Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin eilen kaupassa n. klo 17 ja kaikilla aikuisilla yhtä lukuun ottamatta oli maskit

Vierailija
05.12.2020 |

Ihan nyt vain vastapainoksi tuolle avaukselle. Oli sellainen muutaman teinin porukka, jolla ei ollut maskeja, mutta sitten taas kaljaostoksilla olevasta nuorten miesten lössistä jokaisella oli maskit.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa ne yleistyä kun ei monikaan kehtaa mennä kohta ilman. Meilläkin facessa huudellaan ja syyllistetään. Itse lahjoitin maskeja sukulaismiehelle, mutta hänellä tuntuu hengitys muutenkin olevan jo puuskuttavaa kun keuhkosairas, joten ei ehkä pysty käyttämään.

Pidätkö jotenkin negatiivisena asiana, että maskit yleistyvät?

Ap

Ai pidänkö negatiivisena jos lahjoitinkin niitä omista vähistä rahoistani?

Facessa on vinguttu siitäkin kuinka itsekkäitä oma napa -tyyppejä ihmiset ovat kun NYT VASTA käytetään maskeja kun omalla paikkakunnalla on ilmennyt muutama tapaus. Se huutelu ärsyttää kyllä. Ymmärrän jos sairas ei niitä voi käyttää.

Vierailija
22/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne kauppaan pitää mennä just klo 17? Se on usein se aika jolloin eniten porukkaa liikenteessä. Suojaa paremmin kuin maski, kun vaan välttelee ruuhkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä näkee jonkin verran näitä tyyppejä, jotka etsivät tölkkejä ja juomapulloja. Kaivelevat roskiksia etsiessään. Mitä kaikkea roskiksissa onkaan -käytettyjä maskeja, koirankakkapusseja, räkäliinoja. Taitavat olla lähes immuuneja kaikille bakteereille ja viruksille nämä heput?

Vierailija
24/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa ne yleistyä kun ei monikaan kehtaa mennä kohta ilman. Meilläkin facessa huudellaan ja syyllistetään. Itse lahjoitin maskeja sukulaismiehelle, mutta hänellä tuntuu hengitys muutenkin olevan jo puuskuttavaa kun keuhkosairas, joten ei ehkä pysty käyttämään.

Ap

Ai pidänkö negatiivisena jos lahjoitinkin niitä omista vähistä rahoistani?

Facessa on vinguttu siitäkin kuinka itsekkäitä oma napa -tyyppejä ihmiset ovat kun NYT VASTA käytetään maskeja kun omalla paikkakunnalla on ilmennyt muutama tapaus. Se huutelu ärsyttää kyllä. Ymmärrän jos sairas ei niitä voi käyttää.

Jaa, se et ollutkaan sinä, jolle kommentoin aikaisemmin. Koska käsittelin maskeihin liittyviä negatiivisia asioita, tein tulkinnan, että niiden yleistyminen on sinusta negatiivinen asia. Et maininnut viestissäsi rahatilannettasi, mutta jos luet monia muita tämän ketjun viestejä, voit huomata, että maskeja käyttävätkin ihmiset voivat suhtautua niihin negatiivisesti ja käyttävät niitä vain ympäristön paineesta, eivät esim. siksi, että ajattelisivat niistä olevan jotain hyötyä koronan leviämisen estämisessä.

Ap

Vierailija
25/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti turvaetäisyys ja käsihygienia, maski siinä tapauksessa, jos turvaetäisyys ei välttämättä toteudu, kuten kaupassa. Maskinkaan kanssa en mene ketään lähelle, jos se on vältettävissä. Ymmärrän, että terveyssyistä kaikki eivät voi maskia käyttää, mutta en ymmärrä sitä, että moneen kertaan käytetty maski laitetaan naamalle, mitä järkeä siinä on? Itse ajattelin hankkia kuparimaskin, sitä voi käyttää niin kauan kuin se pysyy ehyenä.

Vierailija
26/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole edellinen mutta maskit vain pahentavat koronatilannetta, niiden antama suoja on vain tyhjää turvallisuudentunnetta.

Mutta jos olet itse oireeton Koronan kantaja et tartuta muita jos käytät maskia.

Vierailija
27/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne kauppaan pitää mennä just klo 17? Se on usein se aika jolloin eniten porukkaa liikenteessä. Suojaa paremmin kuin maski, kun vaan välttelee ruuhkia.

Se oli ainoa aika, jolloin ehdin eilen kauppaan, ja oli pakko käydä, kun ei ollut enää aineksia ruokaan.

Ap

Vierailija
28/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensisijaisesti turvaetäisyys ja käsihygienia, maski siinä tapauksessa, jos turvaetäisyys ei välttämättä toteudu, kuten kaupassa. Maskinkaan kanssa en mene ketään lähelle, jos se on vältettävissä. Ymmärrän, että terveyssyistä kaikki eivät voi maskia käyttää, mutta en ymmärrä sitä, että moneen kertaan käytetty maski laitetaan naamalle, mitä järkeä siinä on? Itse ajattelin hankkia kuparimaskin, sitä voi käyttää niin kauan kuin se pysyy ehyenä.

Oon itse siirtynyt nyt pääasiassa kangasmaskeihin, pesen toki jokaisen käytön jälkeen. Mulla ei ole niin paljon kulkua ihmisten ilmoilla, joten kaksi on toistaiseksi riittänyt, mutta ajattelin ostaa vielä yhden tai kaksi lisää.

Ap

Vierailija
29/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mäkin totean, että maskit alkaa yleistyä. Tulkitse tuostakin sitten onko se mun mielestä negatiivinen vai positiivinen asia? :)

Eilen kaikilla kaupassa oli maskit paitsi mulla, kun unohdin. Hävetti kyllä.

No tein tulkinnan sen perusteella, että mainitsit negatiivisia asioita: ei kehtaa mennä ilman, huudetaan ja syyllistetään, sukulaismiehen hengitys vaikeutuu. Ilmeisesti tulkinta oli sitten väärä.

Ap

Tuo vastaaja en ollut minä. Sinä puolestasi saattaisit olla se huutelija-syyllistäjä joka vinkuu kun NYT vasta maskeja käytetään, kum aiemmin ei ollut tartuntoja edes. Ja se sukulaismies puuskuttaa istuessaankin, joten on ihan otaksuttavaa ettei saisi henkeä maskin kanssa.

1

Vierailija
30/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mäkin totean, että maskit alkaa yleistyä. Tulkitse tuostakin sitten onko se mun mielestä negatiivinen vai positiivinen asia? :)

Eilen kaikilla kaupassa oli maskit paitsi mulla, kun unohdin. Hävetti kyllä.

No tein tulkinnan sen perusteella, että mainitsit negatiivisia asioita: ei kehtaa mennä ilman, huudetaan ja syyllistetään, sukulaismiehen hengitys vaikeutuu. Ilmeisesti tulkinta oli sitten väärä.

Ap

Tuo vastaaja en ollut minä. Sinä puolestasi saattaisit olla se huutelija-syyllistäjä joka vinkuu kun NYT vasta maskeja käytetään, kum aiemmin ei ollut tartuntoja edes. Ja se sukulaismies puuskuttaa istuessaankin, joten on ihan otaksuttavaa ettei saisi henkeä maskin kanssa.

1

No, en ole huutaja-syyllistäjä.

Ap

Vierailija
31/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli ainoa aika, jolloin ehdin eilen kauppaan, ja oli pakko käydä, kun ei ollut enää aineksia ruokaan.

Ap

Et osaa ennakoida ja tilata ruokaa riittävän ajoissa?

T. kotona pysyvä

Vierailija
32/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et osaa ennakoida ja tilata ruokaa riittävän ajoissa?

T. kotona pysyvä

En tilaa ruokaa, vaan käyn kaupassa. Täällä ei ole ihmeellisiä ruuhkia ja kauppa on tosi tilava, joten etäisyys on helppo pitää.

Ap

Vierailija
33/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineillä ja ulkomaalaisen näkäsillä ei näkynyt maskeja eilen

Vierailija
34/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ainoa aika ja oli pakko käydä? Minä käyn n. 3 viikon välein, enkä muina aikoina tapaa ketään. Syömättäkin voi olla muutaman päivän helposti. Meinaatko että se maskin puute nyt vaarantaisi jonkun? Vaikka itse niitä nyt sainkin tilattua, siinä kaupassa missä käyn, niitä ei ole myynnissä näkynyt.

Vierailija
35/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllä maskittomana alkaa olla vähemmistössä. 

Ai. Ei täällä vaan. E-Suomi.

Vierailija
36/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin myös Espoossa isossa marketissa, että varmaan 80 % ihmisistä oli maski. Minullakin oli vihdoin... Olisi kyllä nolottanut olla ilman ja kieltämättä ärsytti ne maskittomat... Alan käyttää nyt maskia kaupassa ja jos julkisilla joudun kulkemaan.

Vierailija
37/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se huvittavaa,kun keväällä maskin käyttö oli suurin piirtein haitallista kaikkien herrojen mielestä.Nyt sitten maskista on tehty Jumalasta seuraava.

Vierailija
38/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ainoa aika ja oli pakko käydä? Minä käyn n. 3 viikon välein, enkä muina aikoina tapaa ketään. Syömättäkin voi olla muutaman päivän helposti. Meinaatko että se maskin puute nyt vaarantaisi jonkun? Vaikka itse niitä nyt sainkin tilattua, siinä kaupassa missä käyn, niitä ei ole myynnissä näkynyt.

Joo, ihan normaalia on se, että kaupasta käydään ostamassa ruokaa koko perheelle. Käy vain 3 viikon välein. En ole meinannut sinun maskin puutteestasi mitään, mistä voisin edes olla siitä tietoinen. Ole vain syömättä muutama päivä, jos koet sen tarpeelliseksi.

Ap

Vierailija
39/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hienoa että kaikilla alkaa olla maskit. Saattepahan nähdä että sen myötä tartunnat putoavat Suomessa nollaan seuraavan kuukauden aikana.

Vierailija
40/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kyllästyttää tämä vouhotus.Nyt maski on kaiken pelastus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi