Olin eilen kaupassa n. klo 17 ja kaikilla aikuisilla yhtä lukuun ottamatta oli maskit
Ihan nyt vain vastapainoksi tuolle avaukselle. Oli sellainen muutaman teinin porukka, jolla ei ollut maskeja, mutta sitten taas kaljaostoksilla olevasta nuorten miesten lössistä jokaisella oli maskit.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Alkaa ne yleistyä kun ei monikaan kehtaa mennä kohta ilman. Meilläkin facessa huudellaan ja syyllistetään. Itse lahjoitin maskeja sukulaismiehelle, mutta hänellä tuntuu hengitys muutenkin olevan jo puuskuttavaa kun keuhkosairas, joten ei ehkä pysty käyttämään.
Pidätkö jotenkin negatiivisena asiana, että maskit yleistyvät?
Ap
Porukka käyttää kun ei kehtaa olla ilman. No itseäni ei haittaisi olla ainut ilman. Olen muutenkin tottunut ihmisten töllötykseen.
On mullakin maski, usein nappaan autosta jonkun lojumassa olevan maskin naamalleni, tiedä milloin sitä olen edellisen kerran käyttänyt, mutta väliäkö tuolla, kunhan on rätti naamassa.
Olin eilen kaupassa n. klo. 18 ja ehkä yhdellä viidestä ihmisestä oli maski, jos edes niin monella. Ei ollut minullakaan, enkä aio hankkiakaan.
Täällä missä nyt asun ei viime keväänä ollut juuri kellään maskeja missään. Nyt esim. Citymarketissa, vaikka menisi sunnuntaina eikä siellä edes ole juuri ketään, niin lähes kaikilla aikuisilla on maskit naamalla. Ihan äärimmäisyydestä toiseen on mennyt täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa ne yleistyä kun ei monikaan kehtaa mennä kohta ilman. Meilläkin facessa huudellaan ja syyllistetään. Itse lahjoitin maskeja sukulaismiehelle, mutta hänellä tuntuu hengitys muutenkin olevan jo puuskuttavaa kun keuhkosairas, joten ei ehkä pysty käyttämään.
Ap
En ole edellinen mutta maskit vain pahentavat koronatilannetta, niiden antama suoja on vain tyhjää turvallisuudentunnetta.
Vierailija kirjoitti:
On mullakin maski, usein nappaan autosta jonkun lojumassa olevan maskin naamalleni, tiedä milloin sitä olen edellisen kerran käyttänyt, mutta väliäkö tuolla, kunhan on rätti naamassa.
Sehän on sitten oma asiasi, jos haluat hengittää maskiin kertynyttä likaa.
Ap
Joo joo, mutta missä niitä maskeja sitten oli sen lisäksi. Roskikset täynnä, kärryissä, maassa ja jopa kaupan lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEn ole edellinen mutta maskit vain pahentavat koronatilannetta, niiden antama suoja on vain tyhjää turvallisuudentunnetta.
Kuulostaa aika kummalliselta johtopäätökseltä.
Ap
Joo, näinhän se on että ovat kovasti yleistyneet. Sosiaalinen paine tekee sen. Kunnon hyötyähän näistä ei ole. Oleellisempaa on että sitä maitopurkkia ei menna noutamaan siitä ihmisryysiksestä vaan liikutaan väljempiä reittejä ja haetaan se maito sitten kun ryysis on siitä kohtaa kaikonnut.
Myönnän kyllä että pidän itsekin tuota maskia juuri tuon sosiaalisen paineen takia, mutta en vaihda sitä usein vaan minulla on autossa sama maski jonka laitan aina uudestaan. Maailmassa on roskaa ihan liikaa ilman tätä maskijätettäkin. Lisäksi maskeista hyötyy eniten kiinalainen teollisuus jossa ne suurimmaksi osaksi tehdään ja se on harvinaisen kieroa kun juuri Kiinasta itse koronakin pääsi maailmalle. Heidän pitäisi muutenkin kustantaa koko maailman koronatoimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä pidän, sillä ne sotkee ympäristöä. Koetappa asua lähellä ratikka pysäkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä missä nyt asun ei viime keväänä ollut juuri kellään maskeja missään. Nyt esim. Citymarketissa, vaikka menisi sunnuntaina eikä siellä edes ole juuri ketään, niin lähes kaikilla aikuisilla on maskit naamalla. Ihan äärimmäisyydestä toiseen on mennyt täällä.
No niin täälläkin, mutta johtuu varmasti siitä, että tänne tuli tartuntoja vasta nyt syksyllä. Sen jälkeen, kun tiedot tartunnoista tulivat, ihan muutamassa päivässä maskit ilmestyivät lähes kaikille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mäkin totean, että maskit alkaa yleistyä. Tulkitse tuostakin sitten onko se mun mielestä negatiivinen vai positiivinen asia? :)
Eilen kaikilla kaupassa oli maskit paitsi mulla, kun unohdin. Hävetti kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKyllä pidän, sillä ne sotkee ympäristöä. Koetappa asua lähellä ratikka pysäkkiä.
Onko tuo ainoa näkökohta, joka sulla on maskeihin? Täällä on kauppojen edessä/eteisissä roskikset, joihin käytetyt maskit saa jättää.
Ap
Juu kyllä maskittomana alkaa olla vähemmistössä.
Minäkin olin. Kaikilla muilla oli, paitsi ulkomaalaisen näköisillä.
Esston Itäkeskus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMäkin totean, että maskit alkaa yleistyä. Tulkitse tuostakin sitten onko se mun mielestä negatiivinen vai positiivinen asia? :)
Eilen kaikilla kaupassa oli maskit paitsi mulla, kun unohdin. Hävetti kyllä.
No tein tulkinnan sen perusteella, että mainitsit negatiivisia asioita: ei kehtaa mennä ilman, huudetaan ja syyllistetään, sukulaismiehen hengitys vaikeutuu. Ilmeisesti tulkinta oli sitten väärä.
Ap
Saman huomasin itse eilen, että lähes kaikilla oli maskit. Mutta huomasin myös, että niiden käyttö todella tuntuu luovan valheellisen turvallisuudentunteen, sillä turvavälejä ei kukaan näyttävän välittävän pitää. Ihan yhdessä sumpussa ihmiset käytävillä olivat.
Ja huomasin saman itsessäni. Kun olen kaupassa ilman maskia, pysyttelen mahdollisimman kaukana muista, mutta kun minulla on maski, en pidä sillä niin väliä. Tuntuu ettei tarvitse, koska eivät muutkaan välitä jos maskin kanssa tulee lähelle. Sen sijaan ilman maskia täytyy pysyä kaukana ettei ihmiset säikähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEn ole edellinen mutta maskit vain pahentavat koronatilannetta, niiden antama suoja on vain tyhjää turvallisuudentunnetta.
Itse koetan pitää etäisyyttä esim kaupassa niin eikö siihen tule tavoittelemaan joku maskinaama samaa tuotetta, ARGH!