tämän viikon aikana hän on herännyt vasta 7.30! Päiväunetkin ovat parantuneet. Ennen oli 2-3 kertaa puolen tunnin päikkäreitä, nyt nukkuu kerran 2-2,5 tuntia.

Toivottavasti myös teille muille nämä yöt rauhoittuvat! Tsemppiä vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla