Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 tuntia kestävä leikkaus?

Vierailija
18.04.2014 |

paljon ''perus'' leikkaus yleensä kestää?

Minun leikkaukseni piti kestää max 1h ja kestikin 3h koska siitä tuli sittenkin vaikea leikkaus.Voiko pitkällä annestialla olla pahoja sivuvaikutuksia?

ensimmäinen päivä meni itkiessä ja sumussa,kivuissa.Piti päästä illalla pois mutta olin 2pv osastolla.lääkärin tapaamisesta en muista mitään.Päiväkirurginen toimenpide.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleeko kivuista pahempia,mitä kauemmin on ns ''auki'' leikkauspöydällä?

Vierailija
2/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina. Mun kokemuksen mukaan kirurgin taidot vaikuttaa enemmän, niin kummalta kuin se tuntuukin (mulle siis tehty sama leikkaus useampaan kertaan). Pitkän anestesian jälkeen olen tietysti aina ollut pidempään tokkurainen. Osastolle jäämiseen vaikuttaa vointi yleisesti ja se mitä toimenpiteessä on tapahtunut. Kolmen tunnin leikkaus ei ole erityisen pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perusleikkauksia" on paljon, erikoisaloja kun on aikamoinen liuta.

Joskus asiat eivät vaan mene suunnitelman mukaan ja homma venyy. Syitä on loputtomasti. Kivut voivat olla pahemmat leikkauksen pitkittyessä, koska kudoksia on varmasti jouduttu käsittelemään enemmän kuin lyhyellä lyhyessä leikkauksessa. "Auki oleminen" sinällään tuskin suuresti vaikuttaa kipuihin.

3 h anestesia on ihan normi juttu, olelhuoleti!

Vierailija
4/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin hammashoitoa nukutuksessa 4 tuntia vissiin, se oli jo tiedossa että siinä menee varmaan aika kauan, ihmettelin sitä kyllä. Yks takahammas piti poistaa, ja siinä oli kuulemma mennyt puolituntia, oli niin lujassa kiinni. Se hammas oli juuri se syy miksi nukutettiin, kun pelkään hammaslääkäriä muutenkin, ja se hammas ei enää suostunut puutumaan millään määrällä aineita. Siinä samalla nukutuksella sitten paikkasivat kaikki pienetkin reiät mitä oli ehtinyt tulla aikaisemmin ja  n. vuoden aikana kun odotin hoitoon pääsyä. Kyllä minä ainakin olin tosi kipeä jälkikäteen ja ihan kuutamolla nukutuksesta herättyä.

Vierailija
5/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kuulemma jouduttiin todella paljon kiinnikkeitä poistamaan ja kudosta.Huusin kuin hyyena herättyä ja vielä illalla eikä vessassa käyntikään sujunut.

Vierus potilas joka 50vuotta vanhempi kuin minä joka leikattiin samanapäivänä mutta myöhemmin,oli teräs kunnossa.Vaikka ikä eroa ja kunnoissa eroa,niin minä siellä huusin kivusta huuruissa :D

Vierailija
6/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräämössäkin taisin olla melkein 4h huutamassa, hengitysmaski naamalla ja välillä puoli tajuttomana?

katsoin kun muut potilaat kärättiin pois melkein het kun tulivat :D kenties mun valituksen/hourauksen takia...:D vitsi

Vierailija
7/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä soimaa itseäsi. Sinä reagoit toimenpiteeseen ja nukutukseen näin, joku toinen toisin. Ollutta ja mennyttä. Keskity nyt vain toipumiseen!

Vierailija
8/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim schumacher oli nukutettuna kuukauden, ennenkö alettiin herätellä.

Siihen nähden 3 tuntia on lyhyt anestesia.

Vierailija
9/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä oot leikkauksen jälkeen vaan "itkenyt ja ollut sumussa", niin mikä hiton ihme se on, että oot sairaalaan joutunut jäämään??

3h anestesialla ei ole sen enempää sivuvaikutuksia kuin 1h anestesialla.

En aina ymmärrä teitä kanssakulkijoita...

Vierailija
10/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 23:01"]

No esim schumacher oli nukutettuna kuukauden, ennenkö alettiin herätellä.

Siihen nähden 3 tuntia on lyhyt anestesia.

[/quote]

Hieman eriasia varmaan vakavasti ja pysyvästi vammautunut kuin joku rutiinileikkauspotilas...? Hoh hoijaa...

Vierailija
11/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 22:54"]

no kuulemma jouduttiin todella paljon kiinnikkeitä poistamaan ja kudosta.Huusin kuin hyyena herättyä ja vielä illalla eikä vessassa käyntikään sujunut.

Vierus potilas joka 50vuotta vanhempi kuin minä joka leikattiin samanapäivänä mutta myöhemmin,oli teräs kunnossa.Vaikka ikä eroa ja kunnoissa eroa,niin minä siellä huusin kivusta huuruissa :D

[/quote]

Kaikilla erilainen kipukynnys ja nuo kiinnikehommat aiheuttaa lisää kipua. Mitä enemmän on leikattu sitä enemmän niitä muodostuu, ja sekin lisää kipua. Jos sulla on ollut paljon kiinnikkeitä, niin ei kai ihme, että leikkaus venynyt?

Vierailija
12/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena: yksi vittu**isimpia asioita on se, kun herää itse leikkauksen jälkeen ja joku valittajapelle vaikeroi siellä kovaan ääneen. Kyllä siellä heräämössä muitakin kipujen kanssa painivia on, hieman voisi kunnioittaa niitä, jotka tarvitsevat lepoa ja rauhaa.

Vierailija
13/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on riittävästi kipuja, ei niistä jaksa vaikeroida. Happimaski se on muillakin heräämössä ja 3 h leikkaus ei ole edes pitkä.

t. 25 leikkausta takana

Vierailija
14/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkausten jälkeen ei ole mitään kipuja. Niin hyvät rohdot antavat heti leikkauksen jälkeen tipan kautta ettei varmaan tunne mitään sellaista mitä ihminen ei kestäisi.

Sumi vaipui uneen ennen Joulua ja on siinä vieläkin. Voi olla ettei häneen enää ikinä koske.

Vierailija
15/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa tuo olisikin totta, nro 15. Antaisin aika paljon jos jälkikipua ei olisi tai se olisi edes vähäisempää. Ainoa täysin kivuton herääminen vatsan alueen leikkauksesta on ollut silloin kun mulla oli useita päiviä postoperatiivinen epiduraalikatetri.

Vierailija
16/17 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka/selkäleikkaukset kestää usein 10 h

Vierailija
17/17 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 23:08"]

Ohiksena: yksi vittu**isimpia asioita on se, kun herää itse leikkauksen jälkeen ja joku valittajapelle vaikeroi siellä kovaan ääneen. Kyllä siellä heräämössä muitakin kipujen kanssa painivia on, hieman voisi kunnioittaa niitä, jotka tarvitsevat lepoa ja rauhaa.

[/quote]

Aikuinen ihminen ei varmasti huuda ja valita ääneen ihan vähästä, vaan hänellä on oikeasti sietämätön tuska ja ehkä vielä pelkokin siitä ettei kaikki ole "kunnossa", ja siksi huutaa. Onneksi sairaalassa on apua saatavissa kipuun. Mutta käsittämätöntä on, että on niin epäempaattisia ihmisiä, jotka ajattelevat toisen huutavan tuskissaan ja hädissään, että onpa ikävää kun hän ei ajattele minun rauhaani :-o Itselläni ajatus tuollaisessa tilanteessa on syvä sääli ja hätä sen huutavan puolesta, ja toive että hän saa apua pian eikä joudu kärsimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme