Minkä ikäisenä sait esikoisesi?
Olin itse 25-vuotias. Nyt lapsi kolkuttelee jo täysi-ikäisyyttä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
41, lapset nyt 8 ja 6.
Mä tein mun äidistä mummon kun se oli 40v.
Olin täyttänyt 2vkoa ennen 26v.
Nyt kys aarre täytti 19v ja sai eilen YO-lakin (ja stipendin) 🥂♥️💙.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
41, lapset nyt 8 ja 6.
Niin, eikö ole hassua, että ihmiset elää erillaisia elämiä ja 40 vuotaat voi olla ihan toisessa elämänvaiheessa, kuin samanikäiset kanssasiskot. eri
Sain ekan lapseni 31-vuotiaana, lapsi on nyt 9.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
41, lapset nyt 8 ja 6.
Niin, eikö ole hassua, että ihmiset elää erillaisia elämiä ja 40 vuotaat voi olla ihan toisessa elämänvaiheessa, kuin samanikäiset kanssasiskot. eri
Mulla on eräs kaveri, jolla on itsellä 3-vuotias lapsi ja juuri syntynyt lapsenlapsi. Hän on n. 45, ihan tarkkaa ikää en tiedä.
36v. Saa olla nuori äiti pitkään ja ei tarvi tulla nuorena mummoksi :).
Olen kateellinen kaikille, jotka tulevat nuorina mummoiksi. Itse olen jo iäkäs mummo (en ihan supervanha kuitenkaan) ja nyt jo harmittaa että lastenlasten (tulevienkin) elämästä näen todennäköisesti vain vähän.
Mutta toki ymmärrän, että nykyään koulutetut ihmiset saavat lapsensa vanhempina kuin esim. vielä 80-ja 90-luvulla.
Gran kirjoitti:
Olen kateellinen kaikille, jotka tulevat nuorina mummoiksi. Itse olen jo iäkäs mummo (en ihan supervanha kuitenkaan) ja nyt jo harmittaa että lastenlasten (tulevienkin) elämästä näen todennäköisesti vain vähän.
Mutta toki ymmärrän, että nykyään koulutetut ihmiset saavat lapsensa vanhempina kuin esim. vielä 80-ja 90-luvulla.
Lapsia ei hankita siksi että joku saisi olla mummo. Luonnollinen poistuma on välttämätöntä että elintilaa ja resursseja jää nuoremmille sukupolville. On epäeettistä elää 90-vuotiaaksi.
20v.